Tavaly december végére több mint 9 milliárd forint maradt felhasználatlanul a SZÉP kártyákon.
A Harvard Egyetem 30 évet felölelő kutatási eredményeiből kiderült, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek fogyasztása növelheti a korai halálozás kockázatát, azonban nem minden ilyen típusú termék veszélyezteti egyformán az egészségünket - közölte a Daily Mail.
A Harvard Egyetemen végzett kutatás friss eredményei arra hívják fel a figyelmet, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF-ek) fogyasztása növelheti a korai halálozás kockázatát. A kutatók 115 000 amerikai felnőtt életmódját vizsgálták bő három évtizeden keresztül: az eredményekből kiderült, hogy azok között a résztvevők között, akik napi rendszerességgel fogyasztottak ultrafeldolgozott élelmiszereket, 4%-kal több haláleset fordult elő, mint azoknál, akik kevesebbet ettek ebből az élelmiszercsoportból.
Mik az ultrafeldolgozott élelmiszerek?
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek közé tartoznak az olyan termékek, mint például a készételek, a jégkrémek vagy a ketchup-jellegű szószok, amelyek tipikusan alacsony tápértékkel bírnak, cserébe viszont rengeteg mesterséges adalékanyagot tartalmaznak. Az Egyesült Királyságban különösen gyakori az UPF-ek fogyasztása: becslések szerint a nemzet étrendjének nagyjából az 57%-át ezek az élelmiszerek teszik ki.
A kutatás 34 éves időtartama alatt a szakemberek 48 193 halálesetet regisztráltak. Habár nem találtak közvetlen kapcsolatot az UPF-fogyasztás és a rák vagy szívbetegség okozta halálozás között, a kutatók megfigyelték, hogy az összes halálokot egybevéve mégiscsak magasabb kockázatot jelentettek az UPF-ek.
Nem minden ultrafeldolgozott élelmiszer veszélyes
Az eredmények azt sugallják, hogy bizonyos típusú ultrafeldolgozott élelmiszerek korlátozásával segíthetünk hosszútávon fenntartani egészségünket - ugyanakkor a szakértők azt is kiemelik, hogy nem minden UPF-típus jár ugyanolyan egészségügyi kockázatokkal. A cukros italok és a feldolgozott húsok tipikusan nagyobb eséllyel járulnak hozzá a korai halálhoz.
A kritikusok azonban figyelmeztetnek arra is, hogy kezeljük fenntartásokkal az eredményeket: Sir David Spiegelhalter professzor és Dr. Duane Mellor dietetikus is megjegyezték, hogy bár van összefüggés az ultrafeldolgozott élelmiszerek fogyasztása és az általános halálozási arány között, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezek az élelmiszerek közvetlenül korai halálozást okoznak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kiegyensúlyozott étrendről
Mindannyiunknak adott a lehetősége arra, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszereket egyszerűen helyettesítsük azok egészségesebb alternatíváival. Az NHS ajánlása szerint egy kiegyensúlyozott étrendnek tartalmaznia kell keményítőtartalmú szénhidrátokat - lehetőség szerint teljes kiőrlésű gabonából -, naponta legalább öt adag gyümölcsöt és zöldséget, valamint fehérje-, tejtermék- vagy tejtermék-helyettesítő élelmiszereket is. Azt is tanácsolják továbbá, hogy emeljük a napi rostfogyasztásunkat napi 30 grammra.
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








