0 °C Budapest

Kiderült, ki szedi meg magát karácsonykor!

2009. november 24. 04:33

Karácsonyi költekezés Európában Szlovákiában idén az emberek idén ugyanannyit szándékoznak költeni az ünnepekre, mint tavaly, Magyarországon viszont évről-évre egyre kevesebbet vásárolunk a karácsonyi szezonban. A gyengülés a kereskedelmi csatornák közül kizárólag a hipermarketeket és a drogériákat nem érinti, de alacsony vásárlási hajlandóságunk egyértelműen kimutatható.

A Deloitte tanácsadó cég 18 európai országban végzett kutatást a karácsonyi költekezésről, összesen 17 567 megkérdezettel. Magyarország ugyan nem volt a vizsgált országok között, azonban az adatok hasznos összehasonlítási alapot nyújtanak az európai trendekkel szemben.

A felmérésből kiderül, hogy a szomszédos Szlovákiában a lakosság 53 százaléka készít karácsonyi költségvetést, és jobban megfontolja, mire költi a pénzt. Érdekes mutató az is, hogy a megkérdezettek saját bevallásuk szerint felhagytak az értelmetlen és fejetlen vásárlással.

A kutatás másik érdekes eredménye a nyugat- és kelet-európai országok közti különbség. A nyugat-európaiak többsége ugyanis azt állítja, személy szerint nem érintette őket a válság, mégis kevesebbet akarnak költeni az idei karácsonyra. A kelet-európaiak viszont épp ellentétes véleményen vannak: elmondásuk szerint érzékenyen érintette őket a válság, az ünnepek előtt mégsem vásárolnak kevesebbet - sőt akadnak olyanok is, akik még többet is elköltenének.

Európa lakosságának már "csak" 24 százaléka vallja, hogy fokozatosan romlik anyagi helyzete - tavaly még 42 százalékuk állította ugyanezt.

 

Sokan munka után, este, vagy akár éjjel vásárolnak


Ajándékok, vásárlás

Európában tavaly óta nem változtak különösebben az igények, az emberek többsége hasonló ajándékra vágyik, mint tavaly. Egyre többen vannak azok, akik készpénzt szeretnének kapni, a felmérés alapján ők idén csalódottak lesznek, mivel a kutatás szerint a pénz az ajándékok rangsorában a kilencedik helyre szorult.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 129 100 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,39%,  a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az UniCredit Banknál 9,7%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az európai fogyasztóknak döntő szempont vásárláskor a pénz és a választék. Érdekesség, hogy a szlovákok nem tartják olyan fontosnak az áruházi akciókat és árengedményeket - ezeket a kritériumokat az üzlet kiválasztásánál a válaszadók nem egész fele tartotta fontosnak, ellentétben a többi európai országgal, ahol ez a szám elérte a 81 százalékot.

 

Karácsonyi díszkivilágítás Bécs belvárosában


Szerte Európában hipermarketekben és szupermarketekben vásárolják az élelmiszert karácsonyra. Kivételt leginkább az oroszok jelentenek, akik hagyományosan a kisebb élelmiszerboltokat részesítik előnyben. A kutatás szerint elmondható az is, hogy minél tovább tart nyitva egy üzlet, annál közkedveltebb a vásárlók körében, hiszen sokan munka után, este, vagy akár éjjel vásárolnak.

A karácsonyi ajándékokat is szinte mindenki a nagy bevásárlóközpontokban veszi, s bár az internetes üzletek iránti érdeklődés is rohamosan emelkedik, az online vásárlás kényelmét elsősorban továbbra is a lakosság fiatalabb és gazdagabb rétege részesíti előnyben.

Magyarország: egyre kevesebbet költünk

Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 27. péntek
Angelika
4. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?