A töltőállomás meghibásodása miatt tankolt vizet több autós is az egyik Shell benzinkúton - derült ki a társaság vizsgálatából.
A héten elkezdődött a káosz a magyar benzinkutakon, több helyen elfogyott a hatósági áras üzemanyag, de már a drágább verzióhoz is nehezen jutottak hozzá az autósok. A Mol is megszólalt az ügyben.
A Mol a Telex kérdésére elmondta, a töltőállomásai továbbra is nyitva tartanak, a tartálykocsik folyamatosan úton vannak, a Dunai Finomító karbantartásán pedig szintén dolgoznak, és a terveknek megfelelően haladnak. A héten már most sokan maradtak ugyanis üzemanyag nélkül, és már a múlt hét óta nehézkes az ellátás.
A magyarországi üzemanyagpiacon eladott mennyiség mintegy harmadát korábban importból fedezték, mostanra azonban ez a mennyiség szinte teljesen eltűnt, és bár a Mol igyekszik rendkívüli importtal fedezni a 2021. november 15-től létező hatósági árszabást megelőző időszakhoz képest másfélszeres keresletet, ezt a lehetőséget teljesen kiaknázta a cég – válaszolta az olajtársaság, amely a piac több mint 80 százalékának kiszolgálásáért felel.
Kifejtették azt is, hogy az EU-s szankciók tovább nehezítik a helyzetet, hiszen a pozsonyi finomítóból sem tudnak majd üzemanyagot szállítani Magyarországra. Ezzel a Mol arra utalhatott, hogy a nyugati országok megállapodása értelmében február 5-től az oroszországi forrásból előállított üzemanyagok exportja is megszűnik.
Mivel az autósok zöme olvassa a híreket, és rendszeresen találkozik a most már minden cég összes benzinkútját érintő ellátási nehézségekkel, a Mol szerint elindult a pánikvásárlás, ráadásul sokan készleteket halmoznak fel, ami tovább súlyosbítja a helyzetet.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Mol levelében leszögezi, hogy töltőállomásai továbbra is nyitva tartanak, a tartálykocsik folyamatosan úton vannak, a Dunai Finomító karbantartásán pedig szintén dolgoznak és a terveknek megfelelően haladnak.
A cég honlapja szerint csúcsüzemben napi 165 ezer hordó kapacitású százhalombattai telephely a régió egyik legnagyobbja, de egy ideje 50-55 százalékon működik. Ez a kiesés vált különösen fájdalmassá azzal, hogy Magyarországon egy éve bevezették az üzemanyagár-korlátozást, majd tömegek kezdtek el sokkal többet autózni pusztán azért, mert itt olcsóbban lehet tankolni, mint Európa legtöbb országában.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








