Stabilizálódott a fogyasztói bizalmi index májusban, márciushoz képest pedig valamelyest javult is. A Nielsen piackutató vállalat havonta végzett felmérése alapján az index 40 pont lett májusban, ami megegyezik az áprilisi értékkel és meghaladja a márciusi 37 pontot.
A fogyasztói közhangulat a legkedvezőbb a vásárlási hajlandóság tekintetében: A megkérdezettek 11 százaléka vélekedik pozitívan arról, hogy a mostani időszak, a mai árakat és személyes anyagi helyzetüket figyelembe véve alkalmas a számukra szükséges és kívánatos termékek megvásárlására. 40 százalék rossznak tartja a jelen helyzetet vásárlás szempontjából, további 47 százalék pedig nem túl jónak. Személyes anyagi helyzete az elkövetkező tizenkét hónap során a válaszadók 7 százaléka szerint lesz jó. Rosszal számol 46, míg nem túl jóval 44 százalék.
A hazai munkalehetőségekről a következő tizenkét hónapra csak 4 százalék mondja azt, hogy szerinte jók. Rossznak véli a kilátásokat 62, valamint nem túl jónak 33 százalék. A különböző szocio-demográfiai csoportok mutatója jelentősen eltér egymástól. A 40 pontos májusi fogyasztói bizalmi indexet jelentősen meghaladja a diplomások 62 pontos átlaga. Szintén magas, 59 pont a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők indexe is. Az ő körükben tehát erősebb a fogyasztói bizalom. A legalacsonyabb fogyasztói bizalmi indexet májusban a havi 30 ezer forintnál kisebb egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élőknél mérték: alig 23 pontot.
A májusi megkérdezés során a válaszadók legnagyobb, egyharmad körüli része a csokoládét, tömény szeszes italt és sós rágcsálnivalót említette, mint olyan termékeket, amelyekből kevesebbet vásároltak az elmúlt időszakban. Az emberek legkevésbé a sampon, mosószer, tisztítószer, tusfürdő és ásványvíz vásárlását fogják vissza. Ezekből a termékekből ugyanis, a válaszadók csupán 10-16 százaléka vásárol kevesebbet most, mint három hónappal ezelőtt. Olcsóbb márkát legtöbben sós rágcsálnivalóból, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből vásárolnak. Legkevesebben cigarettánál (26 százalék), samponnál, teánál, gyümölcsjoghurtnál és tejnél (27-27) váltottak olcsóbb márkára.
Óriási botrány robbant: úgy vertek át rengeteg Visa és MasterCard kártyatulajt, hogy észre se vették
A kártérítésre azok az ügyfelek jogosultak, akik független, nem banki üzemeltetésű ATM-eknél fizettek díjat készpénzfelvételkor.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








