A kovász készítés és a barátságkenyér recept sem bonyolult, remek ajándék lehet idén karácsonyra. És nem is kerül sokba.
A búzáért és a kukoricáért az egy évvel korábbinál 25-27 százalékkal kell többet fizetniük a felvásárlóknak, de drágult a szója, a napraforgó és - az előbbieknél csekélyebb mértékben - a repce is. Az ok az európai terméskiesés, valamint a megélénkülő világpiaci és belső kereslet.
Az őrlésre alkalmas, jó minőségű malmi búzát szinte vadászniuk kell a malmoknak, amelyeknek tavasszal még fel kell tölteniük a készleteiket, hogy az új termés beérkezéséig folyamatosan dolgozhassanak - írja a Világgazdaság. A drágulás megemeli a takarmányárakat, növelve ezzel az állattenyésztők költségeit is.
December második hetében az egy évvel korábbinál 25 százalékkal magasabb - áfa és szállítási költség nélküli - termelői áron, tonnánként átlagosan 64,3 ezer forintért adták az étkezési búzát Magyarországon - írta a lap a NAIK Agrárgazdasági Kutatóintézet jelentése alapján. A takarmánybúza ára 60,6 ezer forint volt, 21 százalékkal nőtt 12 hónap alatt. A búzapiac helyzetéről a Világgazdaságnak beszámoló piaci szereplők szerint jó minőségű malmi búzát már csak minimum 65-66 ezer forintos tonnánkénti áron lehet találni, de meglehetősen kevés szabad készlet van a termelőknél.
A búza jelentős áremelkedésének egyik oka, hogy a nagyobb európai termelő országokban - különösen Franciaországban - jelentős volt a terméskiesés. Ez a szomszédos Romániában 3 millió tonna, miközben a hagyományos exportpiacnak számító Olaszországban is nagy az igény a magyar búzára. Ezért az exportőrök nagyon aktívak voltak a piacon, ami szintén szűkítette a malmok lehetőségeit - írta a lap.
A takarmánykukorica ára a hivatalos adatok szerint még a búzáénál is jobban, közel 27 százalékkal nőtt egy év alatt, elérte a tonnánkénti 54,7 ezer forintot. A kukoricatermés az agrártárca előzetes adatai szerint 8,3 millió tonna lett, gyakorlatilag ugyanannyi, mint tavaly, és többéves összehasonlításban kifejezetten jónak számít. Az áremelkedés mozgatója itt a világpiacon tapasztalt rendkívül élénk kínai kereslet, az exportpiacok szívóhatása, illetve a szintén jelentős belföldi ipari felhasználói igény.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








