Miközben az autóipar egyre inkább az elektromosítás és a digitalizáció felé halad, a Mazda kitart az ikonikus MX-5 alapértékei mellett.

Júliusban 9 685 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami mind az egy évvel ezelőtti (8 485), mind az előző havi értékhez (8 491) képest 14 százalékos növekedést jelent. Bár a második félévben behozott használt autók száma várhatóan túlszárnyalja az első féléves adatokat, az éves bővülés mértéke az előrejelzés szerint mérsékelt lesz, 5 százalék közelében marad.
A DataHouse adatai szerint a behozott használt autók között a legnépszerűbb márka továbbra is a Volkswagen 12,5 százalékos részesedéssel, melyet az év eleji kis megingást követően ismét az Opel követ hajszálnyival előzve a Fordot (mindkettő 8,8%). A negyedik helyet az Audi (6,7%) tartja, az ötödik helyen azonban most a BMW (5,8%) áll, átvéve az immár őt követő Mercedes (5,5%) tavalyi pozícióját.
A használtautó-import mennyisége 2024 első hét hónapjában összesen 63 459 volt, ami 2,4 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában regisztrált 61 976-os értéket. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma már 71 860 volt, ami 10,7 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi 64 936-os mennyiséget.
A reálkeresetek bővülése előbb-utóbb törvényszerűen a használtautó-importban is érezteti a hatását. A jelenlegi adat már jelezheti egy fokozatos növekedés kezdetét, de a stabil fellendülést továbbra is számos tényező akadályozza. A kinti áremelkedések miatt az import árelőnyének mértéke továbbra is elmarad a covid előtti évekétől, emellett az euró jelenlegi, 400 forintot közelítő árfolyama is csökkentik a külföldön keresgélő vásárlók esélyeit
– magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


