Német rendszám az autódra és milliók maradnak a zsebedben

Pénzcentrum
2007. november 8. 05:40

Bérelj autót! Manapság nem nehéz autót venni - akár magánszemélyként, akár cégként próbálkozunk -, mint a statisztikák is remekül mutatják, szinte ingyen elvihetők (0-10% önerő) és a havi törlesztő részletek is megfizethetők (120 hónapos futamidő). A modellek közül is kedvünkre válogathatunk. Az egyik legfontosabb kérdésnél viszont sokan elbizonytalanodnak: milyen finanszírozási formát válasszak?

A különböző lízing konstrukciókkal sokan tisztában vannak és ezek működéséről gyakran tettünk is említést. Most azonban egy újfajta finanszírozási formát mutatunk be, amelynek segítségével akár jelentősen csökkenthetjük a költségeinket.

Bérelj autót!

A bérlet (és itt most nem az operatív lízing tartós bérlet elnevezésére gondolunk) egy olyan finanszírozási forma, ahol a bérleti díjak költségként leírhatóak és a fizetett díjak ÁFA-ja visszaigényelhető. Ezért ez a konstrukció elsősorban vállalkozások számára előnyös.

A havi bérleti díjak átalányként tartalmazzák a teljes futamidő alatt a választott km futásnak megfelelő idénynek megfelelő gumi költségeit, azok szerelését, tárolását, a kötelezően előírt rendszeres műszaki szemle, karbantartások, kenőanyag-utántöltés lebonyolítását és költségeit, valamint a rendeltetésszerű használat mellett bekövetkezett meghibásodások javítását. A kötelező gépjármű felelősség biztosítás és casco biztosítás díját, így értelemszerűen a balesetből adódó javítási költségeket is. A beszerzéstől az üzemeltetésen át, a futamidő végén esedékes eladásig a gépkocsihoz kapcsolódó valamennyi feladatot a Bérbeadó látja el.

A normál hitelezés, illetve lízing esetén felmerülő rendszeres és egyszeri kiadások megterhelőek lehetnek egy vállalkozás életében, főleg ott ahol több gépjármű is van. Gondoljunk csak az éppen aktuális téli gumigarnitúrák beszerzésére és azok költségére.

2-3 év alatt az autó 50-60%-ot veszíthet az értékéből, melyet tovább ronthat a normál finanszírozásoknál elterjedt (97%-os arány) deviza alapú konstrukciókból adódó árfolyamkockázat, az aktuális modellből épp eladáskor futó importőri akció és az esetleg új típus piacra vezetése.

Hasonlítsuk össze a konstrukciókat!

A példánkban egy BMW 320d gépkocsi szerepel, amelynek bruttó beszerzési ára 10 millió forint. Nézzük meg, hogy 36 hónapos futamidejű konstrukciók esetén melyik finanszírozási formánál hogyan alakulnak a költségeink!

A lízing esetében a havi költségek tartalmazzák a lízing díjat is. A bérlet esetében pedig a felmerülő költségek (biztosítás, szerviz, adó) benne foglaltatnak a bérleti díjba.


Hogyan működik?

Hogyan működik?

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 129 100 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,4%,  a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az UniCredit Banknál 9,7%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az autóbérlés gyakorlati oldaláról Milanovich Attila, a CE Rent Kft. ügyvezető igazgatója adott nekünk tájékoztatást.

Szolgáltatás előnyei
• 6 havi bérleti díj, a vételár 13-15%-nak megfelelő kaució befizetésével az autó elvihető
• a kaució a 36 havi futamidő végén VISSZAFIZETÉSRE kerül
• a bérleti díj költségként elszámolható, adóalap csökkentő tétel
• a bérleti díjban foglalt fenntartási költségek ÁFA tartalma VISSZAIGÉNYELHETŐ
• alacsony készpénz igény,
• a bérleti díj tartalmazza az autó ÖSSZES fenntartási költségét, pontosan tervezhető
• az autó üzemeltetése (szerviz, biztosítási ügyintézés, gumicsere, stb.) NEM a Bérbevevő idejét rabolja
• havi egy számla az összes autó használattal és üzemeltetéssel kapcsolatos költségekről

Általában az autóinkat a Bérlő igényének megfelelő felszereltséggel gyártatjuk le és 0 km-es, új autóként adjuk át. A szállítási idő azonos az autókereskedések (német, magyar) ajánlatával, típustól függően kb. 1-3 hónap. A magyarországi vállalkozás a német partner megbízásából szerződik a vásárlókkal. A kiválasztott modell után, felmérjük az ügyfél pénzügyi helyzetét, szerződést kötünk. A szerződés megkötése után a német cég kiállítja az óvadékról szóló számlát, mely az autó megérkezéséig a megrendelés fedezeteként szolgál. Ha a német cég számlájára megérkezik az óvadék, a kiválasztott autó megrendelésre vagy ha meglévő bemutató autó, akkor kifizetésre kerül. A forgalomba helyezés és az autó átadásra való felkészítése után a vevő igényeihez igazodva átadásra kerül a gépjármű. A bérleti időszak az átadás napjától indul - mondta el Milanovich Attila.

Van lehetőség meglévő autók visszbérletbe adására. A magyar forgalomba helyezésű autókat a CE Rent Kft. meg tudja vásárolni és bérbe tudja adni, az ésszerűség keretein belül, de legtöbbször kiderül érdemesebb egy új autót bérbe venni és a régit eladni.

Az átlagos futamidő 36 hónap. Lehetőség van akár 24-48 havi futamidőre is, azonban a tapasztalatok szerint az amortizáció és a felmerülő egyéb költségek így egyenlítődnek ki a leghatékonyabban.

Természetesen lehetőség van a futamidő lejárta előtt kezdeményezni a meglévő autó cseréjét. Kölcsönös megegyezés esetén el kell számolni a futamidő egészére elosztott és már felmerült és a havi bérleti díjakban még meg nem fizetett költségekkel, melyre rendszerint az elhelyezett óvadék nyújt fedezetet.


Mennyibe kerül? Lehet gondom a német rendszám miatt?

Amióta Magyarország az EU tagja a szolgáltatások és az áruk szabad áramlása, mint alapjog, nem tiltja a külföldi tulajdonú gépkocsik bérlését és használatát. Ügyfélként rendelkezünk egy 3 nyelvű meghatalmazással, mely biztosítja a gépjármű jogos használatát. Így nem kell igazoltatáskor a "Biztos Úr" tekintetét kerülni, vagy legalábbis nem ezért...

Teljes körű szolgáltatás esetén a bérleti díjakon a szolgáltatással kapcsolatban egyéb költség nincs.
Ami még felmerülhet:

• Biztosítási események esetén ilyen lehet az önrész, de javítási kiadás nincs
• Az üzemanyag költsége
• Cégautó adó, útnyilvántartás készítése esetén ez sem
• A kalkulált km futás meghaladása esetén az ezzel kapcsolatos költségek
Ezek a lehetséges kiadások azonban nem a bérlet jellegéből adódó extra költségek, ezeket bármely más finanszírozási forma (ide értve a cash vásárlás is) esetén is a gépjármű használatának függvényében kell kifizetnünk.

A vonatkozó német jogszabályok a bérautó esetében kifejezetten előírják a bérleti díjaknak ÁFA-val növelt értéken történő kiszámlázását.
Sajnos találkozunk olyan látszólag hasonló tevékenységet nyújtó cégek ajánlataival akik a nettó bérleti díjat bruttó összegként számlázzák ki, mint egyébként erre egyéb szolgáltatások esetén lehetőség van, de nem bérautó szolgáltatás esetén.

Ezek az ajánlatok bújtatott lízingek, azaz kint általában 30% önerő mellett valamilyen maradványérték megállapítása mellett kerülnek megfinanszírozásra. A kinti finanszírozó nem szerez tudomást a lízingelt tárgy harmadik személynek történő bérbe adásáról, valamint az autóra kötött biztosítás is ezen információk hiányában köttetik meg. Ezek nagy kockázatot hordoznak olykor gyanútlan bérlők számára, akik ezen esetekben elveszíthetik a befizetett önerőt és "bérleti díjakat" is.

Éppen ezért mielőtt belevágnánk az autóbérletbe vizsgáljuk meg a cég hátterét is és csak megbízható partnert válasszunk!

NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. február 7. kedd
Tódor, Rómeó
6. hét
Február 7.
A házasság hete
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?