Ezek most a magyarok kedvenc autói: itt a kategóriák szerinti top 10-es lista

2019. március 27. 05:55

Több mint 20 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon az év első két hónapjában. Megnéztük, melyik kategóriában milyen modellek fogytak a legjobban, és az is kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc autómárkája.

Elképesztően pörög a hazai autópiac, ennek megfelelően az új kocsikat is veszik a magyarok, mint a cukrot: 2019 első két hónapjában több mint 2 ezerrel új kocsi állt forgalomba Magyarországon, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Ha pedig 2017-hez viszonyítunk, akkor már több mint hatezer a különbség - derült ki a Datahouse adataiból, amelyeket a Pénzcentrumnak küldtek meg. Ha megnézzük a számokat, kiderül, hogy januárban 9713, míg idén februárban 11227 új gépjármű állt forgalomba hazánkban. Ha a trend nem szakad meg, akkor jócskán felülmúlhatjuk 2017 első negyedévét, amikor összesen 24347 gépkocsi állt forgalomba. Tavaly 31662 új kocsi volt az első negyedévben, ez sem elérhetetlen cél, sőt!

Az eladások berobbanásával párhuzamosan a lízingpiac is eléggé meglódult: 2018-ban mintegy 13 százaléknyi volt a növekedés az előző évhez képest a Magyar Lízingszövetség adatai szerint. A szervezet nagyjából 10 százalékos emelkedést jelez előre 2019-re, de ezt megdobhatja még a nagycsaládosok 2,5 milliós autóvásárlási kedvezménye is. Hiszen a 7 személyes kocsikra adott támogatást a lízingelt kocsikra is fel lehet majd venni, és ez ugyan majd csak a nyártól lép életbe, de a kereskedők már februárban is tapasztalták, hogy megnövekedett az érdeklődés. Tovább lökhet a lízingpiacon, és úgy általában az autóeladásokon, hogy a kereskedők elég komoly akciókkal készülnek az állami támogatás nyári startjára.

Autót vennél, de szűkös a keret? A Pénzcentrum autóhitel-kalkulátorával megtalálhatod a legjobb finanszírozást!

Ezekre figyelj, ha hitelhez nyúlsz

Abból, hogy mennyire pörög a lízingpiac, látszik, hogy nem mindenki teheti meg, hogy saját erőből új autót vegyen. De nem csak a lízing a megoldás: egy személyi kölcsön is ideális megoldás lehet, hiszen nem kell önerőt betenned. Ha hitelre veszel autót, a legfontosabb kérdések egyike, hogy mennyibe kerül a kölcsön, amit felveszel. A példa kedvéért megnéztük a Pénzcentrum személyi köcsön kalkulátorával, hogy milyen elérhető ajánlatokból válogathatsz, ha 5 000 000 forintos kölcsönre van szükséged.

Nos, a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján - 5 millió forintos hitelösszeg, és 84 hónapos futamidő esetént - az egyik legjobb konstrukciót az Unicredit nyújtja, náluk 76 602 forintos törlesztőt ígér a 7,29%-os THM. De nem sokkal marad el ettől a K&H Bank ajánlata sem, ahol 76 677 forintos törlesztővel számolhatunk havonta. Emellett érdemes még megemlíteni a Budapest Bank, az MKB Bank, valamint a CIB Bank konstrukcióit is.

Ezeket vették a magyarok

De nézzük a konkrét számokat, hiszen a Datahouse adataiból pontosan meg lehet mondani, hogy az egyes gyártók modelljeiből hány darabot vásároltak meg a magyarok januárban és februárban. Bár még le sem pörgött az első negyedév, és sok gyártó még csak most készül bemutatni nagy dobásait, de valamilyen képet azért kaphatunk arról, hogy mik a trendek az idei évben. 2017-hez képest valósággal berobbant a Suzuki, több mint duplaannyi autót adtak el 2019 január-februárban, mint két éve. Hasonló növekedést talán csak a Hyundai ért el, de ők jóval kisebb volumenben.

Rengeteggel lemaradva a Suzukitól, a második helyen a Ford áll az idei eladások tekintetében, a harmadik pedig a Skoda.

A statisztikákat vezető cég 10 kategóriába sorolta a forgalomba állított új kocsikat, illetve márkák szerint is csoportosította az eladott modelleket. Kiderült, hogy a magyarok kedvenc kategóriája az SUV, azaz a városi terepjáró, ebből kelt el a legtöbb. Ezt követi az alsó-középkategória, majd pedig a kisautó.

Alább kategóriánként mutatjuk, melyek a magyarok kedvenc autói!

Egyértelmű győztes a városi terepjáróknál

A SUV-kategória, azaz a városi terepjárók elég népszerűek Magyarországon: részedésük 2019 első 2 hónapjában 37,38 százalékos volt a piacból, a tavalyi év hasonló időszakában ez csupán 35,5 volt. Nézzük a konkrét eladásokat: kijelenthető, hogy a magyar piacon egyelőre eléggé egyértelmű,melyik az emberek kedvenc SUV-ja. A Suzuki Vitara toronymagasan vezet 1474 eladással, míg a második Dacia Dusterből csak 491 fogyott, Ford Kugából pedig 401 darabot adtak el. A negyedik helyen nagy lemaradással a Nissan Quashquai áll 284 forgalomba helyezett kocsival. Lássuk a top 10-et:

  • Suzuki Vitara - 1474 darab
  • Dacia Duster - 491 db.
  • Ford Kuga - 401db.
  • Nissan Qashqai - 284db.
  • Toyota C-HR - 261 db.
  • Kia Sportage - 258 db.
  • Opel Mokka X - 239 db.
  • Jeep Renegade - 237db.
  • Renault Captur - 216 db.
  • Ford Ecosport - 196db.

A "mi autónk" az alsó-közép királya

A második legtöbbet az úgynevezett alsó-középkategóriás kocsikból adták el, de ezek részesedése - vélhetően a SUV-ok és a kisautók között megosztva, lásd a fenti csárton - visszaesett a tavalyi első két hónaphoz képest. 2019 január-februárban az újonnan forgalomba helyezett autók 28,02 százaléka képviselte a kategóriát, míg 2018 hasonló időszakában 31,1 százaléknyi volt. Ebben a szegmensben két modell tarolt: az egy időben "a mi autónk" szlogennel hirdető Suzuki lett az első, SX4 S-Crossból 1269 darab fogyott, a Skoda Octaviából pedig 1021. Harmadik, jócskán lemaradva a Ford Focus 461 darabbal. További részletek lentebb:

  • Suzuki Sx4 S-Cross - 1269 db.
  • Skoda Octavia - 1021 db.
  • Ford Focus - 461 db.
  • Opel Astra K - 451 db.
  • Kia Ceed - 382 db.
  • Skoda Rapid - 261db.
  • Hyundai I30 - 259 db.
  • Volkswagen Golf - 249 db.
  • Opel Astra J - 211 db.
  • Toyota Corolla - 150 db.

Meglepetés a kisautóknál

Ahogyan fentebb írtuk, a kisautók piaca bővült a tavalyi év első két hónapjához képest, majdnem egy százalékot. Erre a növekvő üzemanyagárak, és az egyre zsúfoltabb városi forgalom okán még akár számítani is lehetett, de ember legyen a talpán, aki megmondta volna, hogy a magyarországi kisautó-eladásokat 2019 első két hónapjában nem a kvázi piacvezető Suzuki, vagy a szintén olcsó Dacia vezeti majd. Pedig így történt, sőt a két említett gyártó egyik modellje sem fért fel a dobogóra. Tessék megkapaszkodni, idén eddig a legtöbbet eladott kisautó a Renault Clio 343 darabbal. Szorosan mögötte a Volkswagen Polo 337-tel és az Opel Corsa 325 forgalomba helyezett kocsiva. Ahogy a listán is látszik, a Suzuki Swift csak a negyedik, a Dacia két modellje pedig a hatodik és a hetedik helyre ért oda.

  • Renault Clio - 343 db.
  • Volkswagen Polo - 337 db.
  • Opel Corsa - 325 db.
  • Suzuki Swift - 321 db.
  • Toyota Yaris - 224 db.
  • Dacia Sandero - 223 db.
  • Dacia Logan - 190 db.
  • Skoda Fabia - 170 db.
  • Suzuki Baleno - 146 db.
  • Ford Fiesta - 106 db.

Német fölény a felső-középben

Csaknem teljes biztossággal kijelenthető, hogy a magyar autóvásárlók egy bizonyos összeg fölött már megnézik mit vesznek. És nem adnak alább a híres német minőségnél: legalábbis a felső-közép kategóriában (amelynek részesedése 7,24 százalékról 5,25-re olvadt) a top10-be csak két nem német kötődésű modell jutott be. A negyedik helyen a 6-os Mazda, illetve a nyolcadik Volvo V60 az egyedüli. Az első helyen a VW Passat áll 204 eladott darabbal, második a Ford Mondeo, amelyből 198 állt forgalomba az első két hónapban, míg a harmadik Skoda SuperB-ből (amely ugye a VW-konszern gyermeke) 169 darab. A top10-et alább mutatjuk:

  • Volkswagen Passat - 204 db.
  • Ford Mondeo - 198 db.
  • Skoda Superb - 169 db.
  • Mazda Mazda6 - 122 db.
  • Opel Insignia - 100 db.
  • Mercedes C-class - 67 db.
  • Volkswagen Arteon - 53 db.
  • Volvo V60 - 36 db.
  • Audi A4 Avant - 34 db.
  • Audi A4 Limousine - 30 db.

Meglódulhat az MPV

Egyelőre még nincs olyan nagy piaca hazánkban a Multi-purpose vehicle (MPV), azaz a többfunkciós autókategóriának - csupán 5,25 százalékos a részesedés -, de véghetően ez nyártól változni fog, hiszen ide tartozik számos olyan modell, amelyek rendelhetőek 7 üléses kivitelben, és így kérhető lesz rájuk a 2,5 milliós állami támogatás is. Jelenleg a VW Golf Sportsvan vezeti az eladásokat 137 forgalomba állított darabbal, második a Ford C-Max 124-gyel, a harmadik pedig az új támogatási rendszer egyik legnagyobb ígérete a Dacia Lodgy 118 forgalomba állított kocsival. Ez az a 7 személyes autó, amelyet akár féláron vehetnek majd meg a nagycsaládosok, ha élesedik a támogatási rendszer, így vélhetően az év második felében meglódulnak az eladások is.

  • Volkswagen Golf Sportsvan - 137 db.
  • Ford C-Max - 124 db.
  • Dacia Lodgy - 118 db.
  • Kia Venga - 98 db.
  • Ford S-Max - 69 db.
  • Dacia Dokker - 66 db.
  • Citroen C4 Spacetourer - 52 db.
  • Opel Zafira Tourer - 39 db.
  • Peugeot 5008 - 37 db.
  • Volkswagen Caddy Kombi - 33 db.

Olasz vezet a minik között

A legkisebb kategória növelni tudta piaci részesedését 2,25 százalékról 3,64-re, és az eladásokat toronymagasan a Fiat 500-as vezeti, amelyből az év első két hónapjában 504 darab állt forgalomba. Második helyen a VW UP! áll 94 példánnyal, Toyota Aygoból pedig 78-at regisztráltak január-februárban.

  • Fiat 500 - 504 db.
  • Volkswagen Up! - 94 db.
  • Toyota Aygo - 78 db.
  • Kia Picanto - 41 db.
  • Hyundai I10 - 17 db.
  • Fiat Panda - 15 db.
  • Opel Adam - 4 db.
  • Smart Fortwo Coupe - 4 db.
  • Suzuki Celerio - 2 db.
  • Renault Twingo - 2 db.

Kisteherek között a Ford a király

A Datahouse által csak "other car" kategóriaként aposztrofált csoport is majdnem egy százalékkal növelte részesedését, 3,08 százalékra. A toplistán jellemzően kisbuszok vannak, az első helyen például a Ford Tourneo 222 eladott példánnyal. A második az Opel Vivaro 87 darabbal, a harmadik pedig szintén Ford, a Transit 68  forgalomba állított példánnyal.

  • Ford Tourneo Custom - 222 db.
  • Opel Vivaro Tour - 87 db.
  • Ford Transit Custom - 68 db.
  • Toyota Proace Combi - 52 db.
  • Mercedes Sprinter Kombi - 32 db.
  • Ford Transit Kombi - 31 db.
  • Volkswagen Transporter Kombi - 28 db.
  • Mercedes V-Class - 27 db.
  • Renault Trafic Tour - 23 db.
  • Mercedes Vito Tourer - 23 db.

