Több ajándéktárgyat is Kínában gyártottak a Trump Store termékei közül: egy videós megmutatta, bögréket, kulacsokat, spakákat is szereztek be onnan.
Az emberek többsége már 3-4 héttel karácsony előtt megkezdi az ajándékok beszerzését, csupán 1 százalék az, aki az utolsó pillanatra hagyja a vásárlást. A megkérdezettek nagy része előre eltervezi, hogy mire mennyit szeretne költeni, a legtöbben pedig legfeljebb 50 ezer forintot szánnak idén ajándékokra - derült ki az MBH Bank reprezentatív kutatásából. A hitelintézet idén is megvizsgálta a lakosság ünnepi időszakra jellemző szokásait, az eredmények szerint a karácsonyi kiadásokat leginkább az aktuális fizetésből, általános tartalékból vagy kifejezetten erre a célra félretett pénzből fedezi a lakosság. Az ajándékok kapcsán pedig egyre fontosabb szerepet játszanak a fenntarthatósági szempontok is.
Az MBH Bank a karácsonyi időszakra vonatkozóan idén is reprezentatív kutatást végzett a 18-65 éves korosztály körében. A vizsgálatból kiderült, hogy átlagosan 7 személyt ajándékozunk meg karácsonykor, ami eggyel több mint 2023-ban. A legnépszerűbb választások idén az édességek, az alkoholos italok és a könyvek, de továbbra is kedvelt ajándékozási formának számítanak a kézzel készített tárgyak, valamint a gyermekek körében a társasjátékok.
A válaszadók az idei évben is átlagosan 7 napot szánnak az ajándékok beszerzésére, a válaszadók több mint fele (52%) pedig gondosan előre tervez és már a karácsony előtti 3-4 hétben megkezdi az ünnepi bevásárlást. A beszerzett ajándékok tekintetében egyre nagyobb figyelmet kap a fenntarthatóság, a megkérdezettek 43 százaléka a csomagolással, 24 százalékuk a tudatos vásárlással járul hozzá a környezet védelméhez.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a válaszadók kétharmada hazai webáruházban vásárol, ugyanakkor a tavalyi évhez képest megduplázódott azok aránya, akik külföldi webshopon keresztül vesznek ajándékot (36 %). A megkérdezett személyek 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy igyekszik a lehető legtöbb árut online megrendelni és kifizetni. Mindezzel összefüggésben kevesebben mennek idén plázába, kisboltba, viszont többen választják a hipermarketeket. Az ajándékok beszerzésénél a válaszadók fele veszi figyelembe a Black Friday akciókat, ami szintén a megfontolt költésre enged következtetni.
Tudatos hozzáállás jellemzi a karácsonyi pénzügyeket is
A kutatásban megkérdezettek 46 százaléka legfeljebb 50 ezer forintot tervez költeni karácsonyi ajándékokra, tavaly a válaszadók közel felénél volt ez a tervezett limit. 100 ezer forint feletti összeget a válaszadók közel negyede (24%) fordít ajándékra, ez 3 százalékkal több, mint tavaly. Az egyéb kiadásokra ajándékok nélkül – főzés, utazás, karácsonyfa – a válaszadók 56 százaléka maximum 50 ezer forintot tervez költeni, 100 ezer forintnál többet csupán a megkérdezettek 17 százaléka költ.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az ünnepi költségvetés tervezésekor ugyan számottevő azok aránya, akik félretett pénzből (20%) vagy az általános tartalékból (28%) fizetik az ajándékokat, azonban a legtöbben az aktuális fizetésükből finanszírozzák a tervezett vásárlást (58%). A megkérdezettek 8 százaléka az, aki valamilyen hitelből (hitelkártya, folyószámlahitel, banki kölcsön, gyorskölcsön) fedezi a kiadásait. A hitelkártyával rendelkezők harmada a hitelkeret nagy részét felhasználja, másik harmaduk pedig csak egy kisebb részével gazdálkodik.
A többség (60%) bankkártyával fog fizetni az ajándékokért. A megkérdezettek 53 százaléka szokott pénzt adományozni a karácsonyi időszakban, legnagyobb mértékben a szociális kérdéseket, az állatvédelmi és az egészségügyi ügyeket támogatják az emberek.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Lakásbiztosítás: te mikor foglalkoztál vele utoljára?
Sokan nem tudják, hogy a lakásbiztosításuk pontosan milyen fedezetet is nyújt, vagy mi az ingatlanuk aktuális értéke.
-
Lakásbiztosítás: milyen kár ellen véded az otthonod?
A kutatásunkban arra keressük a választ, hogy az olvasóink pénzügyileg hogyan készülnek fel az ingatlanukat érintő káreseményre.