Virovácz Péterre való beszélgetésben nemcsak a 2025-ös év fő tanulságait vettük végig, hanem részletesen elemeztük a 2026-os kilátásokat is.
Drága tavasz vár a magyar családokra: így fukarkodik az akciókkal a Lidl, Aldi, Tesco, Auchan, SPAR
Elviekben indul a húsvéti dömping az üzletekben, azonban az idei akciók halványan emlékeztetnek csak az öt évvel ezelőttire. A VG körképe szerint még nem szabadult el a pokol az Auchan, Tesco; Aldi, Lidl és SPAR boltokban, a 2008-as világgazdasági válság sem vetette vissza annyira az üzletek árukihelyezési aktivitását, mint a mostani időszak. Az igazi roham a húsvét előtti hétvégén, illetve nagyszombaton indulhat meg a boltokba.
A jelenlegi igényekhez mért, átlagos húsvéti sonka árszint kilónként 2800–3200 forint között mozog. Az Auchanban Pápai terméket 2390-ért, a Tescóban füstölt főtt Kaisert ugyanennyiért, a Lidlben kötözöttet 2199-ért lehet kapni, de a tarja, a combsonka vagy a dió már mind drágább volt. A füstölt termékek szinte mindenhol 3000 forint felett kezdődtek, a prémiumkategória pedig 4000 - írja a lap. (A piacokon ennél minimum 500 forinttal magasabb árakkal találkozni kilónként.)
Van persze a csemegepultokban is sonka, a szokásos füstölt csülök, ennek 10 dekánként van beállítva az ára, 199 és 299 forint között mozog a boltokban – bár ez nem összehasonlítható termék, tekintettel arra, hogy a diszkontok nem működtetnek hagyományos csemegepultot.
A zödségárak is nagyot nőttek: a két legkeresettebb húsvétkor a tölteni való (TV) paprika és a lédig hagyományos paradicsom.Az Auchanban mindkét terméket 1599-ért adják (kilogrammonként). A Tesco a TV paprika kilóját 1999-ért méri, a paradicsomot 1799-ért. A SPAR a paprikáért 1449-et kér, a paradicsomért 1699-et. A Lidl 1299-ért adja a paprikát és 1699-ért a paradicsomot. Az Aldi húzott egy meglepőt és 999-ért adja a paprikát, a paradicsommal azonban beleolvadt a szürke tömegbe, mert azt 1699-ért kínálja.
A tojás darabja pedig 50-120 forintba is kerülhet: az Aldi 50 százalékkal leárazta a legolcsóbb tálcás tojást, így a darabára kevesebb mint 50 forint volt. A tojásárak a boltban így 50-108 forint között mozogtak. A Lidl 62 és 100 forint közötti darabárat hozott, míg az Auchan 99–120 forint közé lőtte a tojás egyes kategóriáinak árát. A SPAR 80–108 forint közötti árakkal dolgozott, míg a Tesco 99–120 forint közé lőtt a lap szerint.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







