Orosz Tibor érdekvédő az útdíj-megállapodás kapcsán arról beszélt: a fuvarozók nem adtak felhatalmazást, és nem fogadták el a kormány ajánlatát.
Te is külföldre jársz bevásárolni? Súlyos döntésre készül a kormány, erre figyelnie kell a magyaroknak
Románia Mezőgazdasági Minisztériuma sürgősségi rendeletet készít elő, amely 20%-ra korlátozná az ország élelmiszertermékeinek árrését, az infláció és az élelmiszerárak emelkedése miatt. Az intézkedés célja, hogy mérsékelje az árnövekedést és védje a fogyasztók vásárlóerejét. Bár az ötlet nem új, a politikai viták és az esetleges piaci torzulások miatt a rendelet elfogadása még kérdéses.
A román kormány új intézkedéseket fontolgat az élelmiszerárak szabályozására. A mezőgazdasági minisztérium egy olyan sürgősségi rendeleten dolgozik, amely 20%-ra korlátozná a romániai élelmiszerek árrését - írja az euractiv. Florin Barbu mezőgazdasági miniszter szerint ez a kezdeményezés a 17 alaptermékre vonatkozó jelenlegi árplafon sikerén alapul. A Versenytanács adatai azt mutatják, hogy az érintett termékek ára 20-30%-kal csökkent 2024 júniusában az előző év azonos időszakához képest.
"Egyértelmű, hogy ezt az intézkedést folytatni és ki kell terjeszteni" - hangsúlyozta Barbu. A miniszter szerint az alapvető élelmiszerekre vonatkozó felár felső határa "helyes döntés volt a túlzott áremelkedés megfékezésére" és a románok vásárlóerejének védelmére.
Az ötlet nem új, de a politikai források szerint még az őszi választások előtt jóváhagyhatják. Azonban nem mindenki támogatja az intézkedést. A Concordia munkaadói szövetség szerint egy ilyen lépés "a piacok torzulásához" vezetne.
Radu Burnete, a Concordia ügyvezető igazgatója kijelentette: "Románia piacgazdaság, nem látjuk, hogyan lenne megvalósítható több ezer romániai termék esetében az összes árrés befagyasztása." Burnete arra is rámutatott, hogy bár az alapvető élelmiszerek árplafonjai csökkentek a 2023. júliusi rendelet után, az intézkedés más termékek esetében áremelkedéshez vezetett. "Romániában még mindig az egyik legmagasabb az infláció az EU-ban. Rossz irányba haladunk" - tette hozzá Burnete.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








