22 °C Budapest

Nincs válság: lendületesen terjeszkednek a bolthálózatok

2009. június 15. 13:32

Az AC Nielsen felmérése szerint a vásárlók boltválasztásában fő szempont, hogy szeretnének egy üzletben megtalálni mindent, amire szükségük van. A keresletnek köszönhetően a láncok továbbra is terjeszkednek: hálózataikat átlagosan 10 százalékkal bővítették múlt évben.

Hipermarket, szupermarket és diszkont összesen 1 016 működött tavalyelőtt év végén, és 1 116 múlt év végén. Eddig 2009 során, a három említett csatornában 32 új üzletet nyitottak. A hagyományos élelmiszerüzletek száma 1400-zal, 19 935-re csökkent tavaly, nagyrészt a vásárlási szokások változása következtében. Leginkább érintettek az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek, mert azokból 1 100-zal kevesebbet regisztrált a Nielsen december végén, mint egy évvel korábban.


A láncok boltjainak terjeszkedéssel növekvő száma erősen befolyásolja a különböző kiskereskedelmi csatornák forgalmának növekedését is. Amíg a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi forgalma értékben átlagosan 6 százalékkal emelkedett 2008 április-2009 márciusban, az előző évhez képest, addig a szupermarket és a diszkont eladásai átlag felett bővültek. Ugyanakkor a független, hagyományos kis üzleteknél 8 százalék mínuszt regisztrált a Nielsen.

Ha a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriát nézzük: Itt is szembetűnik, hogy a növekvő boltszám összefügg a nagyobb forgalommal. Amíg 2008 május-2009 áprilisban a termékcsoport bolti eladása országosan 3 százalékkal emelkedett, addig ezt az átlagot meghaladja mind a drogéria, mind a szupermarket és diszkont növekedési mutatója. A trendek azt mutatják, hogy a fogyasztók boltválasztásában előtérbe került a kényelem, a lakóhely közelében megtalálható üzlet.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 30. szerda
Katalin, Kitti
18. hét
Április 30.
Zajvédelmi világnap
Április 30.
A katonazene napja
Április 30.
Jazz világnap
Április 30.
A méhek napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33