A világgazdasági dekonjunktúra a közösségi oldalakat, így a Facebook-ot sem hagyta érintetlenül, hiszen a cégek reklámkiadásaikon, így az online hirdetéseken igyekeznek spórolni. Zuckerberg azonban most más bevételi forrást talált, amit a davosi csúcson be is mutatott a világ gazdasági vezetőinek.
Korábban a Facebook-ot már több kritika érte amiatt, hogy nem képes kiaknázni a több mint 150 millió regisztrált felhasználóban rejlő üzleti lehetőségeket, és mindössze a hirdetési felületek értékesítéséből húz hasznot.
A Davosban megrendezett Világgazdasági Fórumon (WEF) az alapító, Mark Zuckerberg (24) azonban egy új alkalmazásra hívta fel a vezetők figyelmét, mellyel a cégek értékes információhoz juthatnak az "átlagfogyasztóról".
A cégek számára meglehetősen nehéz adott célcsoportot hatékonyan elérni, azonban a Facebookon megtalálható adatok (nem, kor, családi állapot, érdeklődés, lakhely, iskolai végzettség, stb.) segítségével könnyedén elvégezhető számos marketingkutatás, méghozzá egy fókuszcsoportos beszélgetéshez képest jóval olcsóbban.
Ráadásul a kérdésekre rendkívül rövid idő alatt begyűjthetők a válaszok, amit Zuckerberg be is mutatott előadása során, ahol például olyan kérdéseket intézett célzottan palesztin, illetve izraeli regisztráltaknak, hogy ki hogyan vélekedik a békéről, amire percek alatt több ezer válasz érkezett.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az új közvélemény-kutatási célra használható alkalmazást már most több cég megvásárolta a Facebook-tól, így egy fejvadászcég, a CareerBuilder, illetve az amerikai telekommunikációs vállalat, az AT&T.
Egy piackutató cég, az eMarketer legutóbb módosított előrejelzésén, ami a globális online hirdetési piacot illeti, szerintük idén 20 százalékkal is csökkenhet a cégek ilyen jellegű kiadása, ami a Facebook számára is jelentős bevételkiesést fog okozni. Ezt csak tetézi a Deloitte becslése, mely szerint még a kiadásai is nőni fognak a cégnek, ugyanis az adatok (képek, videók) tárolási költségei is nőnek idén.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








