Több, mint négyszerese lesz a díja a műanyagpalackok kibocsátásának is az új visszaváltási rendszere miatt - és ez a vásárlókon csattanhat.
2020. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 3,9 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a szeszes italok, dohányáruk ára emelkedett jelentős mértékben.
2019. augusztushoz viszonyítva az élelmiszerek ára 7,9 százalékkal nőtt, ezen belül a párizsi, kolbászé 18,1, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 17,1, a cukoré 13,4, a szalámi, szárazkolbász és sonkáé 11,4, a tojásé 10,2, a tejé 8,9 százalékkal lett magasabb. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 6,8, ezen belül a dohányáruk 10,3 százalékkal drágultak. A járműüzemanyagok ára 4,7 százalékkal csökkent.
2020. júliushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagukat tekintve összességében nem változtak. Az élelmiszerek ára 0,3 százalékkal kisebb lett, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 4,4 százalékos árcsökkenésének következményeként. Ez utóbbi csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára átlagosan 0,2 százalékkal nőtt.
A nem idényáras élelmiszereken belül a tej, valamint a szalámi, szárazkolbász, sonka 1,0-1,0, a tojás 0,8, a kenyér 0,5 százalékkal drágább, a sertéshús 1,9, a sajt 1,2, a baromfihús 0,5 százalékkal olcsóbb lett. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 0,7, ezen belül a dohányáruké 0,9 százalékkal nőtt. A nyári kiárusítások következtében a ruházkodási cikkek 1,9 százalékkal olcsóbbak lettek. A járműüzemanyagok ára 0,8 százalékkal csökkent. A szolgáltatások 0,4 százalékkal drágultak, részben az üdülési szolgáltatások 2,2 százalékos áremelkedése következtében.
2020. január-augusztusban az előző év azonos időszakához képest: a fogyasztói árak átlagosan 3,5 százalékkal nőttek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Juhász Péter lesz Szentgyörgyvölgyi Péter kihívója az V. kerületben
- Világháborús gránátra futott a kombájn Szerencsnél
- Washingtonból hívták telefonon Izraelt
- Az ukrán elnök megölését tervezték lengyel-orosz összefogással
- Ukrajna érdemrenddel tünteti ki Alain Delont
- Máris itt a Kínai Nagydíj - sport a tévében