Pénteken jelentették be, hogy 2026-ban három debreceni járatát is újraindítja a Wizz Air légitársaság.
A BMW debreceni gyárában az eredetileg tervezett három helyett csak két elektromos modell gyártása indulhat el, mivel a 3-as sorozat gyártását Münchenbe helyezték át. A sorozatgyártás kezdete a bizonytalan piaci környezet miatt 2025-ről 2026-ra tolódhat.
A BMW debreceni gyárában az eredetileg tervezett három helyett csak két elektromos modell gyártása indulhat el, mivel a 3-as sorozat gyártását a müncheni központba helyezték át - értesült a 24.hu. Bár a BMW nem cáfolta az értesülést, hangsúlyozták, hogy a gyár évi 150 ezer autós kapacitása továbbra is tervben van, de annak elérése a piaci kereslettől függ.
A debreceni üzemben eredetileg három, a Neue Klasse platformra épülő modell – az iX3, az iX4 és a 3-as sorozat – gyártását tervezték. Az iparági bizonytalanság miatt azonban a gyártást átszervezték, és a helyi kapacitás várhatóan évi 80-90 ezer autóra csökkenhet az indulás után.
A lap úgy tudja, a debreceni gyár sorozatgyártásának kezdete 2025-ről 2026-ra csúszhat. Más források, például a Telex, korábban szintén hallottak olyan pletykákat, amelyek szerint a BMW lassítja a gyártás megkezdését az elektromos autók iránti kereslet növekedésére várva.
Frissítés! A Külgazdasági és Külügyminisztérium reakciója
Cikkünk megjelenése után, a hírekre reagálva Szijjártó Péter Külgazdasági és Külügyminiszter az alábbi állásfoglalást küldte el szerkesztőségünknek. A kommentárt változtatás nélkül közöljük:
"A BMW és Debrecen együttműködése mára odavezetett, hogy Debrecen lett a régió legfejlettebb városa és egyben a térség legvonzóbb beruházási központja is, amivel az új globális autóipar egyik európai központjává vált.
A BMW Manufacturing Hungary legfrissebb tájékoztatása alapján az új gyár építése teljes kapacitással zajlik és az üzemmel kapcsolatos tervek változatlanok. A vállalat idén novemberben megkezdte az első tesztjárművek gyártását, azzal a céllal, hogy 2025 végére megindulhasson a „Neue Klasse” teljesen elektromos hajtású X modell első járművének sorozatgyártása. A vállalat eredeti terveinek megfelelően pedig eközben a BMW müncheni üzeme a Neue Klasse szedán kivitelének gyártására készül.
A debreceni üzemet teljes kapacitáskihasználtság mellett évi 150.000 darabos maximális kapacitásra tervezték. Alig egy év múlva már megkezdődik a sorozatgyártás Debrecenben a „Neue Klasse” teljesen elektromos hajtású X modelljeivel és mint minden új modell vagy új üzem beindításakor, a gyártási kapacitást fokozatosan fogják növelni."
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








