Értékben 5 százalékkal nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2008 június-2009 májusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor mennyiségben 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat, az általa mért 90 élelmiszer kategória bolti eladásában.
A lakóhely közeli szupermarketeket és diszkontokat egyre nagyobb arányban részesítik előnyben a vásárlók. A vásárlási szokások lassú átrendeződésének következtében az élelmiszerek kiskereskedelmi eladásából a szupermarketek piaci részesedése 15 százalékkal, a diszkontoké 5 százalékkal nőtt, egyik évről a másikra. Ugyanakkor a kevesebb vásárlás miatt a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 8 százalékkal csökkent. Figyelemre méltó, hogy a 201-400 négyzetméteres, hagyományos boltok pozíciója stabil.
A változásokban lényeges szerepet játszik, hogy a Spar tavaly nyáron megvette a Plus diszkont hálózat több mint 170 egységét, és zömüket átalakította szupermarketté. A többi diszkontlánc közül gyorsan terjeszkedik az Aldi és a Lidl. Előbbi tavaly tavasszal lépett be a magyar piacra, és egy év alatt 50 üzletet nyitott. Utóbbi pedig csak az idei első félévben tizenkét új egységgel bővítette hálózatát.
A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória együttes forgalma meghaladta az 1300 milliárd forintot 2008 június-2009 májusban. A legnagyobb forgalmú húskészítmények bolti eladása az előző évhez képest értékben 6 százalékkal emelkedett, és meghaladja a 205 milliárd forintot. Az utána következő sör bolti eladása stabil, a sajté 3 százalékkal lett nagyobb, és a szénsavas üdítőitalé sem változott.
A legnagyobb forgalmú húsz kategórián belül kétszámjegyű forgalomnövekedést ért el az étolaj (22 százalék) és margarin (15). A Nielsen által mért összes élelmiszerből kiemelkedően nőtt értékben, többek között a következő kategóriák bolti eladása 2008 június-2009 májusban, az előző évhez képest: Rizs (36 százalék), energiaital (27), bors (20), ketchup (19), mustár (17), majonéz (16) és vajkrém(15).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A mennyiségben mért bolti eladás 3-6 százalékkal emelkedett a legnagyobb forgalmú kategóriák közül a következőkből: sajt, tejföl, gyümölcsjoghurt, édes keksz és praliné. A kisebb forgalmú kategóriák közül - mennyiségben - kiemelkedik az energiaitalok 43, vaj 13, ketchup 11, vajkrém és égetett szeszesitalok közül a bitter 9-9 százalékos piacbővülése.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








