Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
Jó évet zárt tavaly a nemzetközi turizmus: mind az utazások száma, mind a turisták által elköltött pénz mértéke emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. Mutatjuk, hogy mely országokban szórták el a legtöbb pénzt a kikapcsolódni vágyók, és azt is, hogy mennyi pénzt hagytak Magyarországon a turisták.
2017 jó év volt a világméretű turizmus számára: a World Tourism Organization (UNWTO) frissen publikált, 2018-as jelentése szerint 2010 óta tavaly mérték a legnagyobb növekedést ebben a szektorban. Ezt az eredményt olyan tényezők együttes hatásának tulajdoníthatjuk, mint a kedvező gazdasági feltételek, magasabb kereslet a feltörekvő piacokon, illetve a korábban biztonsági kihívásokkal szenvedő úti célok újbóli felfutása. Tavaly 1,32 milliárd turisztikai célú érkezést regisztráltak, amely 7 százalékkal több a 2016-os adatoknál. A turisztikai szektor bevétele 5 százalékkal emelkedett 2016-hoz képest, elérve az 1,34 billió dollárt.
2017-ben Franciaország volt a világ leglátogatottabb országa: a nyugat-európai államban 86,9 millió érkezést regisztráltak egy év alatt. A második helyen déli szomszédja, Spanyolország áll 81,8 millió látogatóval, a dobogó harmadik fokán pedig az Amerikai Egyesült Államok található, a maga 75,9 millió látogatójával. Korábban sokan tartottak attól, hogy Trump akciói, illetve retorikája elriaszthatják a turistákat. Félelmük nem volt teljesen alaptalan, hiszen az USÁ-ba érkezők száma valóban 3,8 százalékkal csökkent.
Ennek ellenére a turisták által az Egyesült Államokban elköltött pénz összege nemhogy nem csökkent, de 1,9 százalékkal még emelkedett is, elérve a 210,7 milliárd dollárt. Ez az összeg pedig messze meghaladja a spanyol- és franciaországi turisták által elköltött összeget: a két európai országban ugyanis "csak" 128,7 milliárd dollárt költöttek el összesen.
Ugyanakkor Magyarországon is jó évet zárt a turizmus 2017-ben: tavaly 15,8 millió turisztikai célú érkezést regisztráltak itthon. Természetesen a Magyarországra érkező külföldiek sem sajnálták a pénzt nyaralásuk alatt: közel 6,2 milliárd dollárt költöttek el hazánkban.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








