Hivatalos: új autógyár épül Magyarországon

Hivatalos: új autógyár épül Magyarországon

2016. július 29. 09:19

Három üzemcsarnokból álló, rugalmas gyártásra képes gyárat épít Kecskeméten a Daimler AG - értesült a Pénzcentrum. A bruttó 300 milliárd forintból (1 milliárd euró) megvalósuló létesítményekben várhatóan 2500 főt foglalkoztatnak majd. A gigafejlesztést Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az autóipari vállalat igazgatóságának tagjaival együtt 10 óra magasságában jelentette be. Az új beruházás nem a korábban bejelentett, már meglévő gyárfejlesztést egészíti ki, hanem teljesen új forrásokat biztosít rá a cégcsoport. Az új üzemcsarnokok átadása 2018-ban várható.

UPDATE!

A hivatalos bejelentésen megerősítették a Pénzcentrum piaci információit. Továbbá az is elhangzott, hogy a beruházás kisérőjeként a kecskemétei katonai repülőtér fejlesztésének előkészítését is megkezdte a kormány. Szijjártó Péter szavai szerint a repülőteret a jövőben a szállítmányozás mellett, várhatóan a lakosság számára is elérhetővé teszik. Emellett új tűzoltóállomás is épül Kecskeméten.

A Pénzcentrum piaci információi szerint alig néhány órán belül Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, a vállalat igazgatóságának elnökeivel karöltve bejelenti, hogy a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary jelenleg is meglévő gyárának telekhatárán belül, 3 üzemcsarnokból álló gyárat létesít.

A fejlesztés bekerülési költsége bruttó 1 milliárd euró, azaz 300 milliárd forint körül alakul majd. Az átadás pedig 2018-ban várható.

Az eddig is ismert volt, hogy a Mercedes-Benz 2018-ig új karosszériaüzemet épít Kecskeméten, információink szerint azonban ennél jóval többről van szó. Az ún. K1 (Kecskemét 1.) projekttől teljesen független az új csarnokokat tartalmazó K2 projekt; a teljesen új gyáregységre önálló forrást ( a már említett 1 Mrd euró) biztosít a cégcsoport. Az építésben várhatóan helyi vállalkozók is részt vesznek.

Motorgyártás ugyan továbbra sem lesz Kecskeméten, de a karosszériagyártásra alkalmas gépsorok mellett fényező- és összeszerelő üzem is létesül a következő 2 évben.

Sőt, az üzemcsarnokok rugalmas gyártásra képes gépsorokkal lesznek majd felszerelve, vagyis az adaptív robotok bármelyik meglévő és jövőbeni típust könnyedén legyártják majd. Ez tehát azt jelenti, hogy az eddigi gyakorlattól eltérően a jövőben azt lehet majd gyártani Kecskeméten, amit a világpiaci igények diktálnak. Információink szerint a jövőben éppúgy gurulnak majd le a gyártósorról első és hátsó meghajtású konstrukciók, mint alternatív meghajtású gépjárművek is.

A gigaberuházás piaci információink szerint teljesen felborítja majd az amúgy is komoly problémákkal küzdő munkaerőpiacot. Az új gyárban ugyanis várhatóan 2500 főt foglalkoztatnak majd közvetlenül, és további párszáz főt közvetve. Ez azt jelenti, hogy az ágazati munkaerőhiányt hamar orvosolni kell. Erre lehet megoldás a Kecskeméti Egyetem közelsége is.

A várható bejelentés szerint a Daimler a következő szempontok miatt döntött végül Kecskemét mellett:

  • Magyarország az EU-n belül van, amelynek a Brexit miatt is felértékelődőtt a szerepe
  • Magyarország és Kecskemét logisztikai pozíciója erős - könnyedén elérhetőek vasúttal, illetve közúton is az adriai, illetve németországi kikötők
  • A beruházás komoly állami támogatást élvez - a hivatalos bejelentés szerint a beruházáshoz a magyar kormány 12,9 milliárd forintos támogatást ajánlott fel.
  • A Kecskeméti Egyetem és a Mercedes együttműködése a szakképzett munkaerő utánpótlásával erősíti a gyár versenyhelyzetét

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 22. szerda
Móric
38. hét
Szeptember 22.
Európai autómentes nap
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?