Ne higgyünk a sztereotípiáknak: az idősek éppúgy vágynak az új élményekre, mint a fiatalok és semmilyen problémát nem jelent a többségüknek megtanulni az internet és a legújabb kütyük használatát. Sőt, vágynak is rájuk, hiszen új csatornákon kommunikálhatnak ismerősökkel, rokonokkal.
Felejtsük el a régi jól bevált sztereotípiát, hogy az öregek félnének a technológiai újdonságoktól. Bár biztos mindenkinek megvannak a maga példái nagymamákról, akik még a vezeték nélküli telefonnal, vagy a TV-távirányítójával sem boldogulnak, azért nem kell leírni egy teljes generációt.
A Facebook statisztikái szerint ugyanis a legtöbb új amerikai regisztráció az oldalukra az 55-65 éves hölgyek köréből kerül ki. Ebben a korcsoportban szeptember 30. és február 1. között 175 százalékkal nőtt az új regisztrációk száma, miközben a teljes amerikai hölgylakosságé mindössze 43 százalékkal nőtt.
De nem csak a Facebookra talált rá a nagymamák generációja. Egy széleskörű párhuzamos online kutatás keretében 50 év feletti nőket kérdeztek a technológiai szokásaikról. A 20 ezer válasz megdöbbentő képet festett le egy átalakulóban lévő generációról. A megkérdezettek 63 százaléka rendelkezik ugyanis valamilyen mp3-lejátszóval, 30 százalékuk pedig rendszeresen használja a Skype-ot. 28 százalékuk pedig digitális videókat is készít, melyeket aztán feltölt a netre.
Pedig második nekifutásra nem is olyan meglepő az eredmény. A középkorú, vagy annál idősebb nők már akkor is nagy fogyasztói voltak a kommunikációs technológiáknak, amikor még csak a telefon állt rendelkezésre az egész napos csevegésre. Az internet széleskörű elterjedésével csak kiszélesedtek a lehetőségeik: többféle információt (képeket, videókat) tudnak megosztani barátaikkal és rokonaikkal, így közelebb kerül hozzájuk a világ és ők is a világhoz. Sőt, már nem kell félni, hogy kitörik a lábukat, amíg egy téli jeges estén az ismerősökhöz tartanak, hiszen online bridzselhetnek egymás közt, miközben Skype-on tartják a kapcsolatot.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








