15 °C Budapest

Ezt mindenképp látnod kell: a magyarok fele nem jut el külföldi nyaralásra

2016. október 5. 15:36

Megérkeztek az Eurostaadatai, amelyben az európai országok, kösztük Magyarország idei nyaralásáról készült összeállítás. Ebből kiderült, hogy a magyarok inkább belföldön nyaralnak, közel 60 százalék itthon tölti a szabadságát.

Az unió statisztikai hivatala, az Eurostat látványos infografikán hasonlította össze az európai lakosság utazási szokásait. Az összevetés alapja ezúttal is a vendégéjszakák száma, kiegészítve a vásárlóerővel, amit a vendégnapokra eső átlagos költekezés tükröz a leginkább. Ezek alapján lehet néhány általánosító következtetést levonni.

A magyar adatokhoz kattints a magyar zászlóra!

Ha lenne olyan, hogy átlagos európai (ami egyébként nincsen), külföldi utazásai során

  • tíz éjszakából négyet valamelyik másik EU-tagországban töltene,
  • éjszakánként 86 eurót (26 ezer forintot) költene, mindezt átlagosan 9 éjszakán át.
  • és leginkább Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban kötne ki.

Mindez persze elég éles kontrasztban van a magyarországi tapasztalatokkal.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 
Az átlagvendég nálunk negyedannyit költ (22 euró) és harmadannyi éjszakát tölt el (3) pihenéssel, mint az uniós átlag.

Ez egyébként nem csak arról árulkodik, hogy mi bennünk a legvonzóbb (az olcsóság egy hétvégére), hanem arról is, hogy mi magunk keveset költünk utazásra és pihenésre, ugyanis a Magyarországon regisztrált vendégéjszakák több mint fele tőlünk, magyaroktól jön. Ez egyébként nem különösebben kirívó, nagyjából egybeesik az olasz és pár másik ország átlagával, de jócskán elmarad mondjuk a svédtől, a norvégtól vagy a franciától - ezekben az országokban a vendégéjszakák kétharmadát vagy akár háromnegyedét is a helyiek adják.

Mi, magyarok tíz vendégéjszakából hatot itthon töltünk, a maradék négy esetben pedig leginkább Németországot, Ausztriát és az USA-t vesszük célba. Hozzánk cserébe leginkább ugyanúgy a németek és az osztrákok jönnek, de sajnos rájuk is igaz, hogy lényegesen kevesebbet maradnak, mint a népszerűbb európai célpontokon. Van tehát hová fejleszteni a vonzerőnket bőven.

A saját hazájukat a déliek, tehát a spanyolok, a görögök, a franciák, a portugálok kedvelik leginkább (más választásuk persze nincs nagyon), de a románok is meglepően sokan (86 százalék) a hazai tájakat választják, ha pihenni akarnak. Mondjuk van saját tengerpartjuk, ami magyarázat lehet, de ennél eggyel valószínűbb, hogy otthon maradásukban az anyagi szempontok meghatározóbbak. Az már kevésbé meglepő, hogy a luxemburgiaknak csak a 0,7 százaléka marad otthon, de a belgák (9,4 százalék) és a máltaik (14 százalék) sem szeretnek otthon nyaralni/telelni.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm