Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
A Budapest Gyógyfürdői Zrt. által üzemeltetett fürdőket és strandokat 2019-ben több mint 5 millió vendég kereste fel. Ez a kitűnő eredmény elsősorban a folyamatos fürdőfejlesztéseknek és a Budapestre irányuló, folyamatosan növekvő turisztikai forgalomnak köszönhető. Ennek megfelelően különösen magas volt a decemberi forgalom, amikor a 11 fürdőt 430 000 vendég kereste fel. Megvizsgálták, hogy mely fürdőket milyen országból látogatták.
A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. minden évben vizsgálja vendégei összetételét. Az informatikai rendszer 2019. évi fejlesztése lehetővé teszi, hogy hasonló jellegű kérdéseket már a pénztárosok tegyenek fel a vendégeknek, így pontos adatok állnak rendelkezésre.
A decemberben érkező, belföldi és külföldi vendégek arányát vizsgálva nem meglepő az eredmény, hiszen a történelmi fürdőket, elsősorban a Széchenyi és Gellért fürdőt, főleg külföldi vendégek keresik fel, akiknek ebben a két fürdőben az aránya meghaladja a 85 százalékot, de ez az arány kiemelkedő a Rudas, Király és a Lukács fürdőkben is. Így a történelmi fürdőkben a külföld vendégek aránya átlagosan 68 százalék. Érdekes adat, hogy az egész évben nyitva tartó Palatinus fürdőben nemcsak nyáron, hanem decemberben is sok külföldi vendég, arányuk közel 15 százalék. A talán kevésbé ismert, IX. kerületi Dandár fürdő eredménye szintén meglepetés, itt a külföldiek aránya megközelíti a 10 százalékot. A külföldi és belföldi fürdőzők aránya a felújítás előtt álló Király fürdőben a legkiegyenlítettebb, ahol a magyar vendégek aránya meghaladja az 52 százalékot.
A külföldi vendégek összetételét vizsgálva megállapítható, hogy tavaly decemberben a világ szinte összes országából érkeztek látogatók a budapesti fürdőkbe. A vizsgált időszak alatt a Széchenyi fürdőbe 139 országból érkeztek. Az öt legnagyobb küldő ország december hónapban Olaszország, Franciaország, Oroszország, Nagy-Britannia és az Amerikai Egyesült Államok volt, de kiemelkedő arányban érkeztek vendégek Spanyolországból, Németországból, Csehországból, Kínából és Svédországból is.
A Széchenyi fürdőben februártól december közepéig, minden szombaton zenés, táncos rendezvény kerül megrendezésre, amelyet 2019-ben már közel 58 000 fiatal keresett fel a világ minden részéről. Ezen rendezvényeknek is köszönhetően mára elmondható, hogy a fürdőzés a fiatalok számára is trendi, mindennapi eseménnyé vált, így a fürdők jelentős részében már több a 30 év alatti látogató, mint a 60 év feletti.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
További biztató adat, hogy a budapesti fürdőket rendszeresen látogató hazai, ún. törzsvendégek száma is jelentősen növekedett ebben az évben, hiszen az egész évben érvényes éves, illetve alkalmas bérletek eladása a tavalyi év, hasonló időszakához képest közel 13 százalékos emelkedést mutat. Ez kiemelt jelentőséggel bír, hiszen a visszatérő vendégek jelenléte tükrözi legjobban a vendégelégedettséget, mely a fürdőszolgáltatások fejlesztéseinek és színvonalának folyamatos növelésének köszönhető.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








