Rajtakapott a főnököd a munka közbeni Facebookoláson, YouTube nézegetésen? Ne izgulj, hivatkozz csak az alábbi kutatási eredményre!
Aki bizony számítógép, és internet közelében végzi a munkáját, szinte biztos, hogy fellép valamelyik közösségi oldalra, zenéket és videókat hallgat, illetve néz munka közben, vagy egyszerűen csak magánlevezéseket folytat ismerőseivel.
Persze igyekszünk mindezt suttyomban, a főnök háta mögött csinálni, nehogy kiderüljön, a napi 8 óra munkaidő jelentős részét nem épp "termeléssel" töltjük.
Egy nemrégiben napvilágot látott ausztrál felmérés azonban rácáfol a főnökök aggodalmára, ugyanis arra a következtetésre jutott, hogy a munkaidő alatt, szórakozásból történő internetezés javítja a dolgozók hatékonyságát.
A Melbournei Egyetem tanulmánya szerint azok a dolgozók, akik magáncélból neteznek munkaidő alatt, átlagosan 9 százalékkal hatékonyabban dolgoznak társaiknál, ugyanis koncentráló képességük emelkedik ettől a tevékenységtől - adta hírül a Reuters.
Mindezt Brent Coker, a tanulmány szerzője azzal magyarázza, hogy az időnkénti, és rövid ideig tartó munkamegszakítás segít a kikapcsolásban, hogy azután visszatérve az adott feladathoz, nagyobb koncentrációra legyünk képesek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A felmérésben résztvevő mintegy 300 dolgozó közül egyébként 70 százalék vallotta be, hogy rendszeresen használja munka közben az internetet magáncélú szörfölgetésre, azon belül is leginkább különféle termékek keresésére, online hírportálok olvasgatására, online játékokra, YouTube-olásra.
Akadnak olyan cégek, ahol ezt megakadályozandó, több milliót költenek különféle szoftverekre, amelyek blokkolják az ilyen és ehhez hasonló oldalakat, hiszen a kieső munkaidő kieső bevételeket is jelent számukra.
Coker eredményei azonban ezt most cáfolni látszanak, igaz csak abban az esetben, ha valóban módjával, munkaidejük kevesebb mint 20 százalékában szörfölgetnek a dolgozók a neten.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








