Már nem csak pelenkáért járunk a drogériákba

2009. június 15. 15:02

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalma értékben 3 százalékkal emelkedett 2008 május-2009 áprilisban, az előző hasonló időszakhoz képest. Így a teljes hazai forgalom megközelíti az évi 300 milliárd forintot.

Ugyanakkor a drogéria csatorna forgalma 15 százalékkal nőtt. Ennél nagyobb mértékben bővült a piac például a következő, nagyobb forgalmú kategóriákban: papírzsebkendő, konyhai törlőkendő, toalett-tisztító, baba-törlőkendő és papírszalvéta. A forgalom növekedése nyilván összefügg a boltok számának növekedésével. A két nagy drogéria lánc közül a Drogerie Markt tavaly 26, idén május végéig 14 üzletet nyitott, szerte az országban. A Rossmann bolthálózata múlt évben egy, idén négy üzlettel gyarapodott.

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalmából a drogéria csatorna piaci részesedése 25-ről 26 százalékra nőtt, egyik évről a másikra. A 26 százalékos arányt meghaladja például a következő nagyobb forgalmú kategóriák mutatója: pelenka, dezodor, sampon, fogkrém, szappan, hajfesték, borotva penge, testápoló krém, arc- és szemránckrém.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 24. péntek
Gellért, Mercédesz
38. hét
Szeptember 24.
Kutatók éjszakája
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?