A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Bevetési Igazgatóságának pénzügyőrei 2,5 millió forint bírságot szabtak ki egy bolgár furgon sofőrjére.
Komoly bírságot kapott az ismert magyar horgászbolt: trükköztek az árakkal, lecsaptak a hatóságok
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a horgászcikk-nagykereskedelem meghatározó szereplője, a Top-Fish 2001 Kft. éveken keresztül előírta a horgászboltoknak az általa forgalmazott termékek internetes minimum-árait. A vállalkozás együttműködött a nemzeti versenyhatósággal, elismerte a jogsértést és belső programot vállalt a hasonló jogsértések elkerülése érdekében, így a GVH Versenytanácsa 27 millió forintban állapította meg a kiszabott bírságot - közölték.
A Gazdasági Versenyhivatal 2021 nyarán indított eljárást a Top-Fish 2001 Kft.-vel szemben, amely az egyik legjelentősebb nagykereskedő a horgászati cikkek hazai piacán: többek között olyan márkák forgalmazója, mint a NEVIS, SPOR, STÉG, vagy a prémium kategóriába sorolható Van Den Eynde.
A most lezárult eljárásá jelentőségét mutatja, hogy a horgászat az elmúlt években egyre népszerűbbé, mára az egyik legkedveltebb szabadidős tevékenységgé vált Magyarországon. A Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) kimutatása szerint évről-évre jelentős mértékben növekszik a regisztrált horgászok létszáma, ma már a teljes lakosság több mint hét százaléka rendelkezik horgászengedéllyel. A GVH eljárása és döntése tehát elsősorban a több százezer aktív horgász érdekeit védi.
A vizsgálat feltárta, hogy a Top-Fish 2001 Kft. jogsértően határozta meg a kiskereskedők felé a termékpalettájának legalacsonyabb fogyasztói árait. Az általa „ajánlott” viszonteladói árainak betartását ugyanis folyamatosan ellenőrizte, a megszegőket – vagyis azokat a boltokat, amelyek a megadottnál olcsóbban árusították a termékeket weboldalukon – pedig a beszállítás felfüggesztésével fenyegette. A viszonteladó kiskereskedők akciót, árleszállítást sem tarthattak a céggel való egyeztetés nélkül
- számolt be a hatóság. A továbbeladási árak meghatározása a versenyt legsúlyosabban veszélyeztető jogsértések közé tartozik, ugyanis a fogyasztók magasabb árakkal szembesülhetnek annál, mintha tiszta verseny érvényesülhetne a kiskereskedők között. A horgászcikk-nagykereskedő így mind a hazai versenytörvényt, mind az uniós versenyszabályozást megsértette a horgászboltok árazási szabadságának korlátozásával. A GVH az eljárását kettős – hazai és uniós – jogalapon folytatta le, melyre a hatályos jogszabályok lehetőséget adnak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A cég az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: elismerte a jogsértést, önként bizonyítékokat szolgáltatott, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és belső vállalati program bevezetését vállalta a jövőbeli, hasonló törvénysértések elkerülésére érdekében. Az együttműködési lehetőségek igénybevételével a Top-Fish 2001 Kft. jelentősen tudta mérsékelni a kiszabott versenyfelügyeleti bírságot, amelyet a GVH Versenytanácsa végül 27 millió forintban állapított meg
- tették hozzá.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







