Az Egyesült Királyság Egészségbiztonsági Hivatala (UKHSA) június 5-én megerősítette, hogy a Nimbus variánst már az Egyesült Királyságban is kimutatták.

Két év alatt több ezer étterem, kocsma és diszkó húzta le a rolót - szúrta ki a 24.hu a KSH statisztikáiból.
A Központi Statisztikai Hivatal a vendéglátószektorról legfrissebb, a szektor eredményeit december 31-éig vizsgáló jelentése drámai képet fest. Kiderült, hogy étteremből és büféből az elmúlt öt évben nagyjából mindig 25 ezer körüli egység működött, a koronavírus miatt azonban számuk tavaly év végén már a 24 ezret sem érte el (két év alatt 1500 hely zárt be), ami hatszázalékos csökkenést jelent.
Ennél is jóval nagyobb mértékű bezárási hullám sújtotta az italüzleteket és a zenés szórakozóhelyeket (azaz a kocsmákat és a diszkókat), igaz, ebben a kategóriában már évek óta csökkenő tendencia figyelhető meg. Míg 5 évvel ezelőtt 17 ezer volt belőlük, addigra 2019 végére már csak 15 700, 2020 végére újabb ezerrel kevesebb, tavaly szilveszterkor pedig mindössze 13 385. Két év alatt 2300 hely húzta le a rolót – ez azt jelenti, hogy a hetedük bezárni kényszerült.
A legszívósabbak a cukrászdák, amelyekből a koronavírus két évében nagyjából ugyanannyi, sőt még egy kicsivel több egység is működött, mint a pandémia előtt. 2019 utolsó napján 4013 cukrászda várta a vendégeket országszerte, egy évvel később 4037, tavaly év végén pedig 4016 helyen kínáltak nekünk süteményt.
A KSH közöl területi (megyei, illetve régiós) adatokat is, ezekből érdekes kép bontakozik ki: míg a fővárosban, illetve Békés megyében közel minden nyolcadik kereskedelmi vendéglátóhely bezárt az elmúlt két évben, addig Vas, illetve Csongrád megyékben csupán egy százalékkal csökkent a számuk. Ha csak az éttermeket és a büféket nézzük, arányaiban Budapesten zárt be a legtöbb (6700 helyett 5900 működött, ez közel 12 százalékos csökkenés), miközben Csongrád-Csanádban, Komárom-Esztergomban, Vasban, illetve
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


