20 °C Budapest

Facebook: már nem csak a reklámokból csinál pénzt!

Pénzcentrum
2009. február 2. 14:00

A világgazdasági dekonjunktúra a közösségi oldalakat, így a Facebook-ot sem hagyta érintetlenül, hiszen a cégek reklámkiadásaikon, így az online hirdetéseken igyekeznek spórolni. Zuckerberg azonban most más bevételi forrást talált, amit a davosi csúcson be is mutatott a világ gazdasági vezetőinek.

Korábban a Facebook-ot már több kritika érte amiatt, hogy nem képes kiaknázni a több mint 150 millió regisztrált felhasználóban rejlő üzleti lehetőségeket, és mindössze a hirdetési felületek értékesítéséből húz hasznot.

A Davosban megrendezett Világgazdasági Fórumon (WEF) az alapító, Mark Zuckerberg (24) azonban egy új alkalmazásra hívta fel a vezetők figyelmét, mellyel a cégek értékes információhoz juthatnak az "átlagfogyasztóról".

A cégek számára meglehetősen nehéz adott célcsoportot hatékonyan elérni, azonban a Facebookon megtalálható adatok (nem, kor, családi állapot, érdeklődés, lakhely, iskolai végzettség, stb.) segítségével könnyedén elvégezhető számos marketingkutatás, méghozzá egy fókuszcsoportos beszélgetéshez képest jóval olcsóbban.

Ráadásul a kérdésekre rendkívül rövid idő alatt begyűjthetők a válaszok, amit Zuckerberg be is mutatott előadása során, ahol például olyan kérdéseket intézett célzottan palesztin, illetve izraeli regisztráltaknak, hogy ki hogyan vélekedik a békéről, amire percek alatt több ezer válasz érkezett.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az új közvélemény-kutatási célra használható alkalmazást már most több cég megvásárolta a Facebook-tól, így egy fejvadászcég, a CareerBuilder, illetve az amerikai telekommunikációs vállalat, az AT&T.

Egy piackutató cég, az eMarketer legutóbb módosított előrejelzésén, ami a globális online hirdetési piacot illeti, szerintük idén 20 százalékkal is csökkenhet a cégek ilyen jellegű kiadása, ami a Facebook számára is jelentős bevételkiesést fog okozni. Ezt csak tetézi a Deloitte becslése, mely szerint még a kiadásai is nőni fognak a cégnek, ugyanis az adatok (képek, videók) tárolási költségei is nőnek idén.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem