6 °C Budapest

Egyre többen isznak alkoholmentes sört!

Pénzcentrum
2009. június 5. 13:32

Egyre kedveltebb az alkoholmentes sör. Mennyiségben 5 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben 2008 május-2009 áprilisban, mint az előző hasonló időszakban. Így a piac mérete meghaladja a 145 ezer hektolitert, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Ugyanakkor értékben a bolti eladás elérte az évi 4,5 milliárd forintot. Ez 4 százalékkal több 2008 május-2009 áprilisban, mint egy évvel korábban.

A növekedés egyik oka, hogy nem drágult az alkoholmentes sör. Idén áprilisban egy liter mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 302 forint, szemben a múlt év negyedik hónapjában regisztrált 330 forinttal.

A fogyasztók alkoholmentesből is egyre több dobozos sört vásárolnak. Mennyiségben a dobozosra 2008 május-2009 áprilisban 66 százalék jutott, ami 11 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
A sör teljes kiskereskedelmi forgalmából az alkoholmentes szegmens mennyiségben 4, értékben 5 százalékkal részesedik, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének 2008 május-2009 áprilisi adatai szerint.

Az előző tizenkét hónaphoz képest, összességében a sör bolti eladása értékben 5 százalékkal emelkedett, és meghaladja a 115 milliárd forintot. Mennyiségben stabilan 4 millió hektoliter körüli a piac.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Figyelemre méltó trend, hogy egyre inkább koncentrálódik az alkoholmentes sör eladása. Mennyiséget tekintve a hipermarket részaránya 29-ről 35 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója pedig 14-ről 16 százalékra bővült.

A 201-400 négyzetméteres üzletek 6 százalékos aránya változatlan maradt. Viszont a 200 négyzetméteres és kisebb bolttípusok részesedése kisebb lett.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. március 25. kedd
Irén, Írisz
13. hét
Március 25.
A gofri világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33