Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
2024 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,2 millió vendég közel 2,9 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 1,3, a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál, a csökkenés az ünnepekhez kötődő hosszú hétvégék idei áprilisi elmaradásával van kapcsolatban. A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 8,9, a külföldivendég-éjszakáké 0,9 százalékkal mérséklődött. 2024. január–áprilisban a belföldi vendégek által a turisztikai szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 4,8, a külföldieké 10 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit.
2024 áprilisában a vendégek száma összességében 1,3, a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal csökkent a turisztikai szálláshelyeken, amit részben az ünnepekhez kötődő hosszú hétvégék 2023 áprilisához képest eltérő időbeli eloszlása okozott. Idén a nagypéntektől húsvéthétfőig tartó négy napból három márciusra esett, illetve az előző évvel ellentétben május 1-jéhez nem kapcsolódott hosszú hétvége. A vendégéjszakák 71 százalékát a kereskedelmi szálláshelyek adták, ahol a forgalom 5,5 százalékkal elmaradt az előző évitől. A magán- és egyéb szálláshelyeken 2,7 százalékkal kevesebb vendégéjszakát regisztráltak, mint egy évvel korábban.
A belföldi vendégek száma 5,5, a vendégéjszakáké 8,9 százalékkal kisebb volt az előző év azonos havinál. A vendégek száma 598 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 1,3 millió volt a turisztikai szálláshelyeken, ezen belül a kereskedelmi szálláshelyeken 434 ezer vendéget és 952 ezer vendégéjszakát regisztráltak. Utóbbiak 76 százalékát szállodákban töltötték el, ahol a vendégéjszakák száma 3,0 százalékkal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött belföldivendég-éjszakák száma 12 százalékkal maradt el a 2023. áprilisitól. A belföldivendég-éjszakák száma a Bük–Sárvár turisztikai térségben[1] bővült a legnagyobb mértékben (14 százalékkal), illetve Tokaj és Nyíregyháza térségében csökkent a leginkább (22 százalékkal) az előző év azonos időszakához képest. Budapesten 8,2 százalékkal emelkedett, a Balatonnál 8,9 százalékkal visszaesett a turisztikai szálláshelyeken eltöltött belföldivendég-éjszakák száma.
A külföldi vendégek száma 3,2 százalékkal bővült, a vendégéjszakáké 0,9 százalékkal mérséklődött az előző év azonos hónapjához viszonyítva. A turisztikai szálláshelyekre érkezett 609 ezer vendég közel 1,6 millió vendégéjszakát töltött el, közülük 433 ezer vendéget és 1,1 millió vendégéjszakát a kereskedelmi szálláshelyeken regisztráltak. Utóbbiak 82 százalékát szállodákban töltötték el, ahol a vendégéjszakák száma 0,8 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött külföldivendég-éjszakák száma 5,5 százalékkal nőtt 2023 áprilisához mérten. A külföldivendég-éjszakák száma a legerőteljesebben Debrecen és térségében bővült (26 százalékkal), a leginkább pedig (51 százalékkal) Gyula és térségében esett vissza az előző év azonos időszakához viszonyítva. Budapesten 4,2 százalékkal nőtt, a Balatonnál 6,7 százalékkal csökkent a turisztikai szálláshelyeken eltöltött külföldivendég-éjszakák száma.
Összesen 22 532 turisztikai szálláshely, ezen belül 2 409 kereskedelmi, illetve 20 123 magán- és egyéb szálláshely fogadott vendégeket.
A kereskedelmi szálláshelyek közül 940 szálloda és 1024 panzió volt nyitva április egy részében vagy egészében.
A turisztikai szálláshelyeken az összes bruttó árbevétel 69,2 milliárd forint volt, folyó áron 3,6 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Széchenyi Pihenőkártyával folyó áron 5,6 százalékkal kevesebbet, közel 3,0 milliárd forintot költöttek a kártyatulajdonosok a turisztikai szálláshelyeken az előző év azonos hónapjához viszonyítva.
2024. január–áprilisban az előző év azonos időszakához képest:
- A turisztikai szálláshelyeken 7,7 százalékkal több, összesen mintegy 10 millió vendégéjszakát regisztráltak.
- A belföldi vendégek 4,8, a külföldiek 10 százalékkal több (4,7 millió, illetve 5,3 millió) vendégéjszakát töltöttek el a turisztikai szálláshelyeken.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








