Az országban az 57., Zalában a második éttermét nyitotta meg Nagykanizsán a Burger King.
Két év alatt több ezer étterem, kocsma és diszkó húzta le a rolót - szúrta ki a 24.hu a KSH statisztikáiból.
A Központi Statisztikai Hivatal a vendéglátószektorról legfrissebb, a szektor eredményeit december 31-éig vizsgáló jelentése drámai képet fest. Kiderült, hogy étteremből és büféből az elmúlt öt évben nagyjából mindig 25 ezer körüli egység működött, a koronavírus miatt azonban számuk tavaly év végén már a 24 ezret sem érte el (két év alatt 1500 hely zárt be), ami hatszázalékos csökkenést jelent.
Ennél is jóval nagyobb mértékű bezárási hullám sújtotta az italüzleteket és a zenés szórakozóhelyeket (azaz a kocsmákat és a diszkókat), igaz, ebben a kategóriában már évek óta csökkenő tendencia figyelhető meg. Míg 5 évvel ezelőtt 17 ezer volt belőlük, addigra 2019 végére már csak 15 700, 2020 végére újabb ezerrel kevesebb, tavaly szilveszterkor pedig mindössze 13 385. Két év alatt 2300 hely húzta le a rolót – ez azt jelenti, hogy a hetedük bezárni kényszerült.
A legszívósabbak a cukrászdák, amelyekből a koronavírus két évében nagyjából ugyanannyi, sőt még egy kicsivel több egység is működött, mint a pandémia előtt. 2019 utolsó napján 4013 cukrászda várta a vendégeket országszerte, egy évvel később 4037, tavaly év végén pedig 4016 helyen kínáltak nekünk süteményt.
A KSH közöl területi (megyei, illetve régiós) adatokat is, ezekből érdekes kép bontakozik ki: míg a fővárosban, illetve Békés megyében közel minden nyolcadik kereskedelmi vendéglátóhely bezárt az elmúlt két évben, addig Vas, illetve Csongrád megyékben csupán egy százalékkal csökkent a számuk. Ha csak az éttermeket és a büféket nézzük, arányaiban Budapesten zárt be a legtöbb (6700 helyett 5900 működött, ez közel 12 százalékos csökkenés), miközben Csongrád-Csanádban, Komárom-Esztergomban, Vasban, illetve
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza