A korábbi tendenciákhoz hasonlóan idén is az ingyenes hirdetések voltak a legkeresettebbek a használtpiacon, de nagy értékű áruk is szép számmal találtak gazdára.
Csak úgy röpültek a dollárok a Polgár családnál, akik floridai otthonukat újítanák fel. Tünde nem győzte visszafogni férjét, hiszen csak úgy, mint hazánkban, a tengerentúlon is elszabadultak az anyagárak.
Polgár Árpádék egyik amerikai házuk felújításába kezdtek. A floridai ingatlanra teljes felújítás vár, a fürdőszobától kezdve a padlón át, 150 négyzetméterre keresnek burkolatot.
Márvány, bambusz, onix kő- csak pár azokból a luxus anyagokból, amelyet a házaspár választ otthonukhoz. Bár gondolnánk, hogy a nem valódi fából készült burkoló lapok olcsóbbak, itt is meglepetés várhat minket, ugyanis szinte ugyanolyan drága a laminált padlólap, mint az igazi fa. Ráadásul az anyaghiány miatt a házaspárnak nem csak az árat kell figyelnie, hanem azt is, hogy elérhető-e a kiválasztott burkolólap abban a mennyiségben, amennyiben szükség van rá.
A padlót ki is választották, összesen 4857 dollárba kerül a burkolat, ami átszámolva több, mint másfél millió forintos kiadást jelent.
Ehhez pedig még jön a munkadíj is, hiszen szakember szükséges ahhoz, hogy a padlót szakszerűen le tudják tenni. Míg átlagosan 6-8 dollár négyzetlábanként (ami 0,92 négyzetméternek felel meg) a munkadíj. A házaspár egy olyan csapatot kért fel a munkára, akikkel már dolgoztak együtt, ők pedig már 4 dollárért (nagyjából 1200 forint) elvállalták a feladatot, hiszen a már meglévő burkolatra kerül majd fel a padló, nagy területen, ami kicsit csökkent a költségeken.
Nem csak Amerikában durvák az árak
Korábban lapunknak Keith Riddle, a VELUX értékesítési és marketing elnöke kifejtette, hogy az építőipari alapanyagárak drasztikusan emelkednek, Magyarországon is, ezt az emelkedést pedig a világjárvány idézte elő. Csak a fa ára egyes helyeken mintegy 300 százalékos növekedésen is átment a világban, ez a jelenség mindenhol észrevehető.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ha belegondolunk abba, hogy a modern gazdaságok egyik alappillére a szolgálgatói szektor, akkor könnyű belátni, hogy a járvány ezt rövid-hosszabb időre teljesen leállította a különböző erős lezárásokkal. Sokan éppen ezért az itt el nem költött pénzüket elkezdték például az épületeikbe fordítani, felújítani. A probléma viszont az volt, hogy a kínálati oldal nem volt képes kielégíteni a keresletet, ezért az árak elkezdtek drasztikusan emelkedni.
- mondta lapunknak Keith Riddle, aki kiemelte, hogy az árak alakulása attól is függ, hogy milyenek egyes országok építkezési tradíciói. Az USA-ban például sokkal több fát használnak, mint Európában, éppen ezért az építkezési költségek, a fa drágulása miatt, ott sokkal nagyobbak voltak, mint nálunk, Európában. A kétszámjegyű áremelkedést erre az évre jósolták. Korábban írtunk róla, hogy bár a keresletben komoly hullámzások voltak az elmúlt hónapokban, összességében jövőre is áremelkedés várható az építőipari alapanyagok piacán. Az előállítási költségeket jelentős mértékben növeli az energia és a fuvarozás drágulása, ráadásul az alap- és nyersanyagpiaci árak az első fél évben tapasztalt magas szinten stabilizálódtak, így a gyártók több terméküknél (épületgépészeti berendezések, szálas hőszigetelő anyagok) 10-20 százalékos áremelésre kényszerülnek 2022-ben.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








