Trump szerint ez már nem demokrácia, Zelenszkij viszont kész akár 90 napon belül választást tartani – ha a parlament és a szövetségesek is rábólintanak.
Az európai luxusipar vezetői megkönnyebbültek az EU-USA vámvita rendezése után, de a 15 százalékos amerikai importvám továbbra is kihívást jelent számukra egy amúgy is nehezedő piaci környezetben.
A Chanel, LVMH, Dior és más európai luxusmárkák az elmúlt években jelentős nyereséget könyvelhettek el a járvány utáni fogyasztói fellendülésnek köszönhetően, azonban a Reuters szerint ez a növekedési időszak mostanra véget ért. Az EU és az USA közötti megállapodás fő előnye, hogy megszünteti a bizonytalanságot az új vámtételek körül - írja a HVG.
A Digital Luxury Group marketingcég vezető menedzsere, Jacques Roizen szerint a luxusvállalatok csak rendkívül körültekintően háríthatják át a vámköltségeket a fogyasztókra, különben elveszíthetik a fiatalabb és alkalmi vásárlóikat. Különösen fontos ez most, amikor a kínai kereslet helyett egyre inkább az észak-amerikai piacra kell támaszkodniuk.
Bernard Arnault, az LVMH elnök-vezérigazgatója aktívan lobbizott a feszültségek enyhítéséért Donald Trump és az európai vezetők között. Ennek jegyében júliusban bejelentette, hogy a Louis Vuitton új gyárat létesít Texasban. A helyi gyártás kiépítése azonban komoly kihívásokkal jár, mivel az európai luxusmárkák minőségi elvárásainak megfelelni költséges, különösen ha a helyi munkaerőt is ki kell képezni a magas követelményekre.
A luxusipar a Covid utáni időszakban jelentősen növelte árait. Az RBC bank adatai szerint az ágazat termékei átlagosan 33 százalékkal drágultak 2019 és 2023 között. Egyes ikonikus termékek, mint a Chanel Flap Bag ára 2015 és 2024 között megháromszorozódott, míg a Lady Dior táska és a Vuitton Keepall utazótáska ára megduplázódott.
A UBS elemzése szerint 2019 után négy éven át az árbevétel-növekedés felét az áremelések adták. Hosszabb távon, 2016 és 2023 között vizsgálva azonban a többletbevételnek csak harmada származott az áremelésekből, nagyobb részt a forgalom bővülése generálta a növekedést.
A Bain&Co. tanácsadó cég szerint a luxuscikkgyártók 2024-ben már 50 millió vásárlót veszítettek, akik vagy megelégelték a folyamatos drágulást, vagy anyagilag nem tudták követni az áremelkedéseket. Azok a márkák, mint például az Hermès, amelyek visszafogottabban emeltek árat a pandémia utáni fellendülés idején, kevésbé szenvednek a jelenlegi helyzetben.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A vámok hatására várható áremelések mértéke változó. A Brunello Cucinelli a CNBC-nek nyilatkozva három-négy százalékos áremelést tervez az amerikai piacon, míg a Moncler óvatosabban fogalmazva "közepes egy számjegyű" emelést vetít előre a következő 12 hónapra. A Burberry nem közölt konkrét számokat, csak annyit árult el, hogy már tavaly megkezdték áraik módosítását egy nagyobb átszervezés részeként.
A UBS becslése szerint az Egyesült Államokban átlagosan 2 százalékos, világszinten pedig 1 százalékos áremelkedés várható a luxustermékek piacán. A vállalatoknak ügyelniük kell arra, hogy ne növekedjenek túlzottan a regionális árkülönbségek.
A fogyasztói magatartás is változóban van. Egy észak-karolinai 37 éves klinikai orvos, Precious Buckner a Reutersnek elmondta, hogy hajlandó 8 ezer dollárt (2,76 millió forintot) fizetni egy luxuskategóriás kézitáskáért megbízható használtcikk-platformokon, de ugyanezért a termékért új állapotban nem adna ki 12 ezer dollárt (4,14 millió forintot) egy luxusáruházban.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








