Ha bolondulsz az autók világáért, a legújabb Pénzcentrum kvíz csak a Te kitöltésedre vár: járj utána, hány kérdésre tudod a helyes választ, vagy tanulj ma...
Egyetért az Európai Parlament környezetvédelmi szakbizottsága az új autók kibocsátáscsökkentési terveivel, de már előre lefektetné azt is, hogy a következő évtizedben hogyan kell tovább csökkenteni az EU-ban gyártott gépjárművek károsanyag-emisszióját - írja a Bruxinfo. A képviselők által szerdán elfogadott jelentést júliusban szavazhatja meg az Európai Parlament plenárisa.
A környezetvédelmi területen korábban többször tapasztalt gyakorlattól eltérően az Európai Parlament nem kívánja továbbszigorítani az Európai Bizottság javaslatát az új gépjárművek kibocsátáscsökkentésével összefüggésben. Az EP környezetvédelmi szakbizottsága szerdán fogadta el a német néppárti Thomas Ulmer jelentését, amely lényegében jóváhagyja az Európai Bizottság javaslatát, nem módosít az általa szabott határértékeken, konkrétabb célkitűzések meghatározását kéri viszont hosszabb távon.
Az Európai Bizottság tavaly júliusban együtt fogadta el az új személyautók és a kisteherautók kibocsátáscsökkentéséről szóló két rendeletet. (Az Európai Parlament - két különböző jogszabály lévén - külön vitázik a két rendeletről, a szerdai szavazás csak a személyautókra vonatkozott.)
A 2020-tól gyártott új személyautók már csak 95 gramm szén-dioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként szemben a 2011-ben "mért" átlag 135 grammhoz képest. Az EU előírásai szerint félidőben (2015-re) már 130 grammra kellene mérsékelni a személygépkocsik kibocsátását.
A környezetvédelmi szakbizottság jóváhagyta a 95 g/km-es célszámot 2020-ra, de egy elfogadott módosítás szerint az Európai Unió tagállamainak 2025-re 68-78 g/km-es szintre kellene továbbcsökkenteni az újonnan gyártott autók kibocsátását.
A 95 g/km gyártói átlagot jelent, ami azt jelenti, hogy az adott évben egy gyártó által előállított új autók átlagos kibocsátása nem lehet több 95 g/km-nél. Mindez azt jelenti, hogy a gyártóknak lehetőségük van régebbi technológiájú, szennyezőbb autót gyártani, (az EP szerint évente legfeljebb ezret), de ez azt is jelenti, hogy az eddiginél több környezetbarát autót kell gyártaniuk ahhoz, hogy 2020-ra elérjék a 95 g/km-es kibocsátási átlagot. Az EP - ennek elmulasztása esetén - különböző szankciókat tartana szükségesnek.
További ösztönzőt jelentene a minél tisztább modellek gyártására a szuperkredit-rendszer bevezetése. A parlament újítási javaslataként a kilométerenként 50 grammnál kevesebb károsanyagot kibocsátó autókat a gyártók 3,5 autónak számíthatják majd be a statisztikák elkészítésekor. Az Európai Parlament szerint 2016-tól ezt 1,5-re kellene csökkenteni, 2024-re pedig el is kellene törölni, magyarán 11 éven belül egy 50 g/km-os kibocsátású autó is már csak egy autónak számít az összkibocsátási statisztikák meghatározásakor.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A környezetvédelmi szakbizottság felhívta a figyelmet arra is, hogy sürgősen át kellene térni az ENSZ által kifejlesztett Könnyű Gépjárművek Légszennyezés-vizsgáló Ciklusa (WLTP) elnevezésű mérési eljárás európai uniós átvételére, amely az EP szerint sokkal megbízhatóbb, mint a jelenleg az EU-ban használt eljárások. A képviselők - idézve szakértőket - úgy látják, jelentős különbségek vannak a gyártók által "laboratóriumi" körülmények között mért és utána hivatalosan közölt, valamint a forgalomban mért valós károsanyag-kibocsátási értékek között.
Az Európai Parlament szakbizottságának jóváhagyásával megkezdődhetnek az egyeztetések a tagállamokat tömörítő Tanáccsal.
Őrületes lendületben a kínai BYD: lenyomták a Fordot és a Hondát, retteghetnek az európai gyártók is
Kína vezető elektromosjármű-gyártója, a BYD piaci részesedést nyert, miközben a világ legnagyobb autópiaca 2024 leggyorsabban növekvő hónapját produkálta.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mennyire ismered a lakás-előtakarékossági lehetőségeket?
Mire fordítanád szívesen a lakás-előtakarékossági szerződésed?
-
A digitalizáció és az együttműködés lehet a KKV-k túlélésének egyik kulcsa 2025-ben
A Billingo kollaborációs programmal hívja fel a figyelmet a vállalkozói összefogás előnyeire.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.