Idén is a legjobb magyar márkák között a Lidl (x)

Pénzcentrum
2017. június 14. 11:00

Az áruházláncok vásárlókért folytatott versenyében fontos szerepe van a márkaépítésnek, annak, hogy egy boltot mennyire tartanak megbízhatónak, hitelesnek a fogyasztók, mennyire ajánlják azt ismerőseiknek. Ennek egyfajta mutatói a szakmai díjak: a Lidl Magyarország például ötödik alkalommal nyerte el a Superbrands díjat, a legkiválóbb fogyasztói és üzleti márkának járó elismerést. Ez nem csak a márkaépítésben fontos, hanem a vásárlók számára is ad egyfajta iránymutatást.

A Lidl Magyarország 2017-ben ismét elnyerte a Superbrands díjat. A védjegy szakértői bizottsága idén tizenharmadik alkalommal méltatta a legkiválóbb fogyasztói és üzleti márkákat, a Lidl pedig már ötödik alkalommal vehette át a kitüntetést. A díjat odaítélő bizottság az ágazat elismert szakembereiből áll, akik döntésükkel tanúsítják a márka sikerességét és hitelességét.

De miért adják a Superbrands-et?

A hivatalos megfogalmazás szerint a Superbrands a széles nagyközönség számára is ismert, a magas minőséget szimbolizáló védjegy, a nemzetközi program keretében a legkiválóbb fogyasztói és üzleti márkák részesülnek díjazásban. A díj odaítéléséről egy többlépcsős előszűrést követően az összesen 40 tagú, független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló bizottság dönt a minden évben. A díjra pályázni nem lehet, azt márkáktól független bizottság ítéli meg és a díjazott márkák számára annak elnyerése önmagában nem jár kötöttségekkel vagy költségekkel.

A szakértőből álló bizottság a világ közel kilencven országában azonos előírásokat követve ugyanazon elv alapján dönt a jelöltekről. A bírálók figyelembe veszik az adott márka tradícióját, történelmét, piaci szereplését, a vállalat etikai megítélését, közismertségét, márkastratégiáját is.

A Lidl 2017-ben is Superbrands-díjas (jobbra Tőzsér Judit vállalati kommunikációs vezető) Fotó: Superbrands

A program során nagyon fontos szerepet kap a fogyasztók véleménye így a bizottsági pontozást kiegészíti egy fogyasztói felmérés is. A GfK Hungária Piackutató Intézet 2016-os, online fogyasztók körében elvégzett reprezentatív kutatás alapján a Superbrands-et 100 vásárlóból legalább 75 ismeri. A megkérdezettek közül a Superbrands-et ismerők mintegy 90 százaléka valamilyen pozitív értéket társít a márkanévhez.

Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára szerint a márkák életében rendkívül fontos minden értéket teremtő kezdeményezés. A szakember úgy látja, hogy a Superbrands díj lényeges a márkaépítésben, hiszen rámutat egy adott márka értékére. Az elmúlt években a piacon erőteljes hatalmi átrendeződés történt a márkagyártók és a fogyasztók között.

A vevő a legfontosabb

A Lidl 2004 óta van jelen a magyar piacon, országszerte 165 áruháza, 3 logisztikai központja, és közel 4000 dolgozója van. Az elmúlt néhány évben a diszkont élelmiszer-kereskedelmi hálózatok között átvette a vezető szerepet, és a legjobbak között szerepel az üzletláncok rangsorában is.

A Lidl az 1400-at is meghaladó termékeinek beszerzésekor különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, hiszen ezen termékek döntő része számos európai Lidl-áruház polcain is megtalálható.

Vállalatunk számára a vásárló a legfontosabb. Ő áll tevékenységünk középpontjában, igényeinek, kívánságainak rendeljük alá üzleti folyamatainkat, talán ennek is köszönhető, hogy már ötödik alkalommal nyerjük el ezt az elismerést. A díj olyan pozitív visszajelzés számunkra, mely hitünk szerint nemcsak biztonságot, de garanciát is nyújt vásárlóink mindennapi választásához. A Lidl márka sikerét és hitelességét pedig az elismerés mellett a vásárlóink bizalma is alátámasztja.

 - mondta el a díj kapcsán Tőzsér Judit, a Lidl Vállalati kommunikációs vezetője.

A szakember hozzátette, hogy termékeikből mindenkor a teljes kínálat a vásárlók rendelkezésére áll, és fontos, hogy minden dolgozó a vevőkkel szemben barátságosan, tisztelettudóan és tisztességesen járjon el.

A Lidl vállalati alapértékeinek megfelelően a vásárló részére mindenkor a minőséget és a frissességet nyújtja a legjobb áron, mindig tiszta és rendezett üzlettel várja a vevőket, gyors és kényelmes bevásárlást tesz lehetővé.

A Lidl az elmúlt hónapokban több rangos díjat is kapott:

  • két áruházával nyert díjat a Az Év Boltja versenyen;
  • a legjobb ár-minőség arány BestBuy díj győztese;
  • 5 kategóriában Év Terméke-díjas;
  • 19 kategóriában nyerte el a kiváló minőség medálját saját márkás termékeivel;
  • két kategóriában is Energy Globe-díjas;
  • és Megbízható Munkaadó minősítést is szerzett.

(x)

NEKED AJÁNLJUK
Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Óriásit húzott a magyar Kickstarter: ilyen lehetőség kevés alkalommal lesz 2024-ben, most bárki élhet vele

Ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.”

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. február 23. péntek
Alfréd
8. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem