Az érintett rakpartszakaszra a péntekről szombatra virradó éjszakától kedd hajnalig nem hajthatnak be a gépjárművel és taxival közlekedők.
A Budapest Gyógyfürdői Zrt. által üzemeltetett fürdőket és strandokat 2019-ben több mint 5 millió vendég kereste fel. Ez a kitűnő eredmény elsősorban a folyamatos fürdőfejlesztéseknek és a Budapestre irányuló, folyamatosan növekvő turisztikai forgalomnak köszönhető. Ennek megfelelően különösen magas volt a decemberi forgalom, amikor a 11 fürdőt 430 000 vendég kereste fel. Megvizsgálták, hogy mely fürdőket milyen országból látogatták.
A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. minden évben vizsgálja vendégei összetételét. Az informatikai rendszer 2019. évi fejlesztése lehetővé teszi, hogy hasonló jellegű kérdéseket már a pénztárosok tegyenek fel a vendégeknek, így pontos adatok állnak rendelkezésre.
A decemberben érkező, belföldi és külföldi vendégek arányát vizsgálva nem meglepő az eredmény, hiszen a történelmi fürdőket, elsősorban a Széchenyi és Gellért fürdőt, főleg külföldi vendégek keresik fel, akiknek ebben a két fürdőben az aránya meghaladja a 85 százalékot, de ez az arány kiemelkedő a Rudas, Király és a Lukács fürdőkben is. Így a történelmi fürdőkben a külföld vendégek aránya átlagosan 68 százalék. Érdekes adat, hogy az egész évben nyitva tartó Palatinus fürdőben nemcsak nyáron, hanem decemberben is sok külföldi vendég, arányuk közel 15 százalék. A talán kevésbé ismert, IX. kerületi Dandár fürdő eredménye szintén meglepetés, itt a külföldiek aránya megközelíti a 10 százalékot. A külföldi és belföldi fürdőzők aránya a felújítás előtt álló Király fürdőben a legkiegyenlítettebb, ahol a magyar vendégek aránya meghaladja az 52 százalékot.
A külföldi vendégek összetételét vizsgálva megállapítható, hogy tavaly decemberben a világ szinte összes országából érkeztek látogatók a budapesti fürdőkbe. A vizsgált időszak alatt a Széchenyi fürdőbe 139 országból érkeztek. Az öt legnagyobb küldő ország december hónapban Olaszország, Franciaország, Oroszország, Nagy-Britannia és az Amerikai Egyesült Államok volt, de kiemelkedő arányban érkeztek vendégek Spanyolországból, Németországból, Csehországból, Kínából és Svédországból is.
A Széchenyi fürdőben februártól december közepéig, minden szombaton zenés, táncos rendezvény kerül megrendezésre, amelyet 2019-ben már közel 58 000 fiatal keresett fel a világ minden részéről. Ezen rendezvényeknek is köszönhetően mára elmondható, hogy a fürdőzés a fiatalok számára is trendi, mindennapi eseménnyé vált, így a fürdők jelentős részében már több a 30 év alatti látogató, mint a 60 év feletti.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
További biztató adat, hogy a budapesti fürdőket rendszeresen látogató hazai, ún. törzsvendégek száma is jelentősen növekedett ebben az évben, hiszen az egész évben érvényes éves, illetve alkalmas bérletek eladása a tavalyi év, hasonló időszakához képest közel 13 százalékos emelkedést mutat. Ez kiemelt jelentőséggel bír, hiszen a visszatérő vendégek jelenléte tükrözi legjobban a vendégelégedettséget, mely a fürdőszolgáltatások fejlesztéseinek és színvonalának folyamatos növelésének köszönhető.

Ez kellett még a hosszú hétvége előtt: lehalt a fizetési rendszer, nehézkes a jegyvásárlás utazáshoz
Akadozik az OTP Simple kártyás fizetés a MÁV-alkalmazásban és az Elvira-rendszerben, a szolgáltató megkezdte a hiba elhárítását
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


