8 °C Budapest

Érik az újabb BKV-botrány: 300 buszsofőr hiányzik a metrópótláshoz

2017. október 6. 13:00

Az M3-as metróvonal felújítása vélhetően okoz majd bőven bosszúságot a fővárosban élőknek. Még csak tegnap hirdették ki a felújítás alatti menetrendet, már is óriási a felháborodás, arról nem is beszélve, hogy 300 buszsofőr hiányzik a metrópótláshoz.

A BKK szerdán kihirdette az M3-as metró novemberben kezdődő felújítása alatt érvényes forgalmi rendet- a terveket korábban két héten keresztül az utazóközönség is véleményezhette. A cég által készített terv alapján a hálózat épphogy csak el tudja majd szállítani a metró utasait, egy apróbb forgalmi zavar (baleset, késés) esetén már óriási káosz fog kialakulni a metrómegállók környékén. A BKK úgy tervez, hogy csúcsidőben minden egyes metrópótló buszon 90 százalék feletti kihasználtság lesz, annak ellenére, hogy 80 százaléknál nagyobb nem megengedhető - írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület.

A BKV egy hete arról tájékoztatta a Fővárosi Közgyűlést, hogy 300 buszsofőr hiányzik a metrópótláshoz. Ennek ellenére a BKK most azt írja, hogy a metrópótlás idején egyetlen BKK-járat sem fog ritkulni, azaz mindössze 4 hét alatt terveznek felvenni, illetve kiképezni több száz sofőrt.

Több százan kérték a BKK-tól, hogy legyen közvetlen járat a Nagykörúthoz. A cég azonban sem a pótlóbuszokat, sem a 14-es villamost nem hosszabbítja meg a Nyugati pályaudvarig, tízezreknek okozva így 16 perc késést minden nap, indokolatlanul. Ráadásul a BKK nem tervezte át a hálózatot: a legtöbb járat továbbra is a metró útvonalához, tehát a zsúfolt metrópótló buszokhoz hordja majd az utasokat ahelyett, hogy kerülő útvonalakon közlekedő új járatokat indítottak volna.

Ezen felül a BKK az autóval közlekedőkkel egyáltalán nem foglalkozott: a hálózat csak a metró utasait lesz képes elszállítani, pedig az ideiglenes buszsávok miatt az észak-budai és észak-pesti térségben jelentős torlódások várhatók.

Így a részben alternatívaként ajánlott többi buszjárat utasai az eddiginél még komolyabb torlódások közepette lesznek kénytelenek araszolni, így több százezer észak-pesti és az agglomerációban élő vagy ott dolgozó közlekedő mindennapi utazása válik majd elfogadhatatlanná. Továbbá, a cég tervei alapján ahhoz már nem lesz elegendő férőhely a közösségi közlekedési eszközökön, hogy az extra torlódásokkal szembesülő autósok egy része is átszokhasson közösségi közlekedésre a felújítás idején - írja közleményében az egyesület.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem