2019. június 20. csütörtök Rafael

Rongyrázás: így vesznek felsőkategóriás autót az átlagmagyarok


Rengeteg magyar vásárol hitelre kocsit, ez eddig is tiszta sor volt, de most az is kiderült, hogy nem csak a "népautókat", hanem a prémium járgányokat is leginkább részletre veszik honfitársaink. Sőt, van olyan is, aki lízing helyett a bérletet választja, mert már ilyen konstrukció is létezik! De mit hozhat a jövő, továbbra is hitelre fogják venni a Merciket az emberek? A Pénzcentrum erről, és egyéb szakmai kérdésekről beszélgetett Pais Józseffel, a Pappas Autó ügyvezetőjével. Kiderült, mikor robbannak be a villanyautók, és az új EU-s sebességkorlátozásról is szó esett.

Továbbra is rengeteg magyar vesz hitelből autót, és nem csak a kispénzű magyarok választják a lízinget, hanem szinte mindenki banki finanszírozás után nyúl, ha új autót vesz. Ennek megfelelően nem csak az olyan közkedveltebb, népautó-márkák modelljeit veszik kölcsönből a magyarok, mint például a Suzuki, vagy a Dacia.

Nálunk a forgalmazott márkák között a Mercedesnél a legmagasabb a lízingarány: itt 95 százalék fölött van a finanszírozásra vásárolt autók aránya, míg a Fiat, vagy a KIA esetében például jóval többen vásároltak készpénzre. Általánosságban azonban elmondható, hogy 80 százalék fölötti a teljes lízingállományunk

- ismertette a Pénzcentrumnak Pais József, a Pappas Autó ügyvezetője a vállalat múlt heti sajtótájékoztatója után. Elmondta, a lízingcégekkel való sokéves együttműködésük nyomán kijelenthető, hogy az elmúlt öt évben nagyon sok új, kreatív termék jött be a piacra.

Például már nem csak a klasszikus nyíltvégű, vagy zártvégű kölcsönökről beszélhetünk, hanem a végfelhasználó számára is megjelent a bérlet, ami sokáig ismeretlen konstrukció volt a járműértékesítés során - végfelhasználók részére

- mondta. Ugyanakkor a tendencia csak a lakossági autók kapcsán figyelhető meg. Az üzleti értékesítési oldalon továbbra is a legtöbb konstrukció vagy nyíltvégű, vagy zártvégű. Illetve most berobbanóban van a flottakezelés: az ebben lévő autók száma évről évre folyamatosan növekszik, és Pais József szerint ez sokáig így is marad.

Imádunk lízingelni!

A szakértők is a lízingpiac további erősödésére számítanak: korábban a Pénzcentrum is beszámolt a Magyar Lízingszövetség várakozásairól. A szakemberek nagyjából 10 százalékos emelkedést jeleznek előre 2018-hoz képest. A szövetség adatai szerint tavaly összesen 694 milliárd forintra rúgott a finanszírozott összeg. Ez 13 százalékos növekedésnek felel meg az előző évihez képest, 2008 óta pedig a legnagyobb emelkedés, amit tapasztaltak.

Autót vennél, de szűkös a keret? A Pénzcentrum autóhitel-kalkulátorával megtalálhatod a legjobb finanszírozást!

Kimagaslóan teljesített az autólízing, itt 34 százalékos volt a növekedés 2018-ban. Az újautó értékesítés és finanszírozás bővült látványosan: 2018-ra 186 milliárdnyi lett a kihelyezés, ez 40 százalékos növekedés 2017-hez képest. A használt kocsik esetében is 2018-ra már majdnem 60 milliárd lett a kihelyezés, ez 17 százalékos bővülést jelent az egyel korábbi évhez képest.

Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke azt is ismertette, hogy a járműfinanszírozás húzta fel jelentősen a piacot: előzetesen csak 5 százalék körüli emelkedést vártak 2018-tól. Összességében a piac a válság előtti volumeneknél tart: a régióban, és Európában is a magyarok lízingelnek a legtöbbet.

Ezekre figyelj, ha hitelhez nyúlsz

Abból, hogy mennyire pörög a lízingpiac, látszik, hogy nem mindenki teheti meg, hogy saját erőből új autót vegyen. De nem csak a lízing a megoldás: egy személyi kölcsön is ideális megoldás lehet, hiszen nem kell önerőt betenned. Ha hitelre veszel autót, a legfontosabb kérdések egyike, hogy mennyibe kerül a kölcsön, amit felveszel. A példa kedvéért megnéztük a Pénzcentrum személyi köcsön kalkulátorával, hogy milyen elérhető ajánlatokból válogathatsz, ha 5 000 000 forintos kölcsönre van szükséged.

Nos, a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján - 5 millió forintos hitelösszeg, és 84 hónapos futamidő esetént - az egyik legjobb konstrukciót az Unicredit nyújtja, náluk 76 602 forintos törlesztőt ígér a 7,29%-os THM. De nem sokkal marad el ettől a K&H Bank ajánlata sem, ahol 76 677 forintos törlesztővel számolhatunk havonta. Emellett érdemes még megemlíteni a Budapest Bank, az MKB Bank, valamint a CIB Bank konstrukcióit is.

Már késő akciózni, de feljövőben a prémium

Mivel a Pappasnál több olyan autótípust is értékesítenek, amelyekre nyártól igényelhető lesz a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása, megkérdeztük Pais Józseftől, hogy készülnek-e valamivel a 2,5 milliós kedvezménycsomag startjára:

Akció erre már elég nehezen húzható fel. Ugye a mi márkaportfóliónkból, a Mercedesnél az a modell, ami a támogatási kritériumoknak megfelel, az alapból egy magasabb árkategória, tízenmillió forint fölötti. Viszont a Fiatnál, illetve a KIA kínálatában is van olyan modell, amelyre igénybe lehet majd venni ezt a támogatást, azt várjuk, hogy ezekre a márkákra veszik majd igénybe a támogatást

- vázolta az ügyvezető, aki úgy látja, hogy a vállalat a 2,5 milliós állami támogatási programból csak minimálisan fog profitálni. Viszont, ahogy fogalmazott: igencsak átalakult a magyarok felfogása az utóbbi időben, inkább ebből van nyereségük.

A Mercedes már eljutott oda, hogy nem egy olyan kuriózum, ami visszatartaná a vásárlókat. Például azzal, hogy akár a rendőrségi B-osztályok is láthatóak már az utakon, egy olyan márkává vált a Mercedes, ami ugyan még mindig egy álom, viszont már egy elérhető álom. Ez az a növekedés, ami a piacon is tapasztalható a márkánál - nem csak itt a Pappasnál, hanem az importőrök oldalán is.

A német csillagos márka népszerűségének növekedése egyébként a Datahouse adataiból is látszik: míg 2016-ban még csak 2751 darab Mercedes állt forgalomba Magyarországon, 2017-ben már bő ezerrel több, 3733. Tavaly a listán a 11. helyen végzett a Mercedes 4418 eladott kocsival - megelőzve olyan "megengedhetőbb árú" márkákat, mint például a Seat, vagy a Mazda -, a márka piaci részesedése pedig két év alatt 2,85 százalékról 3,23 százalékra növekedett - derült ki az adatsorból, amit korábban a Pénzcentrumnak küldtek.

Kiderült, hogy a kőgazdag magyarok körében is a Mercedes volt a legnépszerűbb az elmúlt 14 hónapban: az adatok szerint a német gyártótól 549 új luxusautót regisztráltak. A második az Audi lett 225-tel, a BMW 166 prémiumkocsit jegyez.

Villanyverda? Pár év múlva lesz realitása

Hazánkban egyre nagyobb teret hódítanak az e-autók, a zöld rendszámos autók száma januárban lépte át a 10 ezret. Ebbe a kategóriába a teljesen elektromos kocsikon kívül a plugin-hibridek is beletartoznak (ezekben elektromos motor, és hagyományos erőforrás is van, az akksikat a hálózatról kell tölteni), illetve a hatótávnövelt elektromos autók is, amelyekben a benzinmotor csak áramot termel, nem hajtja a kocsit. A teljesen elektromos kocsik száma nagyjából 5 ezerre tehető hazánkban.

A zöld rendszámos kocsik vásárlását az állami is igyekszik ösztönözni: a másfél milliós vásárlási támogatás mellett ezekre nincs regisztrációs adó, súlyadó, és átírási illetéket sem kell fizetni utánuk. Emellett parkolni is ingyen lehet a környezetbarát járművekkel, és ingyenes töltőhálózat is üzemel még egy ideig. A kedvezményekkel - és a gazdaságos üzemeltetéssel - valóban rengeteget lehet spórolni, de kérdés, hogy az állam meddig tartja fent a rendszert.