Német hármas a felsőkategória élén

Ahogyan az várható volt, a felsőkategóriás kocsik piacán a top3-ba a három nagy német gyártó fért be. Sorrendben pedig: az első az 5-ös BMW 87 darabbal, második az E-osztályos Mercedes 54-el Audi A6-osból pedig 45 állt forgalomba az év első két hónapjában hazánkban. A három óriás uralja a top10-et is, csak egy Lexus és két Volvo fért még be melléjük.

  • BMW 5 Limousine - 87 db.
  • Mercedes E-class - 54 db.
  • Audi A6 Limousine - 45 db.
  • Lexus Es300h - 25 db.
  • Audi A6 Avant - 19 db.
  • BMW 5 Touring - 18 db.
  • Volvo V90 - 15 db.
  • Mercedes E-class T-modell - 13 db.
  • Volvo S90 - 12 db.
  • Mercedes E-Class AMG - 11 db.

Jól fogynak a sportkocsik is

Bár igen szűk réteg hajt ma hazánkban sportkocsikat, így is 0,08 százalékkal nőtt a szegmens tavaly ilyenkorhoz képest - 0,5-ről 0,58-ra. Ebben a kategóriában az eladási számok alapján látható, hogy a magyarok kedvenc sportautója a Ford Mustang, amelyből 33 állt forgalomba idén, második a Mercedes CLS 16-tal, harmadik pedig a Fiat 124 Spider 12 darabbal.

  • Ford Mustang - 33 db.
  • Mercedes Cls-class - 16 db.
  • Fiat 124 Spider - 12 db.
  • Mercedes AMG Gt - 11 db.
  • Mazda Mx-5 - 8 db.
  • BMW 2 M2 Coupe - 7 db.
  • BMW 5 M5 Coupe - 7 db.
  • BMW 8 - 7 db.
  • BMW 4 M4 Coupe/cabrio - 4 db.
  • Mercedes CLS-class AMG - 4 db.

A csillagot szeretik a luxusmagyarok

A legdrágább, luxuskategória egyértelmű győztese a Mercedes: 2019 első két hónapjában ugyanis összesen 37 ilyen járgány állt forgalomba hazánkban, és ezek közül 19 a stuttgarti csillagos márka S-osztályának valamilyen változata. Az első az S-class kupéja és kabriója 10 darabbal, a második a 7-es BMW 9-cel, és a sima, sedan S-osztályból is 9 állt forgalomba.

  • Mercedes S-class Coupe/cabriolet - 10 db.
  • BMW 7 Limousine - 9 db.
  • Mercedes S-class - 9 db.
  • Audi A8 - 3 db.
  • Lexus Ls500h - 2db.
  • Mercedes S-class Coupe/cabriolet AMG - 2 db.
  • Porsche Panamera - 1 db.
  • Bentley Continental - 1 db.
Jogi nyilatkozat: A cikkben található kalkulációk adatai tájékoztató jellegűek, szerződéses ajánlatnak nem minősülnek! Az egyes konstrukciókat az adott paraméterek (termék jellege, összeg, futamidő) alapján, kalkulátorunk számításai szerinti legkedvezőbb aktuális ajánlatok figyelembe vételével választottuk ki. Az említett pénzügyi szolgáltatóktól a Net Média Zrt., mint a Pénzcentrum.hu üzemeltetője nem részesül a megjelenésükre tekintettel közvetlen díjazásban. További részletekért kattints ide!
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
Kiszámoló  |  2024. december 14. 16:00
Nagyon sokszor félreértik az emberek a takarékos életmódot és azt gondolják, hogy aki takarékosan él...
MEDIA1  |  2024. december 14. 14:02
A podcastműsor első vendége Schmidt Mária, a Terror Háza főigazgatója, a Fidesz (egyik) főideológusa...
Kasza Elliott-tal  |  2024. december 14. 10:12
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
ChikansPlanet  |  2024. december 13. 15:04
Az évtized végére a megújuló energiaforrások már a világ villamosenergia-termelésének a felét adják...
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 15. vasárnap
Valér
50. hét
December 15.
Advent (3.)
December 15.
A tea világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. december 14. 19:19
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33