A szálló por miatt veszélyessé vált a levegő minősége a Sajó völgyében a méréseket ismertető térkép szerint.
A nyár hagyományosan az utazás ideje. Sokan már télen tudják, hol töltik az év legmelegebb hónapjait. Van, akinek a "Balaton a Riviéra" és van, aki ennél kicsit távolabbra szúrja le a gombostűt. Az Intrum Justitia Európai Fogyasztói Fizetési Jelentéséből kiderül, hogy a havonta tudatosan spóroló magyarok egynegyede utazási terveinek megvalósítására tesz félre.
A jelentés legfontosabb megállapításai:
- A magyarok 40 százaléka havi szinten spórol, közülük minden negyedik azzal a céllal, hogy utazási terveit megvalósíthassa.
- A 24 év alatti fiatalokra jellemző leginkább, hogy üdülésre tesznek félre.
- A megkérdezettek 80 százaléka biztosan nem venne fel hitelt, vagy kérne kölcsön pénzt rokonától, vagy barátjától azért, hogy utazását finanszírozni tudja.
Hova utazunk és mennyiből?
A KSH statisztikáiból egyértelműen kirajzolódik, hogy a turisztikai célú, többnapos belföldi utazásokra egyre többet költünk. Míg 4 évvel ezelőtt 264 milliárd milliárd forintot adtunk ki ilyen típusú utakra, addig tavalyi évben már 45 milliárd forinttal többet áldoztunk pihenésünkre.
A legkedveltebb belföldi úti célok versenyén a Balaton térsége még mindig letaszíthatatlan a dobogóról. Tavaly egész évben közel 3 millió alkalommal választottuk pihenésünk helyszínéül a magyar tengert, míg a népszerűségi sorrendben a második helyen végző Budapesten és Közép-Dunavidék térségében 2,5 millió látogatás történt. A pihenési, üdülési, vagy rekreációs céllal választott utazásaink esetében az 5-nél több napot tartalmazó csomagajánlatokra csaptunk le leggyakrabban.
Milyen forrásból finanszírozzuk utazásainkat?
Az Intrum Justitia által készített Európai Fogyasztói Fizetési Jelentésből kiderül, hogy a magyaroknak több mint 40 százaléka havonta spórol. A kutatási eredmények azt is megmutatják, hogy nagyon gyakran utazási, nyaralási terveink megvalósításához tesszük félre bevételeink egy részét. A havi szinten spóroló magyarok egynegyede tesz így azért, hogy szabadságát kellemes környezetben tölthesse.
Úgy tűnik, a pihenőidő minőségi eltöltése igenis fontos kis hazánk lakosságának. Népszerűbb ez a megtakarítási irány, mint például spórolni további tanulmányokra, vagy félretenni gyermekeink, unokáink anyagi támogatásához. Ám a legtöbben továbbra is - a válaszadók 70 százaléka - a váratlan kiadásokra tartalékolnak. A 24 év alatti fiatalokra jellemző leginkább, hogy utazásunkra takarékoskodnak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A felmérés egyértelműen kirajzolja, hogy nem választunk meggondolatlanul, és azt sem szeretjük, ha a takaró alól kilóg a lábunk: honfitársaink 80 százaléka biztosan nem venne fel hitelt, vagy kérne kölcsön pénzt barátjától, rokonától utazásának finanszírozására.
- figyelmeztet Kis Annamária, az Intrum Justitia üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