A Pappas modellcsaládjában is számos elektromos, illetve hibrid kocsi található, de Pais József szerint egyelőre az e-autók berobbanására még várni kell:

Ez egy olyan szegmens, ami az idei év második felében, illetve a jövő évtől lesz elérhető nagyobb számban Magyarországon. Ugyanakkor itt a legnagyobb probléma nem a járműelérhetőség, és a végfelhasználói igény, hanem a töltőinfrastruktúra. Utóbbi az, ami fog adni egy fellendülést a következő egy évre, aztán pedig jön a csalódottság a végfelhasználóknál a töltőpontok tekintetében, végül pedig az igényeknek megfelelően a töltőpontok is utólérhetik az értékesítést. De én az e-autók berobbanását 2-3 év múlva várom, addigra épülheti ki a megfelelő infrastruktúra

- vélekedett az ügyvezető.

Az elektromos kocsik elterjedésével többekben felmerül a kérdés, megéri-e elektromos autózni: vissza tudja-e hozni az olcsóbb üzemeltetés és a kedvezőbb fogyasztás azt a felárat, amelyet meg kell fizetni az új technológiáért. A Pénzcentrum korábban kiszámolta, mennyi idő alatt térül meg egy elektromos autó Magyarországon.

A képlet bonyolult, de az eredményből látszik: egy idő után, ha úgy tetszik, már-már profitot termel a villanyautó, vagy legalábbis jóval kevesebbet kell rákölteni, mint egy hagyományosra.

Berágott az EU: mi értelme lesz a szuperautónak?

Március végén kapott szárnyra a hír, hogy egy EU-s bizottsági javaslat szerint 2022-től számos biztonsági eszközt kötelezővé tenne az új autókban, köztük egy sebességkorlátozó rendszert is. Egy műszer figyelné, hogy mennyi a maximum sebesség az adott útszakaszon, és nem engedné, hogy a gépjármű többel tudjon menni. Elméletileg a 2022-től életbe lépő rendszer korlátozását felül írhatja majd a sofőr, de kikapcsolni tartósan nem lehetne. Ha pedig valaki notórius gyorshajtó lévén, így is állandóan kijátszaná a rendszert, azt a szintén kötelező adatmentő egység simán lebuktathatja.

Így pedig felmerül a kérdés, hogy 2022-től mi értelme lesz olyan bivalyerős szuperautókat venni, mint például a nemrég bemutatott Mercedes AMG GT 63S, amely 640 lóerős motorjával kb. 3,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből az autópályákon jellemzően megengedett, 130 kilométer per órás sebességre - és több mint 60 millió forintba kerül.

A lóerő és a gyorsulás érzését nem lehet elvenni

- röviden így felelt Pais József arra a kérdésre, hogy ilyen EU-s szabályok mellett lesz-e értelme szuperkocsikat árulni. Hozzátette, "hivatalosan most is azt mondjuk, hogy például egy AMG GT-nél is, az autó szélsőséges jelegéből adódó lehetőségeket is a versenypályán kell kihozni."

A Pappas Autó ügyvezetője ugyanakkor egy érdekes európai trendre hívta fel a figyelmet:

a járművek egy része megy az elektromos, és önvezető irányba, másfelől pedig iszonyatosan erősödik a szélsőséges sportautók üzletága is. A két piac egyszerre tud erősödni egymás mellett. Ez lehet, szimplán abból adódik, hogy a jövő modellje az, hogy van egy önvezető elektromos autó hétköznapi használatra, hétvégére pedig egy olyan "játszós autó", ami ezeket a szélsőségeket tudja.

JÓL JÖNNE 800 EZER FORINT?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Íme, itt egy konkrét példa: kalkulátorunkban 800 ezres forintos hitelösszeget és 60 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 17 775 forintos törlesztőrészlettel a Raiffeisen nyújtja (THM 13,41%), de nem sokkal marad el ettől a K&H 18 198 forintos törlesztőt (THM 13,79%) ígérő ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni a Cetelem, az OTP, valamint a CIB konstrukcióját is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

Tesco

06.20-06.26
Országos

Auchan

06.20-06.26
Országos

Aldi

06.20-06.26
Országos

Lidl

06.20-06.26
Országos

Praktiker

Tavasz, nyár, kert
04.04-07.31
Országos

  Ajánlatunk