14 °C Budapest

Új korszak kezdődik: hamarosan ezeken a menő vonatokon utazhatunk

2019. július 16. 20:28

Ünnepélyes keretek között hivatalosan is kigördült a szerelőcsarnokból az első KISS-motorvonat a Dunakeszi Járműjavító Kft. telephelyén. Szerdán várhatóan megkezdik a forgalomba helyezéshez szükséges típusteszteket. A MÁV-START és a Stadler Bussnang AG közti megállapodásnak köszönhetően a KISS motorvonatok 2020 februárjától állhatnak forgalomba a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalon. További 8 darab emeletes motorvonat érkezik 2021 elején, így ezeken a vonalakon teljes mértékben modern motorvonatok szolgálhatják majd ki az utasokat.

Új korszak nyílik a személyszállításban 2020 februárjától, amikor a MÁV-START 11 darab nagykapacitású KISS motorvonatot állít forgalomba a legforgalmasabb Budapest-Vác-Szob és Budapest-Cegléd-Szolnok elővárosi vasútvonalon. Az új járműveknek köszönhetően stabilabb lesz a menetrend, ezen felül az utasok elégedettségét szolgálja majd a modern, komfortos, 600 férőhelyes légkondícionált utastér, a korszerű utastájékoztató rendszer, a vezeték nélküli internet hozzáférés, és a mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók. 

A két KISS motorvonat szerdán Németországban és Csehországban kezdi meg a hivatalos több hónapos teszteket, amely a forgalomba álláshoz szükséges típusengedély megszerzésének az előfeltétele. A folyamat meggyorsítása érdekében a Stadler a próbafutásokat összesen három járművel végzi majd párhuzamosan, míg további két járművel oktatási és képzési feladatokat látnak el. 

Az új járművek jelentős hazai hozzáadott érték mellett készülnek. Az első 11 KISS jelentős részének összeszerelése - a Stadler és a Dunakeszi Járműjavító stratégiai együttműködése keretében - Dunakeszin történik. Ezen felül 8 szerelvény motorkocsijának és betétkocsijának összekapcsolása, illetve az összes jármű üzembe helyezése is itt valósul meg. Az emeletes szerelvények 132 db forgóváza szintén Magyarországon készül, ezek gyártása a Stadler szolnoki forgóváz-revíziós központjában történik. Három szerelvény, illetve a járművek kocsiszekrényei és a motorkocsik a Stadler emeletes vonatok gyártásáért felelős svájci kompetenciaközpontjának irányítása alá tartozó fehéroroszországi üzemben, Minszkben készülnek. 

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte: 

Az emeletes KISS szerelvények minden bizonnyal ugyanúgy jelképeivé válnak a magyar vasút megújulásának, ahogy több mint egy évtizede annak számítanak a hazai FLIRT-ök is. 

"A következő másfél-két évben a magyarországi utasok a vasúti szolgáltatások színvonalának újabb jelentős növekedését tapasztalhatják majd. A jövő év végéig két jelentős pályafejlesztés is befejeződik a főváros vonzáskörzetében, összesen közel 110 kilométeren, a Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs és a Rákos-Hatvan vonalszakaszokon. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a vasút elővárosokban megmutatkozó versenyelőnyét Budapest mellett a vidéki nagyvárosokban is érvényesíteni kívánja." 

Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára, Pest megye 5. vk. országgyűlési képviselője elmondta: 

A ma Dunakeszin kigördülő emeletes vonat fontos állomás abban a szemléletváltozásban, amely a vasút működésében az elmúlt időszakban végbement. A vasúti közlekedés egy olyan hagyományos és fenntartható közlekedési forma, ami a XXI. századi infrastruktúrával a jövő generációinak is utat mutathat. Az elkövetkező időszakban is azért fogunk dolgozni, hogy a maihoz hasonló korszerű fejlesztésekkel segítsük a környékbeliek életét.

Homolya Róbert a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója  beszédében kifejtette: 

A részben hazánkban készülő KISS motorvonatok segítségével növelhető a megbízhatóság, a rendelkezésre állás és a hatékonyság, melyek együttesen szavatolják a kötöttpályás közlekedés jövőbeli versenyképességét és az utasszám növelését. 

"Különösen hangsúlyos az utasszám-emelkedés Budapest elővárosi közlekedésében, azon belül is a két legforgalmasabb vonalon, a vácin és a ceglédin. Mindkettőn 5 százalék körüli az éves utasszám-növekedés 2015 óta. Jelenleg mindkét vonalon 12,5-12,5 millió utast szállítunk évente. A MÁV 11 birodalmi lépegetője 2020 elejétől a 70-es és a 100a vonalakon áll majd forgalomba." 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Peter Spuhler, a Stadler Rail AG igazgatóságának elnöke hangsúlyozta: 

Kimondhatatlanul büszke vagyok arra a pályára, amelyet a Stadler Magyarországon és a nemzetközi piacon az elmúlt lassan másfél évtizedben befutott. 

"2005-ben a Stadler egy családi vállalkozásként nyerte el első megbízását a MÁV-tól 30 darab motorvonatra, ma pedig már tőzsdén jegyzett cégcsoportként rendelkezik szerződésekkel összesen 170 darab járműre. Az emeletes járművek forgalomba állítása nem csak a MÁV-nak, hanem nekünk is óriás mérföldkő Magyarországon." 

Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette: 

Mérföldkő lesz ez a hazai közlekedésben, hiszen a zsúfolt, kevésbé modern kocsik helyett kényelmes, 21. századi megoldást kínálunk az utazóközönség részére. 

"Nagy büszkeség számomra, hogy ezt a Magyarországon egyedülálló és kiemelkedően fontos gyártási, szerelési folyamatot nagy múltú, közel 100 éves gyárunk végezheti el, amivel bizonyíthatja, hogy napjainkban is magas színvonalat, megbízható minőséget állít elő fejlett technológiai megoldásokkal, szakmailag felkészült, képzett kollégákkal. Mára létszámunk meghaladja a 600 főt. Dolgozóinknak stabil munkahelyet, ideális körülményeket, kimagasló fizetést tudunk biztosítani." 

Jelentős agglomerációs településként Dunakeszi közlekedésében kulcsfontosságú a vasúti fejlesztés és kapacitásnövelés megvalósítása. A lakosság igényeinek minél magasabb színvonalú kiszolgálását személy szerint is kiemelt feladatnak tartom

- mondta el Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem