A magyarok többsége ugyan rendelkezik lakásbiztosítással, de ritkán vizsgálja felül a meglévő szerződését.
Élesedő verseny jellemzi a biztosítási piacot Az idei kampány során új szereplő jelent meg az online biztosításközvetítő piacon. A cégcsoportról, a társaság terveiről, az értékesítési és a biztosítási piacon dúló ár- és szolgáltatási versenyről és a kampánnyal kapcsolatos várakozásairól kérdeztük Borók Jánost, a Porsche Pénzügyi Csoport értékesítési vezetőjét.
Pénzcentrum: Hogyan épül fel és mióta van jelen a magyar piacon a Porsche Pénzügyi Csoport?

Borók János
Borók János: A Porsche Pénzügyi Csoport 15 évvel ezelőtt kezdte meg tevékenységét Magyarországon. A csoport tagjai közé tartozik az 1994-ben alapított Porsche Bank Zrt., melynek fő tevékenysége a gépjármű hitelezés, a betétgyűjtés valamint a számlavezetés. Szintén 15 éve működik a Porsche Lízing és Szolgáltató Kft., amely az operatív lízingfinanszírozással foglalkozik, valamint gépjármű flottakezelési szolgáltatásokat nyújt. Az Eurent Autókölcsönző Kft. is 15 éve kínál rövidtávú gépjárműbérleti lehetőségeket az ügyfeleknek.
1997. január 1-jén az ausztriai Porsche Bank AG és a magyarországi Porsche Bank Zrt. közös vállalataként jött létre a elsődlegesen casco és kötelező biztosításokat közvetítő Porsche Biztosítási Alkusz Kft. Továbbá 2006-tól működik a csoport égisze alatt a casco biztosításokat kínáló Porsche Versicherungs AG Magyarországi Fióktelepe.
Pénzcentrum: Mi jellemzi a cégcsoportot?
Borók János: Célunk a gépjárművet vásárló ügyfelek számára teljes körű szolgáltatás nyújtása, a gépjármű megvásárlása és üzemeltetése során, finanszírozástól a biztosításon, kárügyintézésen, flottaszolgáltatásokon keresztül egészen a rövid- és hosszú távú gépjárműbérlésig.
Pénzcentrum: Hogyan értékeli a magyar gépjárműpiac aktuális helyzetét?
Borók János: A világgazdasági válság érzékenyen érintette a gépjármű értékesítést, és még mindig tart a lejtmenet. Az új autó értékesítési darabszámok drámai visszaesésével párhuzamosan a hitel- és lízingkérelmek száma is csökkent. A céges gépjármű flották lízingfinanszírozása átlag alatt, de a magánszemélyek hitelfinanszírozási mennyisége és értéke annál nagyobb mértékben esett vissza az idei évben. A használt autók piacán a bankok által értékesített, hitelből visszavett autók túlkínálatot generálnak.
2008 első három negyedévéhez képest az idei év hasonló időszakában közel 60 %-kal kevesebb új autót adtak el Magyarországon. Idén szeptember végéig csupán 49 024 személyautót helyeztek idén forgalomba . A reálgazdaság és a finanszírozási piac együttes helyreállása után emelkedhetnek újra az értékesítési darabszámok, de 2010-re még mindig 100 ezer darab alatti új gépkocsi eladását valószínűsítjük.
JÓL JÖNNE 3,1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 107 405 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 66 220 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 67 312 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Pénzcentrum: Meddig fokozódhat a biztosítási piacon évek óta dúló ár- és szolgáltatási verseny?
Borók János: Az értékesítési üzletág válsághelyzete kihat a biztosítási üzletágra is. A korábbi évekhez képest a biztosítási piacon idén még kiélezettebbé vált a verseny, mivel a csökkenő gépjármű eladások mellett újabb közvetítők jelentek meg a piacon. Felmérések szerint egyre kevesebb autós érzi a casco biztosítás szükségességét, ami tovább szűkítette a potenciális piacot.
Az ügyfélszerzésre kihegyezve egyes biztosítók erős marketingkampányt folytattak, ingyenes extra szolgáltatásokat vezettek be, míg mások intenzív díjcsökkentést hajtottak végre. Ez utóbbinak köszönhetően az elmúlt években közel harmadával csökkent a casco biztosítások átlagdíja.
Alkuszcégünk jelenleg több mint 60 ezer szerződést kezel, nettó árbevételünk tavaly meghaladta a 630 millió forintot. A cég már több mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik a biztosítás közvetítői piacon, az idén elindított új online kalkulátorunk létrehozását alapos tervezési és tesztelési munkafázisok előzték meg.
Éveknek kell eltelnie, hogy a kampány veszítsen a jelentőségéből

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től (x)
A Mecsek Baromfi Kft. friss csirkehúsai elnyerték a KMÉ-védjegyet, amely biztosítja a vásárlók számára a valóban kiemelkedő minőséget.
-
A magyar befektetők fele nagy lehetőséget szalaszt el (x)
Egyre nagyobb az érdeklődés a TBSZ iránt, a befektetők többsége viszont még mindig nem használja ki ennek az adóhatékony befektetési módnak az előnyeit.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


