5 °C Budapest

Néhány trükk és olcsóbban juthatsz autóhoz

Pénzcentrum
2006. június 28. 12:00

A rendszerváltás idején a magyarok nem csak Gorenje gépekért indultak el a nyugati országok irányába, hanem már akkor többen gondolták úgy, hogy vásárolnak néhány használt gépkocsit, amit hazahozva és házilag "kipofozva" értékesítettek más, kevésbé világotlátott honfitársuknak. Ez volt az az időszak mikor a "tuningladák", a szép zöld trabik és Wartburgok között mintegy üde frissítő színfoltként feltűnt néhány VW polo és más külföldi csoda. Aztán begyűrözött hozzánk is a lízingcégek visszautasíthatatlan ajánlata, sorra nyíltak az autószalonok és elkezdtük gyártani a "mi autónkat" is. Azonban a használtautó-kereskedők nem adták fel a harcot és rendületlenül hozzák a jobbnál jobb minőségű verdákat. De mindeközben egy új trend is van kibontakozóban, ez pedig nem más, mint a Szlovákiában való autóvásárlás, illetve bérlés.

A rendszerváltás idején a magyarok nem csak Gorenje gépekért indultak el a nyugati országok irányába, hanem már akkor többen gondolták úgy, hogy vásárolnak néhány használt gépkocsit, amit hazahozva és házilag "kipofozva" értékesítettek más, kevésbé világotlátott honfitársuknak. Ez volt az az időszak mikor a "tuningladák", a szép zöld trabik és Wartburgok között mintegy üde frissítő színfoltként feltűnt néhány VW polo és más külföldi csoda. Aztán begyűrözött hozzánk is a lízingcégek visszautasíthatatlan ajánlata, sorra nyíltak az autószalonok és elkezdtük gyártani a "mi autónkat" is. Azonban a használtautó-kereskedők nem adták fel a harcot és rendületlenül hozzák a jobbnál jobb minőségű verdákat. De mindeközben egy új trend is van kibontakozóban, ez pedig nem más, mint a Szlovákiában való autóvásárlás, illetve bérlés.

Leginkább a hazai cégek tudják kihasználni a "határokon átnyúló" kedvezményeket, bár azért a magánszemélyek részére is akadnak kiskapuk.

A szomszédok legnagyobb előnye a regisztrációs adóval sújtott magyarországi autóárakhoz képest, hogy a szlovákiai cégek nem ritkán 20-30 százalékos megtakarítást ígérnek, ami már egy középkategóriás autó esetében is milliós nagyságrendű spórolást jelent. A jelentős kedvezmény egyébként korántsem csak és kizárólag a regisztrációs adó hiányának köszönhető, hanem annak, hogy az egyéb költségek - kötelező biztosítás, casco - is alacsonyabbak, nem is beszélve arról, hogy Szlovákiában eleddig ismeretlennek számít a súlyadó intézménye. Lássuk tehát, hogyan spórolhatunk!

Cégként béreld!

Németországban több mint 15 éve bevett gyakorlat, hogy a jelentősen kisebb adóterhek miatt a holland határ mellett működő cégek a szomszédos országból bérlik autóflottájukat.

Ez a gyakorlat kezd elterjedni nálunk is. Mivel, ha a cégek például a munkatársaik számára bérelnek vagy lízingelnek autókat, vagy egész flottákat, és ezt igazolni is tudják, akkor az uniós szabályozás nem teszi kötelezővé az országon belüli regisztrációt, s így természetesen elmarad a regisztrációs adó befizetése is. Hozzá kell tenni, hogy a törvény kimondja ugyan, hogy belföldi üzemeltetés céljából behozott jármű esetében 30 napon belül meg kell kezdeni a hazai regisztrációt, de a belföldi üzemeltetést a határok nélküli Unióban szinte lehetetlen ellenőrizni.

A másik, ma már mindennapos gyakorlat, hogy hazai vállalkozás telephelyet alakít Szlovákiában és így vásárolja meg a cége számára a gépkocsit.

Magánszemélyként szerezz lakcímkártyát!

Újabban már a magánszemélyek is felismerték a belső határok nélküli Unió áldásos hatásait. A cégek mellett egyre több magánszemély is érdeklődik a kedvezményes lehetőségek után, számukra azonban szűkösebb mozgásteret engedélyeznek a törvények.

Magyar állampolgár külföldi rendszámú autóval ugyanis csak akkor közlekedhet huzamosabb ideig Magyarországon, ha külföldi lakcímmel is rendelkezik, ami azonban a leleményes honfitársainknak nem okozhat problémát, hiszen bármikor felbukkanhat egy távoli szlovák rokon...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 11. csütörtök
Árpád
50. hét
December 11.
Nemzetközi hegynap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?