Verekedés tört ki a massachusettsi Nantucket szigetén rendezett karácsonyi ünnepségen.
Csökkenő értékesítési volumenre számítanak a webáruházak az idei karácsonyi időszakban, a szakértő szerint bár az emberek jellemzően ugyanannyi pénzt költenek ajándékokra, mint tavaly, ez ma már jóval kevesebb termékre elég. Az áruhitelek is egyre népszerűbbek: egy felmérés szerint a válaszadók majdnem 10 százaléka tervez kölcsönből ajándékozni.
Inkább a kisebb és az olcsóbb fenyőfákat keresik a vásárlók, mondta az RTL Híradónak egy karácsonyfaárus, aki annak érdekében, hogy ne csökkenjen a kereslet, tavalyhoz képest nem emelt árat. A riportban megszólaltatták egy pest pláza vásárlóit is, akik azt mondták, idén duplaannyiért vettek karácsonyi ajándékot, mint tavaly, holott ugyanannyi családtagra, barátra kellett gondolni.
A KSH szerint például a ruhák összességében egy év alatt 7 százalékkal drágultak, viszont például a televíziók 3, a hűtőgépek pedig 5 százalékkal olcsóbbak lehettek. Egy felmérés szerint a 18 és 69 év közötti magyarok 61 százaléka tervezi, hogy ajándékot vesz idén karácsonyra, átlagosan 47 ezer forint értékben, 500 forinttal kevesebbért, mint tavaly. A jegybanki adatok szerint például októberben 45 százalékkal több áruhitelt vettek fel a vásárlók, mint egy évvel korábban, holott emelkedtek a kamatok. A már említett felmérés szerint a válaszadók 7 százaléka mondta azt, hogy kölcsönből fog ajándékot venni.
Dévavári Dezső, az olcsobbat.hu üzletávezetője arról beszélt, hogy idén a webshopok is szerényebb forgalommal számolnak, mert bár az emberek nagyjából ugyanakkora értékben vásárolnak, de ez idén már kevesebb termékre elég.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








