13 °C Budapest
Durva drágulás a cascóknál: hogyan fizethetnénk kevesebbet?

Durva drágulás a cascóknál: hogyan fizethetnénk kevesebbet?

2014. szeptember 25. 15:32

Átlagosan 8 százalékkal magasabb a casco átlagdíja idén a tavalyi árakhoz képest. A növekedés egyik oka, hogy több új autót helyeznek forgalomba, a másik pedig a díjak növekedése. A magasabb díjszint pedig egyre több autóst késztet arra, hogy spóroljon az éves casco-díjon.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az idei év első nyolc hónapjában átlagosan 73 700 forintért kötöttek teljes körű cascót az autósok, ami 7,9 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakában mért szint.

Az emelkedés oka részben a díjak növekedése, részben pedig az új autók növekvő száma - tulajdonosaik ezekre a nagyobb értékük miatt magasabb összegért tudnak biztosítást kötni.

Az összes casco 40 százalékát idén (csakúgy, mint tavaly) casco nélküli használt autóra kötik a Netrisk.hu adatai szerint, jellemzően annak megvásárlása során. A második leggyakoribb ok az évfordulós szerződésváltás, minden harmadik autós emiatt köt casco-szerződést. Örvendetes adat ugyanakkor, hogy a tavalyi 16-ról ugyanakkor 22 százalékra nőtt az újonnan forgalomba helyezett személyautókra kötött cascokötések aránya, mivel

augusztus végéig a tavalyi 36 ezer helyett idén már közel 44 ezer új személyautót adtak el Magyarországon.

 

Jelentős eltérést tapasztalunk az átlagdíjakban aszerint, hogy mi a szerződéskötés oka. Átlagosan 90 ezer forint feletti összeget, vagyis 63 százalékkal többet fizetnek az új autót vásárló ügyfelek azoknál, akik a szerződésük évfordulóján váltanak új biztosításra (55 ezer forint). Az előbbi szerződések arányának növekedése automatikusan emeli a piacon tapasztalható átlagos díjszintet is

- mutat rá Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója.

A magasabb díjszint egyre több autóst késztet arra, hogy spóroljon az éves casco-díjon. Ennek egyik módja, hogy a kgfb-hez hasonlóan a casco-ajánlatokat is díjösszehasonlító oldalakon tekintik meg.

Ha lehetőségük van rá, a kgfb-vel együtt kötnek cascót, mivel az együttkötés során nyújtott kedvezménnyel akár a cascodíj negyedét is meg tudják spórolni.

Díjcsökkentő tényező még többek közt

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

  • az elektronikus kommunikáció
  • az elektronikus díjfizetés
  • a féléves vagy éves fizetési ütem is.

Sokan választják az önrész megszokott mértékének növelését is. Idén már csak a szerződők kevesebb mint fele (49 százalék) választotta a 10 százalék/50 ezer forintos önrészt, melynek egy év alatt nyolc százalékponttal csökkent az aránya. A 100 ezer forintos önrész aránya ugyanakkor idén 32 helyett már 37 százalékra nőtt, de immár 11 százaléknyi a 200 ezer forintos önrészt választók aránya is.

Természetesen fontos az ár, de figyelembe kell venni, hogy káreseménykor a magasabb önrész jobban terheli a zsebünket. A magasabb, 100 vagy 200 ezer forintos önrészt választó autós ugyanis azt vállalja a díjcsökkenés fejében, hogy a biztosító kártérítésére csak komolyabb károk esetén számíthat, akkor is csupán a magas önrészt meghaladó összeg erejéig

- jegyzi meg Sebestyén László

Öregebb autókra is kötnek cascót

A hazai autópark átlagéletkora immár túllépte a 13 évet. A biztosítók ennek a trendnek megfelelve egyre több casco-terméket dolgoznak ki idősebb autókra. Ezekben általában maximált rezsióradíjat számolnak fel, illetve utángyártott alkatrészek beépítését engedélyezik.

Ennek is köszönhető, hogy a casco immár nem csak a 0-5 éves autók jellemző biztosítási formája. A Netrisknél kötött full casco 43 százalékát 6-9 éves, további 13 százalékát legalább 10 éves autókra kötik.

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 19. kedd
Nándor
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 19. 14:16