A teljes tiltás helyett 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás‑csökkentést várna el a gyártóktól az Európai Tanács.
Majdnem 12 százalékkal kevesebb autó állt forgalomba augusztusban Magyarországon, mint 2020. hasonló időszakában. A Datahouse adataiból kiderült, hogy összességében az idei első nyolc hónap adatai 8,1 százalékkal magasabbak a tavalyinál, viszont a 2019-es rekordévhez képest viszont már több mint 20 ezer autós, azaz 19,4 százalékos lemaradásban vagyunk. A legtöbbet forgalomba helyezett modellek toplistáját még mindig a Suzuki Vitara vezeti, mögötte azonban kicsit sűrűsödik a mezőny.
Borús fellegek gyülekeznek a magyar autópiac felett, ugyanis immáron második hónapja kevesebb személygépkocsit helyeztek forgalomba hazánkban, mint 2020. hasonló időszakaiban. A Datahouse friss adatai szerint augusztusban majdnem 12 százalékos volt a deficit tavalyhoz képest.
A képet árnyalja az is, hogy a statisztikák szerint augusztusban 10 ezer alatt maradt (9644 db) a Magyarországon forgalomba helyezett autók száma, ami a legcsekélyebb 8. havi adat az elmúlt 4 évben - és 38,3 százalékkal marad el a 2019-es rekordévtől.
Összességében ugyanakkor még mindig több autó került forgalomba Magyarországon, mint a tavalyi év első 8 hónapjában, hiszen tavaly a járványügyi korlátozások miatt áprilisban és májusban is totálisan padlót fogott a piac. Az idei első nyolc hónap adatai 8,1 százalékkal magasabbak a tavalyinál, viszont a 2019-es rekordévhez képest viszont már több mint 20 ezer autós, azaz 19,4 százalékos lemaradásban vagyunk - és az olló egyre csak tágul.
Ami a márkák toplistáját illeti, nagy meglepetés ezúttal sincs: hatalmas előnnyel viszi a prímet egyelőre a Suzuki, amely 2021-ben már 12 518 személyautót helyezett forgalomba itthon.
Autót vennél, de szűkös a keret? Nézz körül a Pénzcentrum kalkulátorában!
A második helyen továbbra is a Toyota áll (8443 db), a Ford harmadik helyét (6984 darabbal) azonban még megcsípheti az egyre erősödő KIA (6300 forgalomba helyezés), de a Skoda és a Dacia is lőtávolon belül van (5740, illetve 5648 darab).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ezt a sort nem a Suzuki vezeti
A 20 legtöbbet forgalomba helyező márka közül hét is mínuszba fordult a tavalyi volumenekhez viszonyítva: a Renaultnak mintegy 61 százalékkal kevesebb forgalomba helyezése volt idén, mint a tavalyi év első 8 hónapjában, de az Opel (-37,86%) és a Citroen (-26,95%) is jelentősen visszaesett.
A Jeep azonban továbbra is szárnyal, 112,7 százalékkal járnak a tavalyi számok fölött, és a Suzuki sem panaszkodhat a 64 százalékos növekedésével, és a KIA is majdem 60 százalékkal tudta növelni forgalomba helyezéseinek számát 2020. első nyolc hónapjához képest.
Még mindig ez a magyarok kedvenc autója
Valami nagyon váratlannak kellene történnie, hogy a Suzuki Vitarát le lehessen taszítani trónról, immáron majdnem 2000 darabbal vezet a "kistestvére" előtt a legnépszerűbb autók 2021-es toplistáján - augusztus végéig 6122 darab állt ebből forgalomba. Azonban az SX4 S-Cross ezüstérme már nem ilyen biztos, legalábbis a Dacia Duster szépen zárkózik fel a harmadik helyen (4225 db vs. 3803 db).
Sőt a bronzéremért még harcban áll a kis Fiat 500-as is, amiből eddig idén 3190 darab kapott magyar rendszámot. A top 10-be még egy másik Suzuki is befért, a Swift ugyanis 1794 darabbal pont a 10. helyen áll. A nagycsaládos kedvezményben érintett modellek között a Ford Tourneo áll a legjobban, 2001 forgalomba helyezéssel a 9., a másik nagy sztár, a Dacia Lodgy pedig 1088 forgalomba helyezéssel a 16.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








