Hihetetlen felfedezés az Alföldön: honfoglaló elit harcosok sírjának titkai tárultak fel Akasztón – nemzetközi jelentőségű leletegyüttes mesél őseinkről.
Filléres magyar sztárgyümölcsöt lehet most kapni a piacokon: ebből készül az egyik legjobb lekvár
A hazai szilva szezonja a sokféleségének köszönhetően júliustól egészen októberig tart, az ország keleti csücskében előszeretettel termesztett, máshol alig ismert tájfajták azonban egészen október közepéig teremnek. Ezekből készül az országszerte, sőt határon túl is ismert szatmári szilvapálinka, ami mára már hungarikummá vált, és a szintén népszerű szatmári szilvalekvár, ami üstben készül, majdnem egy napig főzik, és semmit nem tesznek hozzá, az íze mégis utánozhatatlanul finom - írja a HelloVidék!
Magyarországon a szilvatermesztésnek kultusza van, gondoljunk csak a pálinkára, vagy éppen az üstben főzött szilvalekvárra. Számtalan fajtája ismert hazánkban ennek a gyümölcsnek, és évről évre kerülnek elő érdekesebbnél érdekesebb fajták. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében is létezik egy fajta, amely szinte minden háznál megterem, sokáig mégsem tudta senki, mi a neve. Ráadásul az országnak a keleti csücskében még javában tart a szilvaszezon, egészen október közepéig lehet szedni a máshol kevéssé vagy egyáltalán nem ismert tájszilvákat, amit aztán a piacon is rendkívül alacsony áron, 200-300 forintért árulnak.
Ez a nem túl nagyméretű (nevezzük aprónak) szilvafajta elsősorban a Felső-Tisza vidékén, a beregi és szatmári síkságon, a Tisza, a Szamos és a Túr árterületein meghúzódó ősi vegyes gyümölcsösökben terem. Ez a szilvafajta az említett területeken szinte minden kertben megtalálható, előszeretettel termesztik az ott élő emberek, penyigei vagy nemtudom szilvának is nevezik.
A legalacsonyabb szilvatermés éve volt 2020
Ha érdekelnek a részletek a szilváról, és a szilvatermésről, akkor olvasd el a HelloVidék teljes cikkét a témában!
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








