Az Agrárszektor annak járt utána, mik a főkülönbségek a magyar és az osztrák falusi turizmus és a mezőgazdaság között.
Magyarországon a kisüzemi sörfőzdék piaci részesedése - a Pécsi Sörfőzdét nem számítva - 2 százalék, a kereskedelmi törvény módosításának köszönhetően pedig arra törekszenek, hogy ez az arány a következő években érje el a 10 százalékot - mondta Gyenge Zsolt, a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesületének (KSE) elnöke az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) sajtótájékoztatón, csütörtökön, Budapesten.
Az Országgyűlés tavaly decemberben fogadta el a kereskedelemről szóló törvény módosítását, amelynek célja, hogy az italpiacon segítse a kisebb gyártókat a piacra lépésben, illetve hogy megakadályozza, hogy a nagy gyártók adminisztratív jogi eszközökkel kiszorítsák a versenytársakat. A törvény szerint sör, üdítő- és gyümölcsital, gyümölcslé és gyümölcsnektár, valamint ásványvíz és szikvíz értékesítésekor vendéglátóhelyek italkészleteik legfeljebb 80 százalékát szerezhetik be ugyanazon gyártótól az egyes italkategóriákban. Ezen rendelkezés alól csupán a csapolt sör lehet kivétel, ha az érintett vendéglátóhely biztosítja legalább egy kisüzemi sör folyamatos, csapon történő értékesítését. Emellett minden vendéglátósra kiterjedő, általános kötelezettség, hogy kategóriánként legalább két gyártó termékeit vegye fel az itallapra.
Gyenge Zsolt közölte, már jó néhány vendéglátóhely tulajdonosa érdeklődött az egyesületnél, mert szeretné, ha lenne nála az üzletben kisüzemi sör. Egyelőre a vendéglátóhelyek 1-3 százalékában jelentek meg a biológiai erjesztéssel készült kisüzemi sörök.
Kósa Lajos (Fidesz) országgyűlési képviselő elmondta, az általa benyújtott kereskedelmi törvény módosítása a magyar fogyasztókat akarja védeni. A politikus szerint a fogyasztóknak tisztában kell lenniük azzal, hogy míg a természetes úton, biológiai folyamatokkal erjesztett sör 21-30 nap alatt készül el, a nagy sörgyártók olyan sört állítanak elő, amely 8 nap alatt készül el. Ezért úgy vélte, az utóbbiakra rá kellene írni, hogy ipari termék vagy gyors érlelésű sör.
Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke elmondta, a kereskedelmi törvény módosítása arra szolgál, hogy a magyar fogyasztóknak legyen választási lehetősége. A törvény 2021. július végéig adott időt arra, hogy a kizárólagos szerződéseket felszámolják azok a HORECA (hotelek, éttermek, kávézók) szektorba tartozó szereplők, amelyek vendéglátóegységet működtetnek és alkoholos vagy nem alkoholos italt forgalmaznak. A hivatal elnöke szerint a vendéglátóhelyeknek sem jó, ha hosszú távon egy adott gyártóhoz kötődnek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A törvénymódosítás másik célkitűzése pedig az volt, hogy a kisüzemi sörfőzdék hozzáférjenek a piachoz, mert ha nem férnek hozzá és három vagy négy nagy szereplő erőfölényt valósít meg, akkor "annak a levét a magyar fogyasztó issza meg", mert mindez az árakban fog majd lecsapódni.
Kedvenc termékeiktől búcsúzhat hamarosan sok magyar vásárló: döntött az EU, kitiltja az ilyen árukat
A rendeletet most az Európai Unió Tanácsának hivatalosan is el kell fogadnia. Kihirdetését követően az uniós országoknak három éven belül kell megkezdeniük a rendelet alkalmazását.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A pénzügyminiszter 12 pontja felrobbanthatja a német kormánykoalíciót
- Bevásárlókocsit hagytak a síneken, akár nagyobb tragédia is történhetett volna
- Nagyon ugrik a közönség bizonyos közszereplők és hírességek nevére - felmérés
- Kevesebb pénzt kap Szlovákia az Ukrajnának nyújtott korábbi katonai segítségért
- Deportálhatják azokat az ukránokat, akik nem veszik fel az orosz állampolgárságot
- Bolsonaro utcai politizálásba kezdett - Elon Muskot is védi