A Toyota Motor, Japán legnagyobb autógyártó vállalata a cég történetében a legtöbb, 9,97 millió autót gyártott tavaly.
Ezért nem mindegy, hogy külföldi vagy magyar cégnél dolgozol: sokaknak álom a magasabb bér
A hazai cégek túlnyomó része a belföldi értékesítési árai növekedésére számít az első fél évben, egyidejűleg bérfejlesztést tervez - derül ki a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) féléves konjunktúravizsgálatából, amelyről hétfőn közleményben tájékoztattak.
A 2022 októberi adatfelvétel során a választ adó 2135 hazai vállalkozás 82 százaléka számít a következő fél évben belföldi értékesítési árai növekedésére, 4 százalékponttal több, mint 2022 áprilisában - ismertették a közleményben. A felmérés szerint a külföldre értékesítő vállalkozások 63 százaléka ítélte meg úgy, hogy nőni fognak exportáraik, ami a 2005 óta vizsgált időszak legmagasabb értéke.
Az elemzés rámutatott arra, hogy 2022-ben a vállalkozások többségénél, 84 százalékánál nőttek a bérek. A béremelések mértéke a cégek 42 százalékánál átlagosan 10 százalék feletti volt, harmaduknál 6-10 százalék, 9 százaléknál pedig 1-5 százalék közötti. Ezzel szemben 2023-ban a cégek 81 százaléka jelezte, hogy béremelést hajt végre, 18 százalékuk nem tervez változtatni a béreken, 1 százalékuk pedig csökkenésre számít. A cégek tizede 1-5 százalékos, 47 százaléka 6-10 százalékos, míg 24 százaléka 10 százalék feletti béremelést tervez - írják a közleményben.
A hazai tulajdonú vállalkozások körében 78 százalék az idén béremelést tervezők aránya, míg a külföldi tulajdonban lévő cégeknél 88 százalék - tájékoztatott az MKIK GVI.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok