A nagy kiskereskedelmi vállalatok új stratégiákat dolgoznak ki, hogy termékeik megjelenjenek a mesterséges intelligencia alapú chatbotok ajánlásaiban.
Szerte a világon és Magyarországon is már több mint egy évtizede hirdetnek egy napos fogyasztói böjtöt november utolsó hétvégéjén környezetvédő és fogyasztáskritikus szervezetek. November utolsó péntekén, a karácsonyi nagybevásárlás előtt arra emlékeztetik a vásárlókat, hogy a fogyasztás nem egyenlő a boldogsággal.
"Csökkenteni kell a termelődő hulladék mennyiségét a jól megtervezett, tudatos vásárlással. Ne vegyünk felesleges holmikat, de ha már megveszünk valamit, akkor a lehető legkevesebb csomagolással tegyük azt! Próbáljuk meg a megvásárolt termék élettartamát a lehető leghosszabbra nyújtani azzal, hogy kidobás helyett megjavíttatjuk, vagy ha már nekünk nem kell, másnak adjuk!" - hívja fel a figyelmet a Tudatos Vásárlók Egyesülete. A "Ne vásárolj semmit!" Napot Magyarországon azért tartják pénteken, mert az utóbbi évek statisztikái szerint a magyarok pénteken vásárolnak a legtöbbet.
Gazdasági rendszerünk a fogyasztáson alapul. Azt is tudjuk, hogy egyes felmérések szerint a vásárlások legalább fele impulzusvásárlás, azaz nem szükségleteinknek megfelelően választunk, hanem hirtelen jött ötletek, vagy még inkább fondorlatos reklámtechnikák által vezérelt döntéseket hozunk.

A "Ne vásárolj semmit!" Nap erről szól: álljunk meg egy pillanatra, lélegezzünk fel és vessünk számot fogyasztási szokásainkkal ebben a nagy kapkodásban. Ha nem akarjuk elpazarolni utódaink javait és súlyos adósságokkal terhelni őket, vásároljunk tudatosan és felelősen. Tartsuk szem előtt valódi szükségleteinket, s azok kielégítésének környezetkímélő és etikus lehetőségeit -hangzik az egyesület felhívása.
A legnagyobb amerikai bevásárolóközpont, mint a Sears, Best Buy, Macys és a Walmart nagyon kedvező árakat tartanak és ezen a napon 24 órát is nyitva tartanak.
Ezen a napon az emberek is kicsit "megőrülnek", tavaly pl. egy Walmart alkalmazottat halálra tapostak az emberek, amikor is egy üvegajtót betörtek reggel 5 órakor, hogy elsőként érjenek be az üzletbe. Kaliforniában, Palm Desertben pedig ketten összeszólalkoztak és lelőtték egymást a Toys R Us játéküzletben.
(Forrás: usa-utazas.blog.hu)
A környezetvédő szervezetek a fogyasztói böjt napjával nem szegénységet, nem nélkülözést prédikálnak. Arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a boldogságot, a megelégedettséget nem a boltokban találjuk, nem azok közt a dolgok között, amiket a hirdetésekben kínálnak. Álláspontjuk szerint a "kevesebb" gyakran több, és kritikával kell kezelnünk fogyasztói igényeinket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Akciók, kampányok
A Tudatos Vásárlók Egyesülete a Nyugati-téren "nejlonfát" állít fel, melyre mindenki felakaszthatja vásárlásból visszamaradt nejlonzacskóját. A részvevők "nem vásárlásukért" cserébe egyedi tervezésű tudatos vásárló vászontáskát kapnak ajándékba.
"Szeretnénk, ha mindenki végiggondolná vásárlás előtt, hogy tényleg szüksége van-e a az adott dologra a megajándékozni kívánt személynek. Esetleg nem készíthetnénk-e magunk el az ajándékot?" - magyarázta az akció célját Lőrincz Zsuzsa, az egyesület munkatársa.
"Csökkenteni kell a termelődő hulladék mennyiségét a jól megtervezett, tudatos vásárlással. Ne vegyünk felesleges holmikat, de ha már megveszünk valamit, akkor a lehető legkevesebb csomagolással tegyük azt! Próbáljuk meg a megvásárolt termék élettartamát a lehető leghosszabbra nyújtani azzal, hogy kidobás helyett megjavíttatjuk, vagy ha már nekünk nem kell, másnak adjuk!" - hívja fel a figyelmet az egyesület közleményében.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








