Összeszedtük azokat a trükköket, praktikákat, melyekkel sokat spórolhatsz egy brüsszeli kiránduláson.
A napokban a parlament egy olyan törvénymódosítást fogadott el, hogy a fővárosnak teljes egészében saját iparűzési adóbevételéből kell megoldania a BKV finanszírozását. A hétfői tárgyaláson abban egyeztek meg, hogy a főváros ettől kezdve nem foglalkozik az agglomerációs közlekedéssel - írja az Index.
A BKV finanszírozásáról szóló, napokban módosított törvény nem azt tartalmazza, amit a főváros kezdeményezett, hanem olyan áron oldja meg a problémát, hogy Budapest többi feladatát teszi forráshiányossá, mondta sajtótájékoztatón Tarlós István főpolgármester. Hozzátette, hogy a miniszterelnökkel folytatott hétfői tárgyaláson kisebb lépéseket tettek ugyan, de nem tudtak megegyezni a kérdésben.
A napokban a parlament egy olyan törvénymódosítást fogadott el, hogy a fővárosnak saját iparűzési adóbevételéből kell megoldania teljes egészében a BKV finanszírozását. Ehhez a kerületi adóbevételekből még átcsoportosítottak 3 milliárd forintot.
Tarlós ezt a módosítást úgy értékelte most, hogy az állam nem tett hozzá az eddigi, amúgy is kevés támogatáshoz, hanem még kevesebbet ad; ami kevés többlet érkezik, az is a kerületektől származik. Ennek köszönhetően a fővárosi költségvetésben 20,7 milliárd forint hiány keletkezik, ezt pedig a főpolgármester, mint mondta Tarlós, nem fogadhatja el, nem ért vele egyet.
Mivel a problémát nem sikerült korrigálni az Orbán Viktorral folytatott hétfői tárgyaláson sem, abban egyeztek meg, hogy a főváros ettől kezdve nem foglalkozik az agglomerációs közlekedéssel. Ez ugyanis nem feladata, és évi 11 milliárd forint nettó veszteséget okoz a BKV-nak. Hogy ez mit jelent pontosan, azt Tarlós István nem részletezte.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Gyurcsány Ferenc évet értékel: Nem ellenzéke vagyunk ennek a kormánynak, hanem ellenfele
- Fél órára újra itt a Malév - videó
- Amerika elleni ENSZ-vizsgálatot követel az orosz alsóház elnöke
- Lavina omlott egy turistákkal teli menedékházra
- Új szakok és határidő-változás – fontos információk felvételizőknek
- Csak meghatározott helyeken használhatják az ukránok a német tankokat
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


