Huszonhét áruházlánc karácsonyi akciós tevékenységét, valamint az általános kereskedelmi feltételekre vonatkozó jogszabályi előírások megtartását vizsgálta a Nemzeti fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH). Ennek során összesen 414 áruházban, illetve üzletben történt ellenőrzés, melynek során minden másodikban tapasztaltak jogsértő tevékenységet. A jogsértések miatt összesen közel 31 millió forintos fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte a hatóság az érintett üzleteket.
Az ellenőrzésre 2010. november 22. és december 19. között került sor. A témavizsgálat során a 7 regionális felügyelőség munkatársai 27 áruházlánc egységeiben végezték ellenőrzéseiket, amelyből 12 különböző élelmiszer-, (Tesco, Cora, Auchan, Spar csoport, Aldi, Lidl, CBA, Coop, Penny Market, Profi, Match, Reál), 5 pedig illatszer-, illetve drogéria üzletlánc (Müller, DM, Rossmann, Schlecker, Douglas) volt. A vizsgálatokat továbbá kiterjesztették 10 olyan műszaki, illetve lakberendezési üzletláncra is (például: Media Markt, Electro World, KIKA, Saturn, Jysk, stb.), amelyeket ajándékvásárlás céljából széles fogyasztói réteg keres fel az ünnepi időszakban.
Az akciós termékek árfeltüntetésének és árfelszámításának vizsgálatát, valamint a kereskedelmi feltételek ellenőrzését a felügyelők az áruházláncok 414 egységében végezték el, amelyekből szinte minden második (205) üzletben tártak fel valamilyen szabálytalanságot.
A leggyakoribb probléma az akciós eladási ár feltüntetésével kapcsolatos volt. A szabálytalanságot a vizsgált 414 üzlet közül 131 üzletben (32 %), 36 319 db termékből 1 447 db (4%) esetén tártak fel az ellenőrzések. A szabálytalanságok az akciós ár feltüntetésének elmulasztásából vagy az ár nem egyértelmű feltüntetéséből adódtak.
Az akciós egységár feltüntetésére vonatkozó előírások megtartását a felügyelőségek 22.990 db termékféle kapcsán ellenőrizték, szabálytalanságot 298 db termékféle (1%) esetén észleltek, az akciós egységár feltüntetésének elmulasztásából (63 üzletben 185 db termékféle), illetve hibás feltüntetéséből (37 üzletben 62 db termékféle) adódóan.
Az ellenőrzések időszakában a felügyelőségek 125 reklámújságban közel 14.000 termék akciós árának feltüntetését vizsgálták. 8 reklámújság (6%) esetén állapítottak meg az akciós egységár feltüntetésével kapcsolatos szabálytalanságot
A felügyelők a meghirdetett akciók megvalósulását 556 esetben, 14.986 db termék próbavásárlásával ellenőrizték, amelynek során 190 alkalommal (34%), 571 db termékkel (4%) kapcsolatban tapasztaltak szabálytalanságokat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egy alkalommal, 107 féle termék esetén a próbavásárlások arra derítettek fényt, hogy az üzletek tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megvalósításával az akciós árnál magasabb áron értékesítették a terméket. 117 féle terméknél valótlan tájékoztatást adtak a kedvezmény meglétéről, mértékéről, illetve az ajándékról.
Az ellenőrzés kedvező tapasztalatokkal is szolgált, hiszen a vállalkozások a nyugtaadási kötelezettségüknek minden üzletben eleget tettek.
Az ellenőrzések során a feltárt jogsértések miatt a regionális felügyelőségek 113 esetben szabtak ki bírságot, amelyek összege 30 590 000 Ft volt. E mellett 17 kötelezésre szóló határozatot is kiadtak a vizsgálat során tapasztalt kisebb hiányosságok pótlására és a feltárt szabálytalanságok megszüntetésére. Három esetben indult szabálysértési eljárás, melyek során 15 000 Ft értékű szabálysértési bírság kiszabására került sor. Figyelmeztetés 10 esetben történt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen