Stabilizálódott a fogyasztói bizalmi index májusban, márciushoz képest pedig valamelyest javult is. A Nielsen piackutató vállalat havonta végzett felmérése alapján az index 40 pont lett májusban, ami megegyezik az áprilisi értékkel és meghaladja a márciusi 37 pontot.
A fogyasztói közhangulat a legkedvezőbb a vásárlási hajlandóság tekintetében: A megkérdezettek 11 százaléka vélekedik pozitívan arról, hogy a mostani időszak, a mai árakat és személyes anyagi helyzetüket figyelembe véve alkalmas a számukra szükséges és kívánatos termékek megvásárlására. 40 százalék rossznak tartja a jelen helyzetet vásárlás szempontjából, további 47 százalék pedig nem túl jónak. Személyes anyagi helyzete az elkövetkező tizenkét hónap során a válaszadók 7 százaléka szerint lesz jó. Rosszal számol 46, míg nem túl jóval 44 százalék.
A hazai munkalehetőségekről a következő tizenkét hónapra csak 4 százalék mondja azt, hogy szerinte jók. Rossznak véli a kilátásokat 62, valamint nem túl jónak 33 százalék. A különböző szocio-demográfiai csoportok mutatója jelentősen eltér egymástól. A 40 pontos májusi fogyasztói bizalmi indexet jelentősen meghaladja a diplomások 62 pontos átlaga. Szintén magas, 59 pont a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők indexe is. Az ő körükben tehát erősebb a fogyasztói bizalom. A legalacsonyabb fogyasztói bizalmi indexet májusban a havi 30 ezer forintnál kisebb egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élőknél mérték: alig 23 pontot.
A májusi megkérdezés során a válaszadók legnagyobb, egyharmad körüli része a csokoládét, tömény szeszes italt és sós rágcsálnivalót említette, mint olyan termékeket, amelyekből kevesebbet vásároltak az elmúlt időszakban. Az emberek legkevésbé a sampon, mosószer, tisztítószer, tusfürdő és ásványvíz vásárlását fogják vissza. Ezekből a termékekből ugyanis, a válaszadók csupán 10-16 százaléka vásárol kevesebbet most, mint három hónappal ezelőtt. Olcsóbb márkát legtöbben sós rágcsálnivalóból, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből vásárolnak. Legkevesebben cigarettánál (26 százalék), samponnál, teánál, gyümölcsjoghurtnál és tejnél (27-27) váltottak olcsóbb márkára.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








