Értékben 5 százalékkal nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2008 június-2009 májusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor mennyiségben 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat, az általa mért 90 élelmiszer kategória bolti eladásában.
A lakóhely közeli szupermarketeket és diszkontokat egyre nagyobb arányban részesítik előnyben a vásárlók. A vásárlási szokások lassú átrendeződésének következtében az élelmiszerek kiskereskedelmi eladásából a szupermarketek piaci részesedése 15 százalékkal, a diszkontoké 5 százalékkal nőtt, egyik évről a másikra. Ugyanakkor a kevesebb vásárlás miatt a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 8 százalékkal csökkent. Figyelemre méltó, hogy a 201-400 négyzetméteres, hagyományos boltok pozíciója stabil.
A változásokban lényeges szerepet játszik, hogy a Spar tavaly nyáron megvette a Plus diszkont hálózat több mint 170 egységét, és zömüket átalakította szupermarketté. A többi diszkontlánc közül gyorsan terjeszkedik az Aldi és a Lidl. Előbbi tavaly tavasszal lépett be a magyar piacra, és egy év alatt 50 üzletet nyitott. Utóbbi pedig csak az idei első félévben tizenkét új egységgel bővítette hálózatát.
A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória együttes forgalma meghaladta az 1300 milliárd forintot 2008 június-2009 májusban. A legnagyobb forgalmú húskészítmények bolti eladása az előző évhez képest értékben 6 százalékkal emelkedett, és meghaladja a 205 milliárd forintot. Az utána következő sör bolti eladása stabil, a sajté 3 százalékkal lett nagyobb, és a szénsavas üdítőitalé sem változott.
A legnagyobb forgalmú húsz kategórián belül kétszámjegyű forgalomnövekedést ért el az étolaj (22 százalék) és margarin (15). A Nielsen által mért összes élelmiszerből kiemelkedően nőtt értékben, többek között a következő kategóriák bolti eladása 2008 június-2009 májusban, az előző évhez képest: Rizs (36 százalék), energiaital (27), bors (20), ketchup (19), mustár (17), majonéz (16) és vajkrém(15).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A mennyiségben mért bolti eladás 3-6 százalékkal emelkedett a legnagyobb forgalmú kategóriák közül a következőkből: sajt, tejföl, gyümölcsjoghurt, édes keksz és praliné. A kisebb forgalmú kategóriák közül - mennyiségben - kiemelkedik az energiaitalok 43, vaj 13, ketchup 11, vajkrém és égetett szeszesitalok közül a bitter 9-9 százalékos piacbővülése.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Még több otthon juthat energiahatékonysági támogatáshoz (x)
Elindult a jelentkezés a Magyar Fejlesztési Bank megújult Energiahatékonysági Otthonfelújítási Programjára.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


