Olyan erős szél van Romániában, hogy leállították a drótkötélpályákat a Fogarasi-havasokban, és több turista a Bilea-tó környéki menedékházakban rekedt.
A napokban a parlament egy olyan törvénymódosítást fogadott el, hogy a fővárosnak teljes egészében saját iparűzési adóbevételéből kell megoldania a BKV finanszírozását. A hétfői tárgyaláson abban egyeztek meg, hogy a főváros ettől kezdve nem foglalkozik az agglomerációs közlekedéssel - írja az Index.
A BKV finanszírozásáról szóló, napokban módosított törvény nem azt tartalmazza, amit a főváros kezdeményezett, hanem olyan áron oldja meg a problémát, hogy Budapest többi feladatát teszi forráshiányossá, mondta sajtótájékoztatón Tarlós István főpolgármester. Hozzátette, hogy a miniszterelnökkel folytatott hétfői tárgyaláson kisebb lépéseket tettek ugyan, de nem tudtak megegyezni a kérdésben.
A napokban a parlament egy olyan törvénymódosítást fogadott el, hogy a fővárosnak saját iparűzési adóbevételéből kell megoldania teljes egészében a BKV finanszírozását. Ehhez a kerületi adóbevételekből még átcsoportosítottak 3 milliárd forintot.
Tarlós ezt a módosítást úgy értékelte most, hogy az állam nem tett hozzá az eddigi, amúgy is kevés támogatáshoz, hanem még kevesebbet ad; ami kevés többlet érkezik, az is a kerületektől származik. Ennek köszönhetően a fővárosi költségvetésben 20,7 milliárd forint hiány keletkezik, ezt pedig a főpolgármester, mint mondta Tarlós, nem fogadhatja el, nem ért vele egyet.
Mivel a problémát nem sikerült korrigálni az Orbán Viktorral folytatott hétfői tárgyaláson sem, abban egyeztek meg, hogy a főváros ettől kezdve nem foglalkozik az agglomerációs közlekedéssel. Ez ugyanis nem feladata, és évi 11 milliárd forint nettó veszteséget okoz a BKV-nak. Hogy ez mit jelent pontosan, azt Tarlós István nem részletezte.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








