12 °C Budapest

A drogériák nagy trükkje: ezért költenek többet a nők

2015. március 26. 06:03

A férjek gyakran csodálkoznak azon, hogy tud feleségük annyi pénzt otthagyni egy drogériában. Mint az a Pénzcentrum vizsgálódásából is kiderül, nemcsak azért, mert szemfestéket vagy körömlakkot vesznek, hanem azért is, mert több  termék is többe kerül  női, mint férfi változatban. Mutatjuk a bizonyítékokat.

Nem meglepetés, hogy a drogériák alapvetően a női vásárlókra fókuszálnak, erre természetesen a marketing is ráerősít. Érdekes azonban, hogy számos női árucikk drágábban kapható, mint amit a férfiaknak készítettek. Egy a közelmúltban megjelent brit cikk több példát mutat arra, hogy a drogériákban melyik női termékeknél kell többet fizetnünk.

  • Dezodor
  • Borotva
  • Borotva gél/hab
  • Hidratáló krém

Kíváncsiak voltunk, vajon itthon is megfigyelhető-e ez az árazási stratégia. A Pénzcentrum megnézte a hazai drogériák polcait, és talált néhány szembetűnő esetet. Tény, hogy a jelenség nálunk annyira nem látványos, de azért szép számmal akadnak különbségek. Az eltérések nem feltétlenül csak az árban, hanem akár a kiszerelésben is megjelenhetnek. Vagyis a nők kevesebbet kaphatnak egy adott termékből, pedig ugyanannyit kell fizetniük, mint a férfiaknak.

Lássunk néhány példát

Balea testápóló - A nők számos terméktípusból választhatnak, ám éppen ez az azonos kiszerelésű (250 ml) női testápoló jóval drágább mint a férfi. (dm)

Dove dezodor - Az árak azonosak, de a kiszerelés más: míg a női csupán 40 ml a férfi 50 ml. (dm)


Wilkinson borotva - A férfi és a női csomagolásban is 5 darab 2 pengés borotva van, mégis egészen nagy a különbség az árban. (Rossmann)



Mi lehet az oka?

Kérdéseinket feltettük a két legnagyobb hazai drogérialáncnak - a Rossmanntól többszöri megkeresés ellenére sem érkezett válasz. A Drogerie Markt (dm) viszont már közlékenyebb volt: szerintük az általuk forgalmazott termékeket nem lehet így összehasonlítani, hiszen van amiből csak női, vagy csak férfi változat kapható. A többi termék esetében a különbség a forgalmazók árstratégiájából adódhat. Azt azért nem árt tudni, hogy

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

a dm vásárlóinak 80-90 százaléka nő
Törzsvásárlói programunknak köszönhetően egy nagyobb adatbázissal rendelkezünk törzsvásárlóinkról. Közöttük sokkal több a hölgy, tehát többségében, 80-90%-ban a nők rendelkeznek active beauty kártyával

- válaszolta a drogérialánc.

A borotváknál azt is észrevettük, hogy sok esetben nem egymás mellett kapnak helyet a polcon az eltérő nemnek készült termékek. Ennek okára is rákérdeztünk, melyből megtudtuk, hogy a dm-ben már 2012-ben bevezetésre kerül a "Men’s World" - az egységes "férfivilág". Itt minden egy helyen megtalálható. Ugyanis a férfilogika hasonló terméket, hasonló mellett keres, így biztos nem felejtenek el semmit megvásárolni, amit elterveztek.

 

NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 16. kedd
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm