2020. szeptember 30. szerda Jeromos

Hiába a BKV-s álomfizetés: káoszba fulladhat a budapesti közlekedés


Bombaként robbant a hír a BKV dolgozói körében, hogy a cég szórólapokon, havi bruttó 400 ezer forintért toboroz járművezetőket. A régiek közül néhányan már most a felmondásukat fontolgatják, ugyanis az ő pénzük nem éri el ezt a szintet. Ez pedig könnyen katasztrófához vezethet a nagyszabású metrófelújítás kellős közepén.

A BKV havit bruttó 400 ezer forintért keres új járművezetőket. Sok korábbi alkalmazottnak a bére ugyanakkor nem éri el azt a határt. Éppen ezért Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) felszólítja a cégvezetést, hogy szüntesse meg a különbséget, továbbá emelje fel az ennél kevesebb bruttó béreket is. Az EKSZ arra is választ vár, mennyi régebbi járművezető kap ennél alacsonyabb bért.

Döbbenetes hibát követ el a BKV vezetése, ha úgy vesz fel 400 ezer forintos havi bruttóért új járművezetőket, hogy előtte nem rendezi a régiek ettől elmaradt bérét

- véli Nemes Gábor az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Az EKSZ észrevette, hogy a cég megjelentetett szórólapjain ennyiért toboroz sofőröket. Nincs ezzel semmi gond - véli Nemes -, hiszen a létszámhiánnyal küzdő, metrópótlás előtt álló BKV-nak úgy kell minden új járművezető, mint egy falat kenyér.

Az viszont súlyos probléma, hogy a régiek egy részének nincs ekkora fizetése, és ez már most, alig néhány nappal a szórólap megjelenése után érezhető feszültséget okoz.

Az érintett járművezetők hangoztatják, hogy ha az ő pénzüket nem emeli meg a cég az újak szintjére, akkor felmondanak. Márpedig néhány tucat járművezető távozása felérne egy kisebb katasztrófával a cégnél, hiszen még a beígért magas bérrel sem sikerülne annyi járművezetőt a céghez csábítani, amennyivel nyugodtan készülhetnének a plusz feladatokkal járó metrópótlásra.

Az EKSZ aggasztónak tartja a helyzetet és azt is, hogy a hír napról, napra nagyobb feszültséget okoz a munkavállalók körében. Éppen ezért a szervezet levélben kéri Bolla Tibor vezérigazgatótól, hogy közölje, mennyi régi dolgozónak van még 400 ezer forint alatt a havi bére. Valamint a szakszervezet felszólítja a vezérigazgatót, hogy sürgősen szüntesse meg a kritikus bérkülönbséget, mert az érintett sofőrök távozása tragikus következményekkel járhat.

A szakszervezet elnöke szerint a cégvezetés nem fogadja el, hogy az országos létszámhiány miatt a tapasztalt járművezetőket jobb pénzzel, jobb munkakörülményekkel más közlekedési cégeknél örömmel fogadják. Ez pedig veszélyes lehet a BKV-ra. Éppen ezért Nemes sürgős választ és mielőbbi megnyugtató intézkedést, a 400 ezer forint alatti bérek megemelését várja a vezérigazgatótól.

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk

Kenterbe vágják a világot a magyar IT-sek: de hol vannak még a nyugati fizetések!
A koronavírus-járvány nyomában bizonyos szakmák poziciók, ha ideiglenesen is, de háttérbe szorultak,


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS


Öngondoskodás 2020

Befektetés, vagyon, megtakarítás

Portfolio Private Health Forum 2020

A koronavírus és a magánegészségügy

Budapest Economic Forum 2020

A magyar gazdasági csúcstalálkozó