Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
Budapesten egy korsó sör átlagosan ezer forintba kerül - ezzel nagyjából a középmezőnyben vagyunk Európa fővárosai között. Egy portál összegyűjtötte, hol a legolcsóbb és hol a legdrágább egy korsó sör, és kiderült, hogy a lista két végén szereplő országok között tízszeres az árkülönbség.
A magyarok egyik kedvenc alkoholos itala a sör: ha jön a jó idő, napról napra egyre több fogy belőle – ezt a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete is megerősítette korábban a Pénzcentrumnak:
Az időjárásnak jóval nagyobb szerepe van az értékesítést illetően, egyszerűen fogalmazva: ha süt a nap, jobban fogy a sör.
De nem csak itthon, külföldi nyaraláson is szívesen isszuk, ezért sem árt tudni, átlagosan mennyibe kerül egy korsó sör ott, ahová készülünk. Persze balgaság lenne ez alapján úti célt választani. Nem. Erre senkit sem biztatnánk. Mindenesetre Minszk állítólag csodálatosan szép város.
Az Omio összegyűjtötte, hol a legolcsóbb és hol a legdrágább a sör Európán belül, nem lepődjünk meg óriási eltérések vannak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A fehérorosz fővárosban egy korsó mindössze 1,05 eurót, 410 forint – ez kevesebb, mint egy nagy kóla a helyi McDonalds-ban. A második helyen a moldovai Chisinau áll, ott mindössze 1,30 euróba kerül, 510 forintba, a harmadik az azerbajdzsáni Baku, itt pedig 1,35 euró, 530 forint. De Budapesthez képest Prága is jóval olcsóbb az összesítés szerint.
- Minszk, Fehéroroszország: 410 forint
- Chisinau, Moldova: 510 forint
- Baku, Azerbajdzsán: 530 forint
- Tbiliszi, Grúzia: 665 forint
- Jereván, Örményország: 720 forint
- Szófia, Bulgária: 760 forint
- Szkopje, Macedónia: 720 forint
- Pristina, Koszovó: 780 forint
- Szarajevó, Bosznia-Hercegovina: 800 forint
- Prága , Cseh Köztársaság: 850 forint
A legdrágább helyek pedig a következők:
- Reykjavík, Izland: 3950 forint
- Oslo, Norvégia: 3730 forint
- Helsinki, Finnország: 3135 forint
- London , Egyesült Királyság: 2980 forint
- Monaco: 2940 forint
- Koppenhága , Dánia: 2890 forint
- Párizs , Franciaország: 2740 forint
- Bern , Svájc: 2640 forint
- Stockholm , Svédország: 2590 forint
- Dublin , Írország: 2550 forint
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








