18 °C Budapest
Man Waiting on the platform for the train

Ötödével olcsóbban utazhatunk a MÁV ezek szakaszán: így tényleg megéri

2024. február 28. 18:31

Nyolc évnyi szünet után tavaly novemberben napi 10 járat (5 vonatpár) közlekedésével indult újra a vasúti személyszállítás Szeged és Szabadka között. A Szerbia és Magyarország között rendszeresen ingázók visszajelzései alapján a MÁV-VOLÁN-csoport március 1-jétől 20 százalékkal csökkenti a menetdíjakat, hogy az egyre népszerűbb járat a munkába és iskolába járóknak még elérhetőbb alternatívát nyújtson a közúti – elsősorban személygépkocsis – közlekedéssel szemben. Az új, belföldi tarifák bevezetésével párhuzamosan végrehajtott árcsökkentés révén március 1-jétől, immár 5 euróért lehet nemzetközi jegyet váltani, de olcsóbbak lesznek a bérletek is: a felnőtt bérlet 80 euró helyett csupán 64, a tanuló pedig 50 euró helyett mindössze 40 euróba fog kerülni.

Az újraindított szolgáltatás sikerét és szükségességét jelzi, hogy eddig már több mint 20 ezren vették igénybe a Szeged és Szabadka közötti járatokat. A két nagyváros, illetve a két térség között magas a mobilitási igény, és a vonatok jelentősen megkönnyítik a munkába és iskolába járást, valamint kiemelten segítik a délvidéki magyarság anyaországi kapcsolattartását is. A járatok többségéhez IC-csatlakozás érhető el Szegeden Budapest felé, így a fővárosból és több nagyvárosból akár egynapos utazás is tervezhető Szabadkára és Palicsra.

A forgalom újraindulása óta az egy útra érvényes jegyeket 6,2 euróért lehetett megvásárolni, ezek ára március 1-jétől 20 százalékkal csökken, így már csak 5 euróba fog kerülni. Gyerekeknek 15 éves korig ezek a jegyek csak 2,50 euróba kerülnek. A jegyárak mellett a bérletek díjait is mérsékeljük: a felnőtt bérlet 80 euró helyett csak 64, a diákbérlet pedig 50 euró helyett 40 euróba fog kerülni. Ugyancsak kedvezőbbek lesznek a nem a teljes útvonalra (például Szeged és Hajdújárás között) érvényes jegy- és bérletárak is.

A regionális menetjegyek a MÁV-START nemzetközi jegypénztáraiban, legkényelmesebben pedig a jegy.mav.hu felületén válthatók meg, a bérletek csak a szegedi pénztárban kaphatók.

Az ország- és vármegyebérletek nemzetközi utazásra nem vehetők igénybe, azaz szerbiai úti cél esetén az országhatárig sem érvényesek, az ilyen bérletek tulajdonosainak már Szegedtől kell nemzetközi jegyet vagy bérletet vásárolniuk. A kizárólag belföldön, Szeged és Röszke állomások között utazók természetesen használhatják az ország- és Csongrád-Csanád vármegyebérleteket is.

Ugyancsak fontos tudnivaló, hogy a Magyarországon érvényes kedvezmények csak belföldi utazáshoz vehetők igénybe, így például a Szerbiába utazó gyerekeknek, nagycsaládosoknak és időseknek is Szegedtől nemzetközi jegyet kell vásárolniuk.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Napi öt pár vonat szolgálja az utasokat
Napi öt pár, azaz tíz járat közlekedik a két ország között, ebből négyet magyar, hatot szerb Uzsgyi motorvonat szolgál ki. A menetidő Szeged és Szabadka között nagyjából másfél óra a határrendészeti vizsgálatokkal együtt. Az első vonat Szegedről 5:19-kor indul és 7:00-kor érkezik Szabadkára, Szabadkáról pedig 6:03-kor indul és 7:25-re érkezik Szegedre, ez biztosítja a reggeli hivatásforgalmat (munkába-, iskolába járást). A Nyugatiból 5:53-kor induló Napfény InterCityvel, illetve oda 21:07-kor érkező Napfény IC-vel akár egynapos vasúti utazás is tervezhető a fővárosból Szabadkára vagy Palicsra.

A Szeged–Szabadka vasútvonal felújítását követően, várhatóan 2025-től villamos motorvonatok állhatnak forgalomba, csökkenhet a menetidő és gyakrabban közlekedhetnek a vonatok.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm