Magyarországon már november elejétől érezhetően nő a karácsonyi filmek iránti online érdeklődés a Google Trends adatai szerint.
Csökkenő értékesítési volumenre számítanak a webáruházak az idei karácsonyi időszakban, a szakértő szerint bár az emberek jellemzően ugyanannyi pénzt költenek ajándékokra, mint tavaly, ez ma már jóval kevesebb termékre elég. Az áruhitelek is egyre népszerűbbek: egy felmérés szerint a válaszadók majdnem 10 százaléka tervez kölcsönből ajándékozni.
Inkább a kisebb és az olcsóbb fenyőfákat keresik a vásárlók, mondta az RTL Híradónak egy karácsonyfaárus, aki annak érdekében, hogy ne csökkenjen a kereslet, tavalyhoz képest nem emelt árat. A riportban megszólaltatták egy pest pláza vásárlóit is, akik azt mondták, idén duplaannyiért vettek karácsonyi ajándékot, mint tavaly, holott ugyanannyi családtagra, barátra kellett gondolni.
A KSH szerint például a ruhák összességében egy év alatt 7 százalékkal drágultak, viszont például a televíziók 3, a hűtőgépek pedig 5 százalékkal olcsóbbak lehettek. Egy felmérés szerint a 18 és 69 év közötti magyarok 61 százaléka tervezi, hogy ajándékot vesz idén karácsonyra, átlagosan 47 ezer forint értékben, 500 forinttal kevesebbért, mint tavaly. A jegybanki adatok szerint például októberben 45 százalékkal több áruhitelt vettek fel a vásárlók, mint egy évvel korábban, holott emelkedtek a kamatok. A már említett felmérés szerint a válaszadók 7 százaléka mondta azt, hogy kölcsönből fog ajándékot venni.
Dévavári Dezső, az olcsobbat.hu üzletávezetője arról beszélt, hogy idén a webshopok is szerényebb forgalommal számolnak, mert bár az emberek nagyjából ugyanakkora értékben vásárolnak, de ez idén már kevesebb termékre elég.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








