Az AC Nielsen felmérése szerint a vásárlók boltválasztásában fő szempont, hogy szeretnének egy üzletben megtalálni mindent, amire szükségük van. A keresletnek köszönhetően a láncok továbbra is terjeszkednek: hálózataikat átlagosan 10 százalékkal bővítették múlt évben.
Hipermarket, szupermarket és diszkont összesen 1 016 működött tavalyelőtt év végén, és 1 116 múlt év végén. Eddig 2009 során, a három említett csatornában 32 új üzletet nyitottak. A hagyományos élelmiszerüzletek száma 1400-zal, 19 935-re csökkent tavaly, nagyrészt a vásárlási szokások változása következtében. Leginkább érintettek az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek, mert azokból 1 100-zal kevesebbet regisztrált a Nielsen december végén, mint egy évvel korábban.
A láncok boltjainak terjeszkedéssel növekvő száma erősen befolyásolja a különböző kiskereskedelmi csatornák forgalmának növekedését is. Amíg a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi forgalma értékben átlagosan 6 százalékkal emelkedett 2008 április-2009 márciusban, az előző évhez képest, addig a szupermarket és a diszkont eladásai átlag felett bővültek. Ugyanakkor a független, hagyományos kis üzleteknél 8 százalék mínuszt regisztrált a Nielsen.
Ha a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriát nézzük: Itt is szembetűnik, hogy a növekvő boltszám összefügg a nagyobb forgalommal. Amíg 2008 május-2009 áprilisban a termékcsoport bolti eladása országosan 3 százalékkal emelkedett, addig ezt az átlagot meghaladja mind a drogéria, mind a szupermarket és diszkont növekedési mutatója. A trendek azt mutatják, hogy a fogyasztók boltválasztásában előtérbe került a kényelem, a lakóhely közelében megtalálható üzlet.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok